Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -بدون‌تردید اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور در قالب برگزاری تور‌های صنعتی، مسیری مناسب برای بازاریابی محصولات و معرفی توانمندی‌ها و دستاورد‌های داخلی است، امری که بحران کرونا آن را در ۲ سال گذشته در استان صنعت‌خیزی مانند خراسان رضوی به محاق برده است.

 اعزام هیأت بازرگانی به خارج از کشور و در مقابل پذیرش هیات‌های تجاری خارجی و اتصال ارتباط بین تجار با کشور‌های دیگر یکی از راهبرد‌های اصلی در توسعه اقتصادی است که می‌تواند به صادرات و توسعه حضور کالا‌های ایرانی در بازار‌های خارجی کمک شایانی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بی‌شک محدود کردن تجارت در داخل کشور و قطع ارتباط با کشور‌های دیگر، هیچ صنعت و کسب و کاری را به سمت توسعه پیش نخواهد برد و قطعا کلید توسعه برای کسب و کار‌ها می‌تواند برقراری ارتباطات بین المللی و دستیابی به بازار‌های خارجی باشد.

بیشتر بخوانید

فعالیت واحد حمایت از سرمایه گذاری خارجی گردشگری در میراث فرهنگی خراسان رضوی



این مسأله همواره مورد توجه بازرگانان و مسوولان اقتصادی خراسان رضوی بوده و در راس برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی دست‌اندرکار قرار داشته است، اما تحریم‌ها و شیوع بحران کرونا در ۲ سال گذشته بر اجرای این سیاست‌ها تاثیر منفی گذارده و تجارت برخی از رسته‌های صنعتی را دستخوش مشکلاتی نموده است.

یکی از فعالان خوشه طلا و جواهر و دبیر کمیسیون سازندگان طلا، نقره و جواهر مشهد که در تور‌های صنعتی حضور داشته است، می گوید: تولیدکنندگان دارای مجوز و مورد تایید اتحادیه یا کانون جواهرات می‌توانند از ۸۵ درصد یارانه دولت در اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور بهره‌مند شوند.

به گفته اسماعیل صمدی  تولیدکننده‌ای که وضعیت تولیدی کشور‌های دیگر را از نزدیک ندیده و بازار‌های خارجی را ارزیابی نکرده باشد، یقینا از تولید عقب مانده و نخواهد توانست رشد مناسبی بکند.

او گفت: برگزاری تور‌های صنعتی به معنای اعزام هیات تجاری به خارج از کشور، برگزاری نمایشگاه یا شرکت در نمایشگاه خارجی و بازدید از چند کارگاه تولیدی در آن کشور است، در تور صنعتی که مهرماه امسال برگزار شد ۱۵۰ نفر از تولیدکنندگان رسته طلا و جواهر کشور در نمایشگاهی که در این خصوص در استانبول ترکیه برگزار شد، شرکت کردند و از چند کارگاه تولیدی نیز در این زمینه بازدید کردند.

مدیر گروه کانون جواهرات ملی ایران گفت: در این تور صنعتی برخی از تولیدکنندگان برای نخستین بار بود که با فضای نمایشگاهی و کارگاهی خارج از کشور آشنا می‌شدند و این آشنایی منجر به مشاهده ابزارآلات و نوآوری‌های جدید صنعت طلا و جواهر توسط فعالان صنعتی ایران و انتقال این ابزار و شیوه‌ها به بخش تولید داخلی بود تا سطح تولید محصولات طلا و جواهر کشور ارتقا یابد.

اشتغال ۲۰ هزار نفر در کارگاه های طلا و جواهر مشهد

صمدی می گوید: در مشهد ۲۰ هزار نفر در ۲ هزار و ۸۰۰ کارگاه ساخت طلا، نقره و جواهر مشغول فعالیت هستند، صنعتگران این رسته در چند سال اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای داشته اند و با کمک‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان در سه سال گذشته ۵۰۰ شغل در بخش طراحی طلا و جواهر و نقره در مشهد ایجاد شده است.

به گفته او  طلاسازی و جواهرسازی سنتی از رسته تولیدی در مشهد منسوخ شده و تولیدکنندگان این شهر از مدرن‌ترین شیوه‌های طراحی و نرم افزاری برای ساخت زیورآلات بهره می‌گیرند، به طوری که این فعالیت درآمدزایی قابل ملاحظه ای، آن هم به دلار برای صنعتگران داشته است.

دبیر کمیسیون سازندگان طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: با اینکه به واسطه تحریم‌های اقتصادی، ارزش پول ملی به شدت کاهش یافته است، اما زمینه صادرات را برای صنعتگران فراهم کرده و ارزآوری زیادی برای صادرات طرح‌های مربوط به زیورآلات طلا، نقره و جواهر داشته است.

برگزاری تور‌های صنعتی چه دستاوردهایی دارد؟

مجری نمایشگاه‌های تخصصی و برگزار کننده پاویون‌های تخصصی ایران در نمایشگاه‌های خارجی در خراسان رضوی می گوید: نتایج برگزاری تور‌های صنعتی را می‌توان در چهار بخش خلاصه کرد که شامل ایجاد حس نوآوری و خلاقیت در تولیدکنندگان، آشنایی آنان با ابزارآلات و طرح‌های روز دنیا، آشنایی با فضای تولید در کشور‌های دیگر و تبادل تجربیات و دانش تولیدکنندگان داخلی با یکدیگر می‌شود.

به گفته سیدهاشم فاطمی  در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع پاندمی کرونا، اعزام هیات‌های تجاری به کشور‌های دیگر متوقف شد و این موضوع برخی از شرکت‌ها را به مرز ورشکستگی رساند.

او گفت: اثر اصلی حضور تولیدکنندگان در این تور‌های صنعتی، آشنایی آنان با فنون کار تجارت بین المللی، برقراری ارتباط با تجار کشور‌های دیگر و توسعه تولیدشان است.

مجری نمایشگاه‌های تخصصی و برگزار کننده پاویون‌های تخصصی ایران در نمایشگاه‌های خارجی در خراسان رضوی گفت: تقبل بخشی از هزینه‌های مربوط به اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور می‌تواند کمک ویژه دولت به تجار و تولیدکنندگان هر استان باشد، فرصتی که تجار می‌توانند از آن برای ارائه محصولات خود به خارج از کشور و معرفی توانمندیهایشان به بازار‌های بین المللی بهره بگیرند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//م.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تورهای صنعتی هیأت های تجاری توسعه اقتصادی اعزام هیات های تجاری برگزاری تور های صنعتی تجاری به خارج از کشور کشور های دیگر نقره و جواهر خراسان رضوی طلا و جواهر بین المللی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۰۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی تهران نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها را مشهود دانست و گفت: منابع حاصل از فروش نفت نباید وارد بودجه جاری کشور شود.

عباس آرگون در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه منابع نفت و گاز یکی از مزیت‌های اصلی کشور به‌ شمار می‌آید، بیان کرد: باید بتوانیم از این منابع خدادادی حداکثر بهره را برای رشد و توسعه اقتصادی کشور ببریم.

وی با تأکید بر اینکه منابع حاصل از فروش نفت را نباید وارد بودجه جاری کشور کرد، افزود: این منابع باید صرف توسعه زیرساخت‌ها و رشد و توسعه دیگر صنایع تولیدی کشور شوند که البته این نقش پارسال مشهود بود.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: درصورتی‌که سرمایه‌گذاران بدانند سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز سودآوری مطلوبی دارد و اعتمادسازی لازم نیز انجام شود، بی‌شک وارد این بازار می‌شوند و سرمایه‌های سرگردان به این بخش تزریق خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است