Web Analytics Made Easy - Statcounter

انگلیس اعلام کرد که عرضه تسلیحات ضد تانک به اوکراین را آغاز کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که تنش های مرزی بین روسیه و اوکراین طی هفته های اخیر تشدید شده است، انگلیس از تحویل سلاح های ضد تانک به کی یف خبر داده است.

آلمان درخواست اوکراین برای ارسال تسلیحات را رد کردترکیه در تنش روسیه - اوکراین چه موضعی دارد؟

 

انگلیس ادعا کرده است که این تسلیحات را با هدف کمک به اوکراین برای دفاع از خود در برابر اشغال احتمالی روسیه در اختیار این کشور قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشورهای غربی بارها مدعی شده‌اند که روسیه به دنبال بهانه‌ای برای یک تجاوز جدید به خاک اوکراین است، مانند اتفاقاتی که در سال 2014 منجر به تصرف شبه جزیره کریمه شد.

مسکو این ادعا را رد کرده ولی گفته است که در صورتی که غرب با درخواست های امنیتی اش موافقت نکند، اقدامات نامشخصی را اجرا خواهد کرد، از جمله درخواست های روسیه می توان به جلوگیری از عضویت اوکراین در سازمان ناتو اشاره کرد.

مذاکرات بین روسیه و کشورهای غربی هفته گذشته بدون دستیابی به پیشرفت محسوسی پایان یافت. کی یف از کشورهای غربی خواسته است تا برای دفاع از خود در برابر روسیه، تسلیحات لازم و کافی را به این کشور عرضه کنند.

بن والاس وزیر دفاع انگلیس در اظهاراتی در پارلمان گفت: ما تصمیم مربوط به عرضه سامانه های تسلیحاتی ضد تانک به اوکراین را اتخاذ کرده‌ایم. نخستین سامانه های تسلیحاتی روز دوشنبه ارسال شده است و تعدادی از پرسنل نظامی بریتانیایی نیز برای مدت کوتاهی در اوکراین مستقر خواهند شد تا نیروهای اوکراینی را آموزش دهند.

وی به نوع تسلیحاتی که به اوکراین عرضه شده است، اشاره نکرد ولی گفت: اینها تسلیحات راهبردی نبوده است و هیچ تهدیدی متوجه روسیه نخواهد بود. این تسلیحات تنها برای دفاع از خود است. اینها تسلیحات کوتاه برد است.

آلکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین نیز از این اظهارات همتای بریتانیایی اش استقبال کرد و گفت: ما از تصمیم لندن برای تامین یک بسته امنیتی به اوکراین شامل سامانه های دفاعی و ضد تانک بسیار تشکر می کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ضد تانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۰۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه طی سخنانی از آمادگی کشورش برای استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از «دفاع معتبر اروپا» در برابر تهدیدات روسیه خبر داد و گفت که تمایل دارد درباره این موضوع با دیگر کشور‌های اروپایی تبادل نظر کند.

مکرون طی مصاحبه‌ای گفت که شخصاً علاقمند مطرح کردن موضوع استفاده از سلاح‌های دوربرد، هسته‌ای و سامانه‌های دفاع موشکی با آن کشور‌های اروپایی هست که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در کشور‌های خود مستقر کرده‌اند.

وی افزود: فرانسه موضع خود را حفظ خواهد کرد، اما آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشتر مشارکت کند. فرانسه که حدود ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد، تنها قدرت هسته‌ای اتحادیه اروپا است.

رئیس‌جمهور فرانسه در هفته‌های اخیر موضع شدیدتری را علیه روسیه اتخاذ کرده است و این اولین بار نیست که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فرانسه را برای دفاع اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند. مکرون اولین بار در سال ۲۰۲۰ به این اقدام احتمالی اشاره کرده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • مدودف: سلاح‌های روسیه دشمنان را می‌لرزاند
  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد