Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@07:33:42 GMT

«حزب الله» برای حمایت از مردم به جلسات دولت بازگشت

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۱۵۹۲

«حزب الله» برای حمایت از مردم به جلسات دولت بازگشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در سخنانی از سیاست‌های ایالات متحده آمریکا در قبال کشورش به شدت انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، سید هاشم صفی الدین در این خصوص اظهار داشت: آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد هرج و مرج هستند. هدف اصلی آنها تأمین امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکایی‌ها در منطقه و لبنان گزینه‌هایی دارند که همواره از آنها استفاده می‌کنند. در نقطه مقابل، ما نیز گزینه‌هایی داریم که طبق آنها عمل می‌کنیم.

وی افزود: ایالات متحده آمریکا بارها خواستار برقراری تماس با حزب الله شده است اما ما چنین چیزی را رد کرده ایم. صفی الدین در بخش دیگری از سخنانش به تصمیم حزب الله برای بازگشت به جلسات دولت اشاره کرد و گفت: این یک تصمیم داخلی بود و ارتباطی به حصول گشایش در مذاکرات میان ایران و عربستان ندارد.

این شخصیت حزب الله عنوان کرد: حزب الله با هدف حل و فصل بحران اقتصادی و ایستادن در کنار مردم تصمیم به بازگشت به جلسات دولت گرفت. وی در ادامه سخنانش به اهمیت انتخابات پارلمانی لبنان اشاره کرد و گفت: انتخابات برای حزب الله بسیار مهم است و ما با قدرت در آن شرکت می‌کنیم.

چندی پیش هم «حسین الحاج حسن» نماینده پارلمان لبنان به بیانیه اخیر حزب الله و جنبش أمل در خصوص اعلام آمادگی‌شان برای بازگشت به جلسات دولت واکنش نشان داد. نماینده پارلمان لبنان در این خصوص گفت: حزب الله و جنبش أمل با تصمیمی که در خصوص بازگشت به جلسات دولت گرفتند به مسئولیت ملی خود عمل کردند. این تصمیم در چارچوب تأمین منافع مردم اتخاذ شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: حزب الله همچنان معتقد است که «طارق البیطار» قاضی پرونده انفجار بیروت تحقیقات در خصوص ابعاد مختلف این انفجار را از مسیر اصلی خود منحرف ساخته است. ما برای مشخص شدن بیش از پیش ابعاد این انفجار تلاش می‌کنیم.

پیشتر حزب الله لبنان و جنبش امل با صدور بیانیه مشترکی اعلام کردند: لبنان همزمان با اوضاع سیاسی پیچیده، با بحران اقتصادی و مالی بی سابقه‌ای مواجه است و تنها راه حل این بحران‌ها، وجود دولتی قدرتمند است که قادر به حل مشکلات مردم لبنان بوده و از اعتماد مردم لبنان برخوردار باشد. ما با همراهی سایر گروه‌های سیاسی، مجدانه برای تشکیل دولت تلاش کردیم و در این مسیر امتیازهای زیادی دادیم.

در ادامه این بیانیه با اشاره به پرونده انفجار بیروت آمده است: بازپرس قضائی پرونده انفجار بندر بیروت، اقدامات غیرقانونی انجام داده و مرتکب تخلف شده است. به نتیجه نرسیدن تلاش‌های قانونی، سیاسی و مردمی برای وادار کردن بازپرس قضائی با هدف بازگشت به اصول قانونی، باعث شد ما در گذشته به این نتیجه برسیم تعلیق حضورمان در جلسات هیئت وزیران، اقدامی سیاسی و قانونی است اما اکنون و در پاسخ به نیازهای هموطنان و به منظور جلوگیری از طرح اتهام علیه ما مبنی بر تعطیل کردن روند سیاسی، بازگشت خود را به جلسات دولت اعلام می‌کنیم.

کد خبر 5402680 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: هاشم صفی الدین لبنان حزب الله لبنان عربستان سعودی ایالات متحده امریکا ایالات متحده امریکا عراق روسیه اوکراین فلسطین مسکو رژیم صهیونیستی ناتو ایران سرگئی لاوروف امارات متحده عربی عربستان سعودی واشنگتن مذاکرات وین بازگشت به جلسات دولت حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۱۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

حزب‌الله لبنان از آغاز جنگ غزه تاکنون، استراتژی مقاومت هدفمند و هوشمندانه را بخوبی پیش برده و حتی در این میان، اسیر پیام‌های گمراه‌کننده نشده است.

به گزارش ایسنا، حنیف غفاری در سرمقاله وطن امروز نوشت: اخیرا شبکه ۱۴ رژیم اشغالگر قدس گزارشی را تحت عنوان «آنچه در جبهه شمال می‌گذرد» منتشر کرد. این گزارش معطوف به تحولاتی بود که از زمان آغاز جنگ غزه و در جریان تقابل حزب‌الله و رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی به وقوع پیوسته است. «شارون روف اوفیر» نماینده سابق کنست از جمله تحلیلگران حاضر در این شبکه تلویزیونی بود. وی به نکات قابل تاملی درباره شکست تمام عیار رژیم اشغالگر قدس در برابر حزب‌الله اشاره کرد: «چرا واقعیت را نمی‌گوییم؟! ما شمال اسرائیل را از دست داده‌ایم؛ خسارتی که حزب‌الله بر ما وارد کرد ۶ برابر بیشتر از جنگ تابستان ۲۰۰۶ (جنگ ۳۳ روزه)  است. می‌خواهم گریه کنم! چه کسی فکرش را می‌کرد اسرائیل به این روز بیفتد؟»

به راستی چه اتفاقی در شمال اراضی اشغالی، خصوصا مناطق مشرف به جنوب لبنان رخ داده که اینچنین مقامات صهیونیست را پریشان ساخته است؟ واقعیت این است که حزب‌الله لبنان مقاومت هوشمندانه و قاطعانه‌ای را در برابر رژیم اشغالگر قدس صورت داده که دارای ۳ خصلت ویژه است: هدفمندی در تعیین اهداف، انتخاب بهترین زمان در عملیات و تنظیم عوامل فرامتنی و متنی نبرد. 

حزب‌الله لبنان نه تنها قواعد نبرد با تل آویو را بخوبی می‌داند، بلکه قدرت بازدارندگی خود را به صورتی کاملا آشکار به تل‌آویو دیکته کرده است. در این میان، مثلث قدرت در اراضی اشغالی (موساد، کابینه جنگ و ارتش)  آگاه‌سازی افکار عمومی در اراضی اشغالی نسبت به اتفاقاتی را که در جبهه شمال افتاده خط قرمز راهبردی خود تلقی می‌کنند. آنها بخوبی آگاهند افشای ضربات مهلک واردشده از سوی مقاومت لبنان، مترادف با تشدید اعتراضات عمومی و سقوط کابینه جنگ و حتی کابینه پس از آن (کابینه احتمالی لاپید - گانتز) خواهد بود. در مقابل، حزب‌الله لبنان نیز با تمرکز و دقتی مثال‌زدنی و برگرفته از تجربه ارزشمند جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶، مرحله به مرحله اهداف خود را در شمال اراضی اشغالی محقق می‌سازد. 

حزب‌الله  لبنان در تازه‌ترین اقدام خود علیه دشمن صهیونیست، تجهیزات جاسوسی ارتش اسرائیل را در پایگاه «مسگاو» در شمال فلسطین اشغالی ـ که به‌تازگی تعمیر و تعویض شده بود ـ منهدم کرد. نکته حائز اهمیت اینکه ارتش رژیم اشغالگر قدس پس از انهدام اولیه این تجهیزات، تعمیر و تعویض آنها را با لحاظ کردن بالاترین ضریب امنیتی و بازدارندگی ممکن صورت داده بود. حزب‌الله لبنان از آغاز جنگ غزه تاکنون، استراتژی مقاومت هدفمند و هوشمندانه را بخوبی پیش برده و حتی در این میان، اسیر پیام‌های گمراه‌کننده نشده است. برای مثال، جریان موسوم به ۱۴ مارس (جریان صهیونیست غربگرا) درصدد بود ورود مقاومت اسلامی لبنان در حمایت از مردم غزه را نماد یک بازی پرهزینه برای بیروت قلمداد کند و حتی در رویکردی وقیح، از شهادت نیروهای مخلص حزب‌الله لبنان در نبرد با رژیم تروریست صهیونیست استقبال می‌کرد. در مقابل، برخی دیگر نیز تصور می‌کردند حزب‌الله در قبال تحولات فلسطین و نوار غزه باید ورود بی‌پروا و همه‌جانبه‌ای داشته باشد، حتی اگر به افتادن نیروهای مقاومت در تله صهیونیست‌ها منجر شود! 

در مقابل، سید مقاومت (علامه سیدحسن نصرالله) بدون تاثیرپذیری از فضای فرامتنی حاکم بر جنگ غزه، هوشمندانه و قاطعانه حزب‌الله را وارد میدان نبرد با دشمن صهیونیست کرد و امروز، صحت و کارایی این استراتژی، بر دوستان و دشمنان مقاومت عیان شده است. نباید فراموش کرد در  زمان تاسیس داعش توسط آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و برخی دولت‌های مزدور و مرتجع منطقه، حزب‌الله بی‌پروا وارد میدان نبرد با تروریسم تکفیری شد و در این صحنه،  ابایی از سنگ‌اندازی‌ها و جنگ روانی گروه‌های طرفدار غرب و اسرائیل در بیروت نداشت.

تجمیع  ۳ واقعه مهم دو دهه اخیر در منطقه یعنی «جنگ ۳۳ روزه»، «جنگ علیه تروریسم تکفیری ـ صهیونیستی در منطقه» و «جنگ غزه» و تحلیل آنها در یک چارچوب مشترک راهبردی نشان‌دهنده زبدگی توصیفی، تحلیلی، راهبردی و تاکتیکی حزب‌الله در آوردگاه‌ها  و بسترهای زمانی - مکانی گوناگون در منطقه است. این همان رمز پویایی و برتری مقاومت لبنان در برابر دشمنان قسم‌خورده بشریت است. قطعا در آینده نزدیک، منابع امنیتی و نظامی رژیم اشغالگر قدس قدرت کتمان دستاوردهای حزب‌الله در شمال اراضی اشغالی و آنچه را که بر سر صهیونیست‌ها در این مناطق آمده نخواهند داشت. تاریخ مصرف سانسور  تعداد زیاد نظامیان هلاک‌شده صهیونیست ـ که اکثرا با موشک‌های برکان هدف قرار گرفته‌اند ـ و خسارات زیرساختی عمیقی که به پایگاه‌های نظامی این رژیم در این مناطق وارد شده، به پایان رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی
  • تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد
  • گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران
  • حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند
  • تجمع حمایت از مردم غزه در برابر دفتر آنروا در لبنان
  • دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند
  • لحظات برخورد عظیم بمب اسرائیل به ساختمان حزب الله
  • (ویدئو) لحظه ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان توسط رژیم اسراییل
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود