Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-02@03:30:37 GMT

دوپینگ؛ یک نمونه از 200 آزمایش مثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۲۱۸۷

دوپینگ؛ یک نمونه از 200 آزمایش مثبت شد

دکتر فرزاد شارکی، قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ اعلام کرد تعداد تست دوپینگ از فوتبالیست ها در فصل جاری افزایش پیدا خواهد کرد و بیش از 200 نمونه خواهد بود. 

به گزارش "ورزش سه"، او که در این باره با خبرنگار فارس صحبت کرده در خصوص تعداد نمونه های نادوی ایران و هم چنین اهمیت به مسابقات فوتبال گفت: در فوتبال هم تعداد مسابقات زیاد است؛ لیگ برتر، دسته یک، 2، 3، فوتسال، فوتبال ساحلی در حالی که کل نمونه‌ای که در سال می‌توانیم بگیریم حداکثر 1200 نمونه است که امسال 1300 نمونه خواهد بود به همین دلیل سعی می‌کنیم خارج از مسابقه و در زمان تمرین از ورزشکاران تست دوپینگ بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین خصوص با فدراسیون فوتبال هم مکاتبه داشتیم که اسامی بازیکنان و محل اسکان آنها را بفرستند که پاسخ ندادند، البته ریاست فدراسیون ارتباط مستقیمی با تیم‌ها ندارد، بنابراین قرار است با سازمان لیگ مکاتبه کنیم. وادا هم اعتقاد دارد زمانی که ورزشکاران مسابقه ندارند و در حال تمرین هستند به سراغ آنها برویم. پارسال 200 نمونه از فوتبال گرفتیم که یک نمونه مثبت بود بنابراین ریسک بالایی ندارد و در لیست RTP نیست.

 

او هم چنین پیرامون بدهی های ستاد به آزمایشگاه های کلن و دوحه و هم چنین هزینه هایی که تست دوپینگ برای ایران به همراه دارد این چنین توضیح داد: در خصوص حق عضویت به آژانس جهانی کارها در حال انجام بود که فکر می‌کنم پرداخت شده است. با آزمایشگاه‌ها هم تقریبا برابر هستیم. به کلن 10 -15 هزار یورو به مدت 2-3 ماه پرداخت نشده که آن هم مربوط به جابه‌جایی‌ها در وزارت است و پرداخت می‌شود. کلن ماهیانه صورتحساب می‌فرستد و ما مانند سالهای 2018 و 2019 بدهی نداریم. برای نمونه‌گیری داخل مسابقات قبلا 145 یورو و خارج از مسابقات 105 یورو پرداخت می‌کردیم که به ترتیب به 160 و 130 یورو افزایش یافته است. البته این مبلغ پایه است و ممکن است با نمونه‌های تکمیلی هزینه‌ها بیشتر هم بشود. برای پاسپورت خون هم که با قطر کار می‌کنیم هر نمونه 80 دلار هزینه دارد بنابراین ممکن است از یک ورزشکار نمونه‌های مختلف گرفته شود که در این صورت هزینه‌ها بیشتر هم خواهد شد. معمولا در یک سال هزینه‌های مربوط به دوپینگ 500 تا 700 هزار دلار می‌شود.

دوپینگ

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: دوپینگ هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه مسابقات مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اعلام شد

 سازمان لیگ فوتبال ایران، برنامه مسابقات مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ را اعلام کرد.

پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت

چادرملو اردکان -  آلومینیوم اراک - ساعت ۱۸:۱۵ - ورزشگاه شهید نصیری یزد

تراکتور تبریز - مس رفسنجان - ساعت ۱۹ - ورزشگاه یادگار امام تبریز

گل گهرسیرجان - هوادار تهران  - ساعت ۱۹ ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان

فولاد مبارکه سپاهان اصفهان - ملوان بندر انزلی  - ساعت ۱۹:۳۰ - ورزشگاه نقش جهان اصفهان

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • باخت تیم جوانان زاگرس مهاباد در مرحله دوم مسابقات فوتبال
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۱ اردیبهشت
  • تمامی چاه‌های آب باید استاندارد باشند
  • برنامه مسابقات مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اعلام شد
  • تلاش می کنیم نفت در لیگ ماندگار شود/ هوادار تیم خوبی است
  • سمپاشی دقیق‌تر و کم هزینه‌تر با پهپاد کشاورزی ایران ساخت
  • سپهرزاد: کنار گذاشتن من بدون اطلاع قبلی زیبنده دوومیدانی نیست/ حسین رسولی از بی توجهی‌ها دلخور است
  • سعید دقیقی: 100 میلیارد از جیب مردم قزوین برای خرید پرسپولیس رفته است؛ شهرداری برای شمس آذر هزینه کند!
  • چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • قضاوت قربانی در مسابقات جام ملت های زیر ۱۷ سال دختران