Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

مهرداد حسن‌زاده، آخرین وضعیت هرمزگان در سیل و بارندگی اخیر را تشریح کرد و افزود: تا این لحظه برق ۳ روستا و آب بیش از ۶۰ روستای سیل‌زده در استان قطع بوده و در ۱۰۰ روستا انسداد مسیر داریم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر راه‌های مواصلاتی اصلی در استان باز است و ۳ روستا در شهرستان میناب تخلیه اضطراری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین حدود ۱۰۰ نفر از هم استانی‌های عزیز در رودان در اسکان اضطراری هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تصریح کرد: آب‌گرفتگی معابر عمومی شهرستان بندرعباس، هرمز، میناب و رودان را داشته‌ایم. خساراتی نیز به حوزه کشاورزی در میناب، رودان، بندرعباس و حاجی‌آباد وارد شده است که در حال برآورد خسارت در این روستاها هستیم.

حسن‌زاده عنوان کرد: قبل ظهر امروز (۲۸ دی‌ماه) در بندرعباس بارندگی خواهیم داشت و امکان آب‌گرفتگی معابر وجود دارد. در روزهای گذشته با آب‌گرفتگی در معابر عمومی و منازل مواجه بودیم و خساراتی نیز در این زمینه وارد شده که در حال برآورد خسارات وارده هستیم.

فرماندار ریگان وضع بحرانی اعلام کرد

قطع برق و تلفن مناطق کوهستانی و درخواست امداد هوایی

همچنین فرماندار ریگان در شرق کرمان با اعلام وضعیت بحرانی ناشی از سیلاب در این شهرستان گفت: ۷۵روستا در محاصره سیل هستند که امکان امدادرسانی به بیشتر آنها نیست؛ درخواست امداد هوایی داریم ضمن اینکه از ۶ نیروی راهداری و برق نیز از دیروز اطلاعی نداریم.

عکس انسداد راه ترانزیتی ریگان- ایرانشهر را نشان می دهد

همزمان با جنوب کرمان، مناطق شرقی این استان هم از ۲ روز پیش درگیر سیلاب شدید هستند و آنطور که فرماندار ریگان می گوید آب، برق و تلفن مناطق کوهستانی شهرستان قطع شده است و اطلاعی از این مناطق فعلا در دست نیست.

امین باقری روز سه شنبه بیان کرد: تلاش برای یافتن چند مفقودی از جمله یک کودک و نیز ۶ نیروی راهداری و اداره برق ادامه دارد و تاکنون اطلاعی از آنان کسب نشده است.

به گفته وی براساس اطلاعات موجود صدها راس دام بویژه در مناطق عشایری تلف شده است.

فرماندار ریگان خواستار امداد رسانی هوایی به سیل زدگان ریگانی شد و گفت: البته بارش باران باز شروع شده و در امر امدادرسانی اختلال هایی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه برآورد ما از خسارت ها در روستاها زیاد است اظهارداشت: محور ترانزیتی ریگان - ایرانشهر نیز که روز گذشته به علت تخریب ۲ دهانه پل مسدود شده همچنان با انسداد همراه است.

باقری جریان آب در رودخانه های گزبهمن، پاسرخ و ریگان را شدید خواند و گفت: شدت بارش باران در مناطق کوهستانی زیاد است.

شهرستان ریگان در ۲۸۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.

سقوط بهمن در محدوده کرج - چالوس یک کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی البرز اعلام کرد که براثر سقوط بهمن در محدوده پیچ سرهنگ در جاده کرج - چالوس یک کشته و ۲ مصدوم برجای گذاشت.

سرهنگ بیژن جنتی روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این حادثه صبح امروز در محل کارگاه عمرانی شرکت آزاد راه تهران - شمال رخ داد و بر اثر آن یک نفر از کارکنان این کارگاه جان باخت و ۲ نفر به صورت سطحی مصدوم شدند. با حضور سریع عوامل راهداری و نیروهای امداد و نجات محور پاکسازی و مصدومان نجات یافتند.

طی ساعت گذشته ۳ مورد سقوط بهمن جزیی در جاده کرج - چالوس رخ داد که ماموران راهداری مشغول پاکسازی هستند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: برف و باران هواشناسی فرماندار ریگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۱۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و کاهش دما برای امروز و فردا

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به رگبار باران، رعد و برق و کاهش دما برای امروز و فردا از وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز و فردا در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران، سمنان، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، بعضی نقاط استان‌های فارس، کرمان، مرکز و شرق کشور، رگبار و رعد و برق، کاهش نسبی دما، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد، گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی افزود: پنجشنبه شدت بارش در استان‌های مازندران و خراسان رضوی خواهد بود و در این روز کاهش محسوس دما برای شمال شرق به ویژه خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود، همچنین جمعه برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، بعضی نقاط شمال شرق و ارتفاعات البرز، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: شنبه برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و یکشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور برای شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر و دامنه و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود.

ضیائیان ادامه داد: از امروز تا شنبه در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک وجود دارد و از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه، مرکز و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف، گاهی افزایش ابر و اواسط روز وزش باد، گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۵ و کمینه ۹ درجه سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۲ و کمینه ۱۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 751615

دیگر خبرها

  • هشدار فرماندار طرقبه-شاندیز به گردشگران برای احتمال وقوع سیلاب
  • پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و کاهش دما برای امروز و فردا
  • توفان شدید غرب و جنوب خراسان رضوی را درنوردید
  • بارش باران به عشایر چهارمحال و بختیاری خسارت وارد کرد+فیلم
  • انتقاد شدید فرماندار رزن از نحوه استخدامهای جهاد کشاورزی
  • امروز در کدام استان ها باران می آید؟
  • آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز | رگبار باران و رعد و برق در چندین استان | تهران هم بارانی می‌شود
  • کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟
  • پوشش مناطق خطرآفرین دریا در دستور کار طرح سالم‌سازی