Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان، اراک -  از ١٩ سال پیش میدان میوه و تره بار اراک از مرکز شهر به خارج از شهر اراک منتقل شد جایی که در فاصله ده کیلومتری محدودی شهری، به دور از امکانات رفاهی و فاقد وسایل نقلیه عمومی و تاکسی برای دسترسی مردم است.

١٤٠ غرفه در این میدان اصلی فعال است و متولی ساخت و مدیریت آن در حال حاضر تعاون روستایی است؛ به إذعان کسبه هیچ میدان مرکزی میوه و تره باری در کشور زیر نظر تعاون روستایی نیست و در همه‌ی شهرها، شهرداری متولی میادین میوه و تره بار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبود میادین منطقه‌ای درون شهری عرضه مستقیم میوه و تره بار و مکانی که بتواند فروشندگان دستفروش یا وانتی‌ها را سامان دهد حلقه مفقود این مسله است.

فدوی رئیس اتحادیه میوه و تره بار گفت: در این سال‌ها نبود نظارت از سوی شهرداری اراک، نبود اهرم إجرائی از سوی تعاون روستایی و نظارت ناکافی سبب کاهش ارایه خدمات رفاهی، بهداشتی و زیر بنایی شده است.

فدوی با بیان اینکه کمتر راننده‌ای حاضر است برای فروش بار به این میدان مراجعه کند و رانندگانی که از استان‌های دیگر مراجعه میکنند با مشکلات اسکان، رفاهی و بهداشتی مواجه اند به همین دلیل میوه و تره بار با کیفیت پایین و قیمت بالا به دست آن‌ها می‌رسد.

او مسئله دیگر حمل و نقل میدان میوه و تره بار دانست که ۸۰۰ دستگاه وانت که کار حمل و نقل میوه را در اراک عهده دارند، بعضا باربر مغازه‌های سطح شهر هستد یا در گوشه‌ای از شهر دستفروشی می‌کنند.

به اذعان مغازه داران سطح شهر اراک هزینه حمل بالا و دور بودن میدان تره بار و کرایه‌های بالا باعث شده میوه و تره بار با قیمت بالا به مردم عرضه شود، فروشندگان دستفروش هم معتقدند نظارتی در این زمینه نیست و به هر میزان که بخواهند می‌توانند قیمت را افزایش دهند.

نبود میادین عرضه مستقیم میوه و تره بار و مکانی که بتواند فروشندگان دستفروش یا وانتی‌ها را سامان دهد موجب گلایه مندی مردم از قیمت بالای تره بار و میوه شده؛ مردم می‌گویند میوه مناسب در بازار یافت نمی‌شود و قیمت‌ها بالا است.

شمس معاون بازرسی ونظارت بر قیمت‌های جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت میوه در بازار اراک ۲۰ درصد بیشتر از سایر مراکز استان هاست گفت: برای ساماندهی وأنتی‌ها و فروشندگان دستفروش هم برنامه را داریم و امید است با افتتاح بازارگاهی مناسب در نقاط مختلف شهری آن‌ها نیز ساماندهی شوند.

از عسگری معاون خدمات شهری شهرداری اراک هم موضوع را پیگیری کردیم او هم گفت: در آینده نزدیک بازار روز در نواحی مختلف شهر اراک افتتاح خواهد شد، و برای ساماندهی و أخذ مدیریت میدان مرکزی میوه و تره بار اراک هم اقداماتی خواهیم کرد.

عسگری با اشاره به اینکه برای ساماندهی وانتی‌ها و فروشندگان دستفروش هم برنامه را داریم و امید است با افتتاح بازارگاهی مناسب در نقاط مختلف شهری آن‌ها نیز ساماندهی شوند از برنامه پیش رو گفت که قرار است ۲۵ بازار روز در اراک ساخته شود و تا کنون احداث شش بازار روز در شورای شهر اراک به تصویب رسیده است.

او عرضه مستقیم و ارزان و کاهش ٢٠ درصدی قیمت میوه و تره بار، ساماندهی وانتی‌ها و بهبود سیمای شهری را از اصلی‌ترین مزیت‌های این طرح دانست.

تا زمانی که میادین منطقه‌ای درون شهری برای عرضه مستقیم میوه و تره بار در اراک راه اندازی نشود مردم همچنان با مسئله قیمت و کیفیت میوه و تره بار مواجه اند.

انتهای پسام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میوه و تره بار شهرستان اراک میوه و تره بار عرضه مستقیم تره بار شهر اراک وانتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۰۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع میوه و تره‌بار در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت انواع میوه و تره‌بار امروز _‌شنبه هشتم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 748254

دیگر خبرها

  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • حضور یک تیم لیگ برتری در یزد بعد از 8 سال
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • ممانعت شورای شهر از قطع درختان
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول