Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود امانی بنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شمار پروازهای خارجی ورودی به این فرودگاه در این بازه زمانی هزار و ۷۶۰ پرواز بود که این رقم در مدت مشابه پارسال ۳۲۷ پرواز بوده است.
وی خاطرنشان کرد: پروازهای خارجی خروجی از فرودگاه مشهد نیز در ۹ ماهه امسال ۳۲۱ مورد بود که این میزان در مدت مشابه پارسال تنها ۷۱ پرواز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی اضافه کرد: در این مدت ۲۲۰ هزار و ۵۰۹ مسافر توسط پروازهای خارجی وارد فرودگاه مشهد شدند و ۱۸۹ هزار و ۶۴۳ نفر از طریق پروازهای خارجی این فرودگاه به کشورهای مختلف سفر کردند.
امانی بنی اضافه کرد: بر این اساس شمار اعزام و پذیرش مسافر خارجی در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۶۱ درصد افزایش یافته‌است.
وی ادامه داد: تعداد پروازهای ورودی داخلی نیز در ۹ ماهه سال جاری ۱۵۶ هزار و ۳۶ مورد و تعداد پروازهای داخلی خروجی ۱۵۶ هزار و ۲۸ پرواز بوده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۲ درصد رشد دارد.
مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی افزود: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه یک میلیون و ۶۳۹ هزار و ۷۴۹ مسافر از طریق پروازهای خروجی داخلی و یک میلیون و ۶۳۳ هزار و ۸۷۱ مسافر از طریق پروازهای ورودی داخلی این فرودگاه جابه جا شده‌اند.
وی گفت: در ۲ سال سپری شده از زمان آغاز پاندمی کرونا تاکنون، برنامه ریزی های مقطعی مختلفی برای اعمال محدودیتهای کرونایی در نظر گرفته شده که منجر به ضرر و زیان بسیاری به صنعت هوانوردی شده است.
مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی افزود: به مرور زمان و با انجام واکسیناسیون عمومی و گذر از موج های خطرناک، با توجه به کاهش شیوع مرگ و میر ناشی از بیماری، مقرر شد که ضمن رعایت ای پروتکل های مشترک بهداشتی بین شهرهای کشور و برخی کشورها، به تدریج شرکتهای هواپیمایی داخلی و خارجی، سفرهای خود را از سرگرفته و افزایش دهند، از این رو بنا به مجوزهای اخذ شده، این پروازها در آذرماه سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۹۶ درصد افزایش داشته است.
فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتار، پس از فرودگاه مهرآباد تهران، دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که پیش از شیوع کرونا به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرتها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی روزانه در آن انجام می‌شد.

برچسب‌ها افزایش پرواز سفرهای داخلی مشهد حمل و نقل هوایی پرواز فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد محدودیت پرواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افزایش پرواز سفرهای داخلی مشهد افزایش پرواز سفرهای داخلی مشهد حمل و نقل هوایی پرواز فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد محدودیت پرواز مدت مشابه پارسال پروازهای خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۱۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۷ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    پرواز‌های ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی ارومیه در ۷ اردیبهشت براساس این برنامه انجام می شود.

 

 

دیگر خبرها

  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۷ اردیبهشت
  • تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی
  • تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد