Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مجلس در مورد باز نشدن ایربگ‌ها در تصادف زنجیره‌ای بهبهان گفت: شاید تاکنون صدها یا حتی هزاران نفر قربانی بی‌تدبیری خودروسازان شده‌اند. مسئله فقط باز نشدن ایربگ نیست؛ ما وظیفه داریم از کیفیت خودرو ایرانی تحقیق و تفحص کنیم.

سید علی موسوی در مورد تصادف زنجیره‌ای بهبهان و اظهار نظر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی مبنی بر باز نشدن ایربگ خودروهای ایرانی گفت: در روزهای گذشته شاهد بی‌تدبیری خودروسازان بودیم که با جان انسان‌ها بازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرا فقط به تصادف زنجیره‌ای بهبهان محدود نمی‌شود. شاید تاکنون صدها یا حتی هزاران نفر قربانی بی‌تدبیری خودروسازان شده‌اند.

نماینده مردم ملکان در مجلس گفت:‌ وظیفه یک مدیر یا مدیران این است که در تولید خودرو ایرانی دقت عمل را به کار ببرند. اگر کسی ترک فعلی داشته باشد یا در دقت عملش تسامح به خرج دهد، باید پاسخگو باشد. مردم مهربان ما با گذشت بسیار، در جهت حمایت از تولید داخل، خودرو ایرانی میخرند اما متأسفانه مدیران ما هیچ اعتنایی به تعهداتشان ندارند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن انتقاد از افزایش روزافزون قیمت خودروهای ایرانی گفت: مدیران خودروساز ایرانی به جای اینکه در پی بالا بردن کیفیت و امنیت خودروها باشند، متأسفانه پول‌ها را در جاهای دیگر هزینه می‌کنند. تاوان آن را هم مردم باید بپردازند. به همین جهت از قوه قضائیه درخواست می‌کنم که به این ترک فعل ورود پیدا کنند.

مسئله فقط باز نشدن ایربگ خودروها نیست

موسوی در مورد باز نشدن ایربگ‌ها در تصادف زنجیره‌ای بهبهان گفت: مسئله فقط باز نشدن ایربگ نیست بلکه باید مواردی مثل ترمز و سایر چیزهایی که در کیفیت خودرو تأثیر دار را بررسی کنیم. ورود نهادهای نظارتی و قضایی به این مسئله باید تأثیرگذار باشد یعنی باید آورده‌ای برای مردم و صنعت خودروسازی ما داشته باشد.

تحقیق و تفحص از کیفیت خودروهای ایرانی و شرکت‌های خودروساز را وظیفه خود می‌دانیم

دبیر هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مجلس گفت: وظیفه خود می‌دانم که از طریق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و کمیسیون صنایع و معادن به این موضوع رسیدگی کنم. ما وظیفه داریم که از این موضوع تحقیق و تفحص کنیم. امروز هوش بالای ایرانی افتخار ماست. ما در زمینه موشک، غن‌ی سازی، و داروهای رادیو اکتیو ادعا داریم و با هوش و فناوری بالا آنها را می‌سازیم. در خودروسازی و قطعه‌سازی اما به علت بی‌برنامگی در یک وضعیت نگران کننده هستیم.

به گزارش ایسنا، مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس بیستم دی‌ماه از تصادف زنجیره‌ای بیش از ۵۰ خودرو در محور  بهبهان – رامهرمز خبر داد و گفت: ۵ کشته و ۴۱ مصدوم، آخرین آمار آسیب‌دیدگان تصادف زنجیره‌ای بهبهان است.

بیست و دومم دی ماه، سردار سیدکمال هادیان‌فر در ششمین رزمایش ارتقای توان و تحرک عملیاتی پلیس راهور گفت: در حادثه بهبهان ایربگ هیچ خودرویی باز نشد. این چه خودرویی است که ما داریم؟ چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟ دستگاه‌های مسئول باید بر کیفیت خودروها نظارت کنند. چرا استانداردها رعایت نمی‌شود؟/ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: مجلس تصادف زنجیره ای بهبهان تصادف زنجیره ای بهبهان باز نشدن ایربگ تحقیق و تفحص کیفیت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۱۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد

حوالی ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز، تعدادی از شهروندان با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران تماس گرفته و از وقوع تصادف شدید رانندگی در مسیر شرق به غرب بلوار ارتش، روبه‌روی شهرک کوثر اطلاع‌رسانی کردند.

به گزارش ایسنا، درپی این حادثه ستاد فرماندهی آتش‌نشانی، آتش‌نشانان ایستگاه ۱۳۱ را به همراه گروه امداد و نجات ۱۰ به محل اعزام کرد و هنگام حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که یک دستگاه سواری دنا به شدت با یک دستگاه میکسر برخورد کرده و سرنشین خودرو دنا در داخل اتاقک در هم پیچیده خودرو محبوس شده بود.

شدت این تصادف به حدی بود که کابین سواری دنا کاملا مچاله شده بود. در این شرایط آتش‌نشانان بلافاصله پس از ایمن سازی محل حادثه و قطع برق خودرو با استفاده از تجهیزات مخصوص، فرد محبوس شده را از داخل خودرو خارج کرده و در اختیار عوامل اورژانس قرار دادند.

در ادامه عوامل آتش‌نشانی با کمک ماموران پلیس راهور اقدام به ایمن‌سازی محل کرده و پس از انتقال خودرو به حاشیه مسیر و محلی امن به ماموریت خود خاتمه دادند. علت این حادثه نیز از سوی کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی بررسی و اعلام خواهد شد.

کابین خودرو پس از تصادف

دیگر خبرها

  • درگیری مسافری با راننده اتوبوس منجر به تصادف شد (فیلم)
  • خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد
  • تصادف زنجیره‌ای ۵ دستگاه خودرو در آزادراه قزوین به زنجان 
  • تصادف زنجیره ای ۵ دستگاه خودرو در آزادراه قزوین به زنجان 
  • تصاویری تلخ از تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی‌ در خاک ارمنستان
  • تصادف مرگبار اتوبوس ایرانیان در ارمنستان
  • تصاویر تصادف مرگبار اتوبوس ایرانی در ارمنستان
  • جزییات تصادف زنجیره‌ای ۶ خودرو در بزرگراه ستاری تهران
  • تصادف وحشتناک در هند؛ پرت شدن تریلی به سمت دره (فیلم)
  • تصادف زنجیره‌ای در جاده مُهر _ لامرد