Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، قیمت‌های نفت دوباره افزایش یافت به طوری که نفت برنت دریای شمال به بالاترین حد خود در بیش از سه سال گذشته رسیده است، زیرا سرمایه‌گذاران معتقدند که عرضه نفت در بحبوحه محدود شدن تولید توسط تولیدکنندگان بزرگ و تقاضای جهانی تحت تأثیر شیوع سویه جدید کرونا یعنی اومیکرون محدود باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال با ۴۰ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش به ۸۶.۴۶ دلار در هر بشکه رسید. این در حالی است که اوایل هفته قیمت آن به بالاترین حد خود از ۳ اکتبر ۲۰۱۸ تا سال جدید میلادی رسیده بود و ۸۶.۷۱ دلار فروخته می‌شد.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پس از رسیدن به ۸۴.۷۸ دلار که بالاترین رقم از ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ بود، با ۵۸ سنت یا ۰.۷ درصد افزایش به ۸۴.۴۰ دلار در هر بشکه رسید.

این افزایش‌ها به دنبال افزایش قیمت در هفته گذشته بود که نفت برنت بیش از ۵ درصد افزایش یافت همچنین وست تگزاس اینترمیدیت نیز به بیش از ۶ درصد رسید.

معامله کنندگان بازار نفت می‌گویند خرید نفت خام در بازارهای جهانی ناشی از قطع و کاهش عرضه است به طوری که نشانه‌های از شیوع گسترده اومیکرون وجود دارد به همین دلیل برخی از قیمت‌های نفت در بازارهای جهانی به بالاترین حد چند سال اخیر خود رسیدند و بدون شک قیمت بالای نفت برنت دریای شمال همچنان روند رو به صعود قیمتی خود را حفظ کند.

توشیتاکا تازاوا، تحلیلگر بازار نفت گفت: اگر صندوق‌های (سرمایه گذاری) وزن تخصیص نفت خام را افزایش دهند، قیمت نفت در بازارهای جهانی می‌توانند به بالاترین حد خود از سال ۲۰۱۴ تاکنون خواهند رسید.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت، روسیه و متحدانش که با هم به نام اوپک پلاس شناخته می‌شوند، به تدریج تولید خود را کاهش دادند که این امر در پی سقوط تقاضا در سال ۲۰۲۰ رخ داد.

اما بسیاری از تولیدکنندگان کوچک‌تر نفت نمی‌توانند عرضه را افزایش دهند و دیگر تولیدکنندگان نیز به ذخیره بیش از حد نفت در صورت شیوع دوباره کرونا روی آورده اند.

واندانا هاری، کارشناس انرژی نیز در این باره گفت: امید زیادی در بین کشورهای جهان برای کنترل بیماری کرونا وجود دارد به همین دلیل انتظار می‌رود تقاضای نفت در تابستان سال جاری به ویژه در اروپا و آمریکا با افزایش چشمگیری روبرو شود و بیشتر از سال گذشته باشد.

مقامات آمریکایی روز جمعه ابراز نگرانی کردند که روسیه آماده حمله به اوکراین در صورت شکست دیپلماسی است. روسیه که ۱۰۰۰۰۰ سرباز در مرز اوکراین جمع آوری کرده است، تصاویری از نیروهای خود در حال حرکت منتشر کرده است.

دو مقام آمریکایی روز جمعه به رویترز گفتند که دولت آمریکا با چندین شرکت انرژی بین‌المللی درباره طرح‌های اضطراری برای تأمین گاز طبیعی به اروپا در صورتی که درگیری بین روسیه و اوکراین باعث اختلال در عرضه روسیه شود، مذاکره کرده است.

اداره اطلاعات انرژی روز چهارشنبه اعلام کرد، ذخایر نفت خام ایالات متحده بیش از حد انتظار کاهش یافت و به پایین‌ترین حد خود از اکتبر ۲۰۱۸ تاکنون رسید، اما ذخایر بنزین به دلیل تقاضای ضعیف افزایش یافت.

کد خبر 5402012

منبع: مهر

کلیدواژه: نفت قیمت نفت اوپک پلاس افزایش قیمت نفت سید احسان خاندوزی نهضت ملی مسکن بانک مرکزی ایران لایحه بودجه 1401 21 سوال از بودجه همسایه شمالی تسهیلات بانکی وزارت جهاد کشاورزی صادرات غیرنفتی گمرک ایران روسیه ترانزیت فروش نفت جواد اوجی بازارهای جهانی بالاترین حد نفت برنت نفت خام حد خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۰۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا و سکه در شروع نخستین روز هفته با روند کاهشی بازگشایی شد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، روند قیمت در بازار طلا با کاهش چشمگیر قیمت دلار همراه شد و افت میلیونی قیمت‌ها را برای بازار فلز زرد به دنبال داشت.

روز شنبه افت قیمت دلار به همراه کاهش محدود اونس جهانی طلا، بازار طلا و سکه را یکدست نزولی کرد. این کاهش قیمت، مثقال طلا را بعد از گذشت بیش از یک ماه به کانال ۱۴ میلیونی برگرداند.

فعالان بازار طلا با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی در دو روز آینده، انتظار تغییر قیمتی خاصی در طلای جهانی ندارند، اما معتقدند اگر مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز ادامه پیدا کند، باید منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز باشیم.

قیمت نقره همپای طلا ارزان شد

گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۳۸ دلاری در حال معامله است. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۲ سنت ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۴ هزار و ۱۲۰ تومان معامله می‌شود و کاهش هزار و ۵۹۰ تومانی پیدا کرده است.

سکه بهار ۳۸ میلیونی شد

قیمت سکه امامی روز شنبه ۸ اردیبهشت بیشترین کاهش قیمت در قطعات سکه را داشت. این قطعه با کاهش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی، به کانال ۴۱ میلیونی برگشت و روی رقم ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی بسته شد. سکه‌ بهار با افت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی در کف کانال ۳۸ میلیونی معامله شد.

گفتنی است قیمت نیم‌سکه با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معامله و قیمت ربع‌سکه با افت ۷۰۰ هزار تومانی روی رقم ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه گرمی روز شنبه ۴۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و با قیمت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه با افت قیمت همراه شد

قیمت طلا در اولین روز معاملاتی هفته کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۳۷۸ هزار تومان کاهش داشت و یک کانال عقب‌نشینی کرد و با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۹۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۸۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز روی رقم سه میلیون و ۳۹۲ هزار تومان ایستاد.

حباب سکه روز شنبه در تمام قطعات کاهش پیدا کرد. حباب سکه امامی ۵۴۵ هزار تومان، سکه بهار ۴۷۲ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۲۲۳ هزار تومان، ربع‌سکه ۵۱۲ هزار تومان و سکه گرمی ۳۰۸ هزار تومان کاهش داشت.

۲۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900315

دیگر خبرها

  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • افزایش سهم ایران از بازارهای جهانی با تقویت صادرات سفال
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی