Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امیرهوشنگ بیرشک، دبیر انجمن صنایع روغن نباتی در نامه‌ای به عباس عسکرزاده، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی که مربوط به تاریخ ۲۶ دی ۱۴۰۰ مربوط است، با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای این صنعت در حوزه تأمین ارز و عدم توزیع روغن خام توسط شرکت بازرگانی دولتی اعلام کرده که صنعت روغن نباتی با بحران جدی در زمینه تأمین روغن خام مواجه شده و باید به این مساله به قید فوریت رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن این نامه آمده است؛ احتراماً به استحضار می‌رساند با توجه به مشکلات پیش روی فعالین صنعت روغن نباتی از جمله مشکل عدم تخصیص ارز (بیش از ۴۵ روز است تخصیص ارز صورت نگرفته) و عدم توزیع روغن خام توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به کارخانجات تولیدی روغن خوراکی (تا این تاریخ، در دی ماه توزیع انجام نشده است)، این صنعت با بحران جدی در زمینه تأمین روغن خام مواجه گردیده و کارخانجات تولیدی در جریان تولید روغن نباتی با مشکل روبرو شده‌اند، همچنین در خصوص واردات به علت عدم تخصیص ارز به کالاهای رسوبی، اعتبار وارد کنندگان نزد تأمین کنندگان خارجی خدشه دار شده و با تداوم این روند، این انجمن نگرانی خود را در خصوص احتمال از بین رفتن ثبات بازار، تنش‌های احتمالی و کمبود روغن نباتی در آینده بسیار نزدیک و افزایش قیمت روغن و عدم تداوم روند مناسب توزیع و تأمین این کالای ضروری، اعلام می‌دارد.

لازم به ذکر است، با توجه به مسائل موجود، تبصره (۲) صورتجلسه مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۱۵ کارگروه تنظیم بازار (که براساس آن انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران مکلف است نسبت به تأمین مکفی کالا در شبکه توزیع اقدام لازم را اعمال نماید و در صورت بروز خللی در عرضه کالا در سطح بازار اقدامات قانونی لازم معمول خواهد شد) قابل اجرا نبوده و این انجمن مسئولیتی در این زمینه برعهده نخواهد داشت.

لذا، با توجه به آنکه مسئولیت تنظیم بازار به عهده آن وزارتخانه محترم است و همچنین علیرغم تلاش‌های شرکت‌های تولید کننده روغن نباتی مطابق با برنامه‌های آن وزارتخانه محترم در راستای تأمین، تولید و توزیع این کالای اساسی، تقاضا دارد دستور فرمائید به قید فوریت در دو روز آینده نسبت به تخصیص ۱۵۰ هزار تن روغن خام (شامل ۴۰ درصد آفتابگردان، ۳۰ درصد پالم و ۳۰ درصد سویا) به بخش خصوصی اقدامات عاجل به عمل آورند.

کد خبر 5402536 زهرا مهدوی

منبع: مهر

کلیدواژه: انجمن صنفی صنایع روغن نباتی روغن نباتی سید احسان خاندوزی نهضت ملی مسکن بانک مرکزی ایران لایحه بودجه 1401 21 سوال از بودجه همسایه شمالی تسهیلات بانکی وزارت جهاد کشاورزی صادرات غیرنفتی گمرک ایران روسیه ترانزیت فروش نفت جواد اوجی روغن نباتی روغن خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۰۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است

به گزارش خبرنگار مهر فرج الله فتح الله پور شنبه شب در جلسه بررسی مصوبات سفر هیئت دولت به استان گفت: بیشترین اعتبار مصوب سفر دولت در حوزه حمل و نقل و بخش کشاورزی بوده است.

وی گفت: بیش از هزار میلیارد تومان از اعتبار در قالب ماده ۵۶ بوده است.

وی تعداد مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۱۷۶ مصوبه برشمرد و گفت: تاکنون از ۱۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ۱۱ هزار میلیارد تومان معادل ۹۶ درصد بودجه عمومی تخصیص یافته است.

فتح الله پور با عنوان اینکه ۲۱ درصد اعتبارات منابع داخلی و مولدسازی تأمین و تخصیص داده شده است، گفت: ۷۸ تسهیلات ماده ۵۶ و سایر موارد نیز پرداخت شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران گفت: در مجموع ۶۲ درصد از کل اعتبارات سفر پرداخت شده و ۲۰ درصد تسهیلات ۱۱ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین اعتبار تخصیص یافته در حوزه راه و شهرسازی بوده است، ادامه داد: در بخشی از حوزه‌ها میزان تخصیص‌ها بیش از اعتبارات مصوب بوده است.

فتح الله پور با اظهار اینکه ۷۸ مصوبه از مجموعه ۱۷۶ مصوبه اجرا شده است، تصریح کرد: همچنین ۸۹ مصوبه در دست اجرا و مابقی در دست پیگیری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت: ۴۴ درصد مصوبات ۱۰۰ تکمیل، ۱۳ درصد بین ۷۵ تا ۹۵ درصد، ۱۵ درصد بین ۵۰ تا ۷۵ درصد، ۱۱ درصد بین ۲۵ تا ۵۰ درصد و ۱۶ درصد زیر ۲۵ پیشرفت دارند.

کد خبر 6090432

دیگر خبرها

  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • تصمیم مهم مجلس ؛ تخصیص ۱.۸ میلیارد یورو به نیروهای مسلح از فرابودجه تهاتر نفت + جزئیات
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس
  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان