Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، دکتر بهمن نقی پور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شاهد کمترین میزان بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان طی دو سال گذشته هستیم گفت:  یک نفر فوتی اومیکرون داشتیم که یک فرد ۹۵ ساله با بیماری های زمینه ای بود.

وی ادامه داد: البته سویه امیکرون که سرعت انتشار بالاتری نسبت به دلتا دارد در کل دنیا باعث وضعیت نگران کننده‌ای شده است و در کشور ما نیز شیوع سویه جدید و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث نگرانی هایی در مورد افزایش میزان ابتلاها و مرگ و میر در کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقی پور با تاکید بر لزوح تزریق دوز سوم واکسن کرونا گفت: در حال حاضر۲/۹۲ درصد افراد استان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند، برای ایجاد ایمنی مناسب در مقابل این بیماری باید ۸۵ درصد جامعه به صورت کامل واکسینه بشوند.

وی اضافه کرد: وضعیت بد گروه پزشکی آن لحظه است که زحمت بکشند و نتوانند کسی را نجات بدهند. در حال حاضر وضعیت بستری بهتر است، ولی از جهت افزایش بیماران سرپایی نگران هستیم.

این مقام مسئول یادآور شد: ستاد کرونای دانشگاه مرتب جلسه تشکیل می دهد که اگر خدای نکرده به سمت پیک حرکت کردیم، آمادگی کافی داشته باشیم و خدمات درمانی با کیفیت بالاتری نسبت به دفعات قبل انجام شود و میزان مرگ و میر به حداقل مقدار خود برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: سرمایه گذاری در بحث سلامت، از جمله فعالیت های پرخیر و برکتی است که از نتیجه و آثار آن افراد بیشتری بهره می برند.

محمد حسین حقائی، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این نشست با اشاره به آمار واکسیناسیون کرونا در زنان باردار استان گفت: ۸/۷۳ درصد خانم های باردار استان واکسینه شدند و آمارها نشان می دهد اکثر میزان فوتی کرونایی در میان افرادی بوده که واکسینه نشده بودند.

وی با بیان اینکه در سطح جهان و در سطح کشور، مرگ و میر مادران باردار به علت بیماری کرونا افزایش یافته است، اظهار کرد:  شاخص مرگ مادران بعد از کرونا افزایش یافته است. در همین راستا بود که از شهریور ماه سال جاری اجازه داده شد مادران باردار واکسینه شوند.

وی افزود: زنان باردار می توانند واکسن سینوفارم  و آسترازنکا تزریق کنند، همچنین امکان دریافت واکسن در سه ماهه اول بارداری نیز امکان پذیر است.

46

کد خبر 1593822

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۱۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان‌غربی از جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت و تلاشی ۶ ساعته برای یافتن پیکر این فرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حمید محبوبی امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران از جان باختن یک نفر در ارتفاعات شهرستان پلدشت خبر داد و اظهار کرد: تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به یک مورد فوتی در ارتفاعات شیخ حمزه‌لو پلدشت نتیجه داد.

وی افزود: ساعت ۱۳:۰۸ دقیقه روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه، درخواست فوریت‌های پزشکی جهت دسترسی به فوتی در ارتفاعات شیخ حمزه‌لو پلدشت به مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان گزارش شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: با اعلام موضوع نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان پلدشت بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی ادامه داد: پس از ۶ ساعت صعود در ارتفاعات و جست‌وجو، نجاتگران به این فرد فوت شده دسترسی پیداکردند و بعد از انتقال به پایین دست، فوتی تحویل مراجع ذی صلاح شد.

وی تصریح کرد: فرد فوتی جوان ۲۰ ساله‌ای بود که برای جمع‌آوری گیاهان کوهی به ارتفاعات صعود و بر اثر افتادن از صخره جانباخته بود.

کد خبر 749198

دیگر خبرها

  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت