Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@23:34:30 GMT

ارتفاع برف در استان همدان به ۲۰ سانتی‌متر رسید

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۱۷۴۴

ارتفاع برف در استان همدان به ۲۰ سانتی‌متر رسید

«محمدحسن باقری شکیب» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت صاف تا قسمتی ابری، افت شدید دما و یخزدگی سطح معابر پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: در پی خروج سامانه بارشی و استقرار جبهه هوای سرد، کمینه دمای هوا در بیشتر نقاط استان همدان طی ۲۴ ساعت آینده کاهش می‌یابد و در برخی از نقاط به ۱۹ درجه سانتی گراد زیر صفر می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری شکیب تصریح کرد: در پی خروج این سامانه بارشی، دمای هوا در استان همدان به شدت افت می کند به طوری که بیشینه دما نیز به کمتر از صفر درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

وی گفت: به دلیل یخ زدگی و لغزندگی سطح معابر، رانندگان برای تردد در محورهای استان همدان زنجیر چرخ و امکانات گرمایشی را همراه داشته باشند. 

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان تصریح کرد: بیشترین میزان ریزش برف در استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته از ایستگاه پیروز شهرستان ملایر با ۲۰ سانتی متر و در سایر نقاط استان نیز به طور متوسط بین ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: فامنین با هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر و گل‌تپه با ۱۷ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

باقری شکیب اظهار داشت: بیشینه دمای هوای شهر همدان در ۲۴ ساعت گذشته چهار درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دمای شهر نیز ۱۲ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

برچسب‌ها اداره کل هواشناسی همدان تغییرات آب و هوا شهر همدان بارش برف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا شهر همدان تغییرات آب و هوا شهر همدان بارش برف درجه سانتی گراد استان همدان نقاط استان ۲۴ ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۱۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوهرنگ خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،کارشناس هواشناسی استان گفت: همچنین ایل بگی با ۱۹ درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان است.
مبینی افزود: دمای فعلی شهرکرد ۱۰ درجه سانتی گراد است.

دیگر خبرها

  • بارش‌ باران تا شنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد
  • تداوم بارش باران تا روز شنبه در آذربایجان ‌غربی
  • بارش باران تا شنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت
  • بارش ۲۵ میلی‌متر باران در تویسرکان/ سامانه بارشی تا شنبه فعال است
  • فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌غربی تقویت شد
  • کوهرنگ خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • تداوم بارندگی های شدید در کردستان تا روز جمعه
  • زنجانی‌ها روزهای خنکی را تجربه خواهند کرد