Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:54:06 GMT

مسلمانان برای وحدت امت اسلامی تلاش کنند

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۱۶۵۳

مسلمانان برای وحدت امت اسلامی تلاش کنند

همایش پیام مصطفی(ص) با حضور شخصیت‌های فرهنگی، رهبران دینی، علما و روحانیون شیعه و سنی به همت شورای علمای شیعه پاکستان در ایوان اقبال لاهور مرکز ایالت پنجاب برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،  علامه سید ساجد علی نقوی، زعیم ملت جعفری پاکستان وحدت امت اسلامی را نیاز روزگار دانست و گفت: پیام مصطفی(ص) موجب رشد و اتحاد بین مسلمانان و امت اسلامی می‌شود، زیرا پیام مصطفی(ص) مفهوم امت واحد را برجسته می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علامه شبیر حسن میثمی اظهار کرد: وحدت بین مسلمانان نیاز عصر حاضر است.

صاحب زاده ابوالخیر زبیر، رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان با تأکید بر هماهنگی فرقه‌ای، تلاش‌های انجام شده برای وحدت امت را قابل تقدیر دانست. علامه عارف حسین واحدی گفت: علما همیشه منکر فرقه گرایی بوده‌اند.

علامه ناظر تقوی گفت: قرآن کریم مسلمانان را به سوی امت واحده می‌کشاند. پیام پاکستان سند مهمی پس از قطعنامه اهداف پاکستان است.

مولانا محمد حسین اکبر در سخنانی، مطرح کرد: تدبیری برای نسل آینده اتخاذ شده تا نسل آینده از نام اهل بیت(ع) آگاهی نداشته باشد. این برنامه درسی اساس فرقه گرایی است و اساس کشور را  نابود خواهد کرد. ما این برنامه درسی را تحریم خواهیم کرد.

وحدت و دوری از اختلافات در سیره پیامبر اسلام

جعفر روناس، مسئول خانه فرهنگ کشورمان در لاهور در این همایش با تبیین ویژگی‌های شخصیت الهی پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) بر پیروی از دستورات ایشان مبنی بر حفظ اتحاد و وحدت و دوری از اختلافات تأکید کرد.

وی در ادامه به تشریح بعثت پرداخت و افزود: یکی از کارهای مهم رسول اکرم(ص) این بود که فضای زندگی را با ارزش‌های اسلامی آغشته می‌کرد امروز هم تکلیف ما همین است. آن بزرگوار حتی با حکمت و حلم خود، محیطی سالم و فضای آغشته به محبت را به وجود می‌آورد که این موضوع می‌باید به عنوان سرلوحه وحدت مسلمین قرار گیرد. جمهوری اسلامی ایران در عمر بالغ بر ۴۰ ساله خود همواره روابط و تعاملات خویش را بر مبنای احترام به مذاهب و ادیان دیگر بنا نهاده که در این زمینه طلایه دار وحدت در منطقه است.

علامه محمد طاهر اشرفی، مشاور نخست وزیر در امور مذاهبی و منطقه خاورمیانه با تشریح پیام پیغمبر اسلام گفت: اهل بیت(ع) نقش مهمی در ترویج و حفظ پیام اصیل پیامبر اکرم(ص) داشتند.

وی با بیان نقش مهم علمای شیعه و سنی پاکستان در همبستگی اسلامی گفت: اگر بیداری و اتحاد علمای مذاهب مختلف اسلامی پاکستان نبود این کشور در سال‌های اخیر به صحنه جنگ داخلی مذهبی تبدیل می‌شد. 

وی با اشاره به تاریخ چهار دهه این کشور مبنی بر موج نفرت و اختلافات مذهبی گفت: با تعامل و هماهنگی بین علماء، همگرایی و تقریب مذهبی در پاکستان پیشرفت زیادی داشته است به نحوی که امروزه همه علما از همه مذاهب اسلامی در کنار هم می‌نشیند و درباره تقویت اخوت و برادری در جامعه به چاره جویی می‌پردازند.

علامه افتخار نقوی، رئیس بنیاد امام خمینی(ره) نیز در این همایش با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت اسلامی در جامعه گفت: در سال‌های گذشته آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در فتوایی هر نوع اهانت به مقدسات اسلامی اهل سنت را حرام اعلام کرده‌اند. این اقدام به موقع ایشان، توطئه دشمنان اسلامی در خارج از پاکستان و عاملان فرقه گرا در داخل این کشور را در اختلاف افکنی بین شیعه و سنی با ناکامی روبرو کرده است.

لیاقت بلوج، معاون جماعت اسلامی پاکستان نیز ضمن تکریم شخصیت بزرگ امام خمینی(ره) در برپایی انقلاب اسلامی در ایران گفت: متاسفانه قدرت‌های باطل جهانی پس از پدیده بزرگ انقلاب اسلامی دست به کار شدند و با دسیسه‌های مختلف زمینه را برای ایجاد اختلاف بین کشورهای منطقه اسلامی فراهم کردند.

سید ساجد علی نقوی، رئیس تحریک اسلامی پاکستان و از رهبران شیعه در این کشور با تأکید بر همه گیری رسالت پیامبر گرامی اسلام(ص) در جهان گفت:  مسلمانان برای رسیدن به وحدت اسلامی تلاش کنند.

وی با بیان اهداف برگزاری این کنفرانس گفت: هدف اصلی این همایش ترویج وحدت در میان مردم مسلمان پاکستان و در امت اسلامی است.

سید ساجد نقوی خاطرنشان کرد: زمانی که الله توسط رسول اکرم(ص)  پیامی را صادر می‌کند باید به آن لبیک گوییم، زیرا این دعوت و پیام برای مسلمان به معنی زندگی است، بنابراین مسلمانان باید در همه حال برای رسیدن و تشکیل امت واحده تلاش کنند.

رئیس تحریک اسلامی پاکستان خاطرنشان کرد: متأسفانه ما بیشتر به آنکه به پیام پیامبر گرامی اسلامی توجه داشته باشیم به احساسات و تمایلات مادی خود می‌پردازیم.

دیگر شخصیت‌های شیعه و سنی پاکستان در این همایش با تأکید بر تقویت اشتراکات مذهبی و دوری از تفرقه، ترویج اخوت اسلامی و وحدت را همان سنت پیامبر گرامی اسلام دانستند.

 در پایان این همایش، قطعنامه‌ای صادر شد که بر اساس آن بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین و کشمیر تأکید شد.

در این قطعنامه همچنین، اقدام دولت در تغییر در متون مدارس دینی رد شد و از دولت خواسته شد برای هر نوع تغیر در متون درسی با علمای طراز اول مشورت کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وحدت مسلمانان اسلامی پاکستان امت اسلامی شیعه و سنی مصطفی ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۱۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک مدیرعامل گروه بهمن به مناسبت روز کارگر

یازدهم اردیبهشت، روز کارگر را بهانه‌ای قرار می‌دهیم تا به افق‌های جدیدی در خصوص کار و کارگر بیاندیشیم؛ ما در سال پیش‌رو مهارت‌های جدید را فرا خواهیم گرفت و برای پیشرفت فردی و حرفه‌ای خود تلاش می‌کنیم و اعتقاد داریم همسر و فرزندان پرسنل نیز اعضای خانواده ما هستند و به همین خاطر همواره گروه بهمن را همچون یک خانواده می‌دانیم.

ما ساعات زیادی از شبانه روز را در کنار یکدیگر سپری می‌کنیم. از دردها و شادی‌های یکدیگر تاثیر می‌پذیریم. ماتم یکی از ما، غم تمامی ماست و موفقیت احدی از ما، پیروزی همه ماست. حال به بهانه روز جهانی کارگر می‌خواهیم امروز را مبدا یک پیشرفت در اخلاق حرفه‌ای محیط کارمان قرار دهیم.

این حقیقت که این روزها تولیدات گروه بهمن زبانزد مصرف کنندگان است، ماحصل تلاش و تعهد و عنایت خانواده گروه بهمن به مقوله کار، کیفیت و رضایت مشتریان است. در روز جهانی کارگر این پیروزی‌ها را ارج می‌نهیم و امیدواریم امسال که سال افزایش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده، مسئولیت ما کارکنان گروه بهمن بیش از پیش سنگین است. در پایان ضمن خدا قوت به کارگران گروه بهمن و خانواده ایشان، این روز را گرامی می‌داریم و آرزوی بهروزی برای یکایک شما عزیزان داریم.

سلامت، موفق و پایدار باشید
محمد محمدی

دیگر خبرها

  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • فیلم‌های تبلیغاتی در هند احساسات ضد اسلامی را تقویت می‌کند
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • پیام تشکر بابت تبریک روز معلم
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • پیام تبریک مدیرعامل گروه بهمن به مناسبت روز کارگر
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند