Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از کمیته ملی المپیک، کیکاوس سعیدی با حضور در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: روزهای پرکاری پشت سر می‌گذاریم. روز ۱۷ اسفند مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک را پیش رو داریم و سال آینده نیز سه رویداد مهم در پیش است.

وی گفت: بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه، بازی‌های آسیایی هانگژو چین و بازی‌های آسیایی جوانان در چین سه رویدادی است که برای ایران اهمیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره بودجه کمیته ملی المپیک اظهار کرد: از منظر قانون ما نهاد مستقل عمومی غیردولتی هستیم. تصمیم جدید برای بودجه کمیته ملی المپیک تصمیم نهاد بودجه‌ای کشور بود که از جنبه نظارتی و شفاف‌سازی بوده است. اما مسئله مهم این است که با توجه به تمام رویدادهایی که پیش رو داریم اگر منابع مالی ارزی و ریالی تامین باشد دچار مشکل می‌شویم. یعنی یک ایستگاه مقابل ما قرار می‌گیرد. بحث ما وزارت ورزش و جوانان نیست چون تعامل بسیار خوبی با هم داریم اما بحث این است که این یک ایستگاه اضافی ممکن است ما را دچار مخاطره کند چراکه اولویت‌های هر دستگاه با هم فرق می‌کند. هر دستگاهی دلسوز سازمان خودش و در پی به‌ انجام‌ رساندن ماموریت‌هایش به نحو احسن است و لذا ممکن است عدم دسترسی مستقیم به بودجه برنامه‌های ما و حتی بازی‌ها را دچار چالش کند تا جایی‌ که نتوانیم تیم‌ها را اعزام کنیم.

وی افزود: سال آینده باید حدود ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ ورزشکار، مربی و کادر سرپرستی را به رویدادهای بزرگ اعزام کنیم و باید منابع مستقیم و مستقل داشته باشیم. البته نگاه دولت مثبت است و به ورزش کمک کرده و همین تجلیلی که از قهرمانان می‌شود و ۸۰ میلیارد تومان جوایز به ورزشکاران پرداخت کرده از جمله آنهاست. چشم امید ما به مجلس است. مجلس بویژه  فراکسیون ورزش و کمیسیون فرهنگی همیشه یار و یاور ورزش بوده است.

سعیدی در پاسخ به سوالی درباره بودجه کشتی گفت: کشتی ورزش اول ماست. در هیات اجرایی به این جمع‌بندی رسیدیم که باید به کشتی بیشتر برسیم و حمایت مالی، مدیریتی و معنوی بیشتری داشته باشیم که البته این مهم انجام شده است. امسال بودجه‌ای که برای کشتی در نظر گرفتیم چهار میلیارد تومان بود اما بیش از هشت میلیارد تومان به این فدراسیون پول دادیم. برخی هزینه‌های کشتی مثل بلیت‌های پروازی را هم کمیته المپیک برعهده گرفت و درکل نزدیک به ۱۷ میلیارد تومان به کشتی کمک شد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص جودو گفت: جودو مظلوم واقع شد. سیاست ما حمایت از این ورزش است.پارسال کل بودجه جودو را صد درصد پرداخت کردیم، امسال هم حدود ۵۰ درصد را همان ابتدای سال پرداخت کردیم. بر اساس گزارش خزانه‌دار ابهاماتی وجود داشت که ما از فدراسیون خواستیم آن ابهامات را حل کند و گزارش دهد. باید در راستای کمکی که می‌کنیم گزارش بگیریم. فدراسیون جودو گزارش مکتوب را ارسال کند پس از آن بقیه بودجه هم پرداخت خواهد شد.

سعیدی در خصوص بودجه سایر فدراسیون‌ها نیز گفت: ۱۰۰ درصد تعهدمان را انجام دادیم. در اردیبهشت، ۹۰ درصد فدراسیون‌ها به خاطر بازی‌های المپیک توکیو دریافتی داشتند و بودجه ۴۷ فدراسیون پرداخت شد. ۱۰ درصد باقی‌مانده را نیز ماه گذشته پرداخت کردیم. ۱۰۰ درصد بودجه‌ها پرداخت شده است و علاوه بر آن، به‌طور میانگین هر فدراسیون ۱۲۰ درصد بودجه مصوب خود را از کمیته دریافت کرده است.

وی ادامه داد: بیش از تعهداتمان به فدراسیون ها پرداخت داشتیم و اگر منابع دیگری در اختیار ما قرار گیرد بازهم تا پایان سال به فدراسیون‌هایی که شرایط خاص داشته‌اند کمک می‌کنیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص انتخابات ۱۷ اسفند کمیته ملی المپیک اظهار کرد: شرایط برگزاری انتخابات فراهم و هم‌اکنون ستادی با مسئولیت من تشکیل شده است.

سعیدی در خصوص حضور کاروان ایران در المپیک پاریس و بازی‌های آسیایی گفت: خوشبختانه هم‌افزایی خوبی در حال حاضر بین ارکان عالی ورزش کشور از جمله وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون‌ها وجود دارد و هدف اصلی ما در حال حاضر بازی‌های آسیایی هانگژو  است تا جایگاه‌مان را ارتقا دهیم.

وی گفت: در بازی‌های آسیایی هانگژو رشته‌های جدید مثل بازی‌های الکترونیک و شطرنج اضافه شده است که پتانسیل خوبی در این رشته‌ها داریم. این موضوعات به صورت کلان و کلی سیاست‌هایش در ستاد عالی بازی‌ها در حال بررسی است. نگاهمان این است که برای بازی‌های آسیایی هانگژو یک پله ارتقاء جایگاه داشته باشیم. البته این توانمندی در ورزش قهرمانی ما وجود دارد به شرطی که آن زیرساخت‌ها و منابع مالی در اختیار ما قرار بگیرد و بتوانیم شرایط را مهیا کنیم.

سعیدی در خصوص تیم فوتبال امید نیز گفت: در خصوص امور فنی و تصمیمات مدیریتی فدراسیون‌ها هیچ دخالتی نداریم و فقط نظارت و حمایت می‌کنیم. در انتخاب سرمربی، نحوه بازی‌ها، تدارکات و اردوها اختیار با فدراسیون است اما ما کمک می‌کنیم تا فوتبال نیز این دوره به المپیک راه پیدا کند. فدراسیون فوتبال هم کارش را خوب شروع کرده است و امیدواریم که موفق شوند.

برچسب‌ها فدراسیون جودو کمیته ملی المپیک تیم فوتبال امید فدراسیون کشتی کمیته ملی پارالمپیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون جودو کمیته ملی المپیک تیم فوتبال امید فدراسیون جودو کمیته ملی المپیک تیم فوتبال امید فدراسیون کشتی کمیته ملی پارالمپیک دبیرکل کمیته ملی المپیک بازی های آسیایی هانگژو میلیارد تومان پرداخت کردیم فدراسیون ها بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۱۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل مشعل المپیک به فرانسه

مسئولان کشور یونان مشعل المپیک را به کمیته برگزاری المپیک پاریس ۲۰۲۴ تحویل دادند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یونانی‌ها در مراسمی در ورزشگاه پاناتینایکوس آتن، جایی که نخستین بازی‌های المپیک در تاریخ معاصر برگزار شد، مشعل المپیک 2024 را به کمیته سازماندهی این مسابقات تحویل دادند. ورود به این مراسم رایگان بود و هزاران نفر در آن شرکت کردند.

غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس

مشعل المپیک اکنون به پاریس می‌رود، جایی که المپیک تابستانی از 26 جولای تا 11 آگوست 2024 (5 تا 21 مرداد سال جاری) برگزار می‌شود. نماد بازی‌های المپیک با کشتی بادبانی به فرانسه می‌رود و در تاریخ 8 می به بندر مارسی می‌رسد.

فلورنت مانودو نخستین مشعل‌دار در فرانسه است. کمیته برگزاری المپیک پاریس اعلام کرد: یکی از ورزشکاران برجسته ما که چهار بار مدال‌آور بازی‌ها است، نخستین کسی است که با در دست داشتن مشعل المپیک پا به خاک فرانسه می‌گذارد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه