Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، مراسم بهترین‌های فوتبال جهان در سال ۲۰۲۱ شب گذشته در مقر فیفا برگزار شد. هواداران فوتبال ایران این مراسم را نسبت به سال‌های گذشته با حساسیت بیشتری پیگیری می‌کردند چرا که مهدی طارمی مهاجم تیم ملی ایران یکی از سه گزینه دریافت جایزه بهترین گل (پوشکاش) بود.

طارمی به واسطه گل «قیچی برگردان» که در دیدار فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا در بازی پورتو برابر چلسی به ثمر رساند، ابتدا جزو ۱۰ گزینه انتخاب بهترین گل سال ۲۰۲۱ قرار گرفت و فیفا نام او را در نظرسنجی اولیه خود قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گل طارمی به چلسی بعد از نظرسنجی هواداران، رای بالایی به دست آورد و همراه با گل «پاتریک شیک» مهاجم تیم ملی چک به اسکاتلند در یورو ۲۰۲۰ و گل «اریک لاملا» بازیکن تاتنهام به آرسنال در لیگ برتر انگلیس به جمع سه گزینه نهایی راه یافت تا این بار کارشناسان فیفا به این گل‌ها امتیاز بدهند و جایزه پوشکاش را از دل این آرا بیرون بیاورند.

در نهایت و با اعلام شب گذشته فیفا، لاملا برنده جایزه پوشکاش شد و دست مهاجم تیم ملی ایران به این جایزه نرسید. سایت فیفا هم جزئیات آرای سه کاندیدای بهترین گل سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد که نام مهدی مهدوی کیا بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران و سرمربی تیم امید هم در آن دیده می‌شود.

در واقع مهدوی کیا یکی از ۱۰ عضو هیات کارشناسی فیفا برای انتخاب بهترین گل سال ۲۰۲۱ و تنها عضو آسیایی در این هیات است. البته فیفا به امتیازی که کارشناسان به این گل‌ها داده‌اند اشاره نکرده اما جزئیات دو بخش رای دهنده به شرح زیر است:

اریک لاملا

امتیاز هوادار: ۹
امتیاز کارشناس: ۱۳
امتیاز کل: ۲۲

مهدی طارمی

امتیاز هوادار: ۱۳
امتیاز کارشناس: ۸
امتیاز کل: ۲۱

پاتریک شیک

امتیاز هوادار: ۸
امتیاز کارشناس: ۱۳
امتیاز کل: ۲۱

همانطور که مشخص است، مهدی طارمی در بخش هواداران صاحب بیشترین و در بخش کارشناسان صاحب کمترین امتیاز نسبت به دو رقیب دیگر خود شده است. امتیاز کارشناسی لاملا و شیک به یک اندازه است اما لاملا به دلیل داشتن یک رای بیشتر از سوی هواداران در رتبه نخست قرار گرفت.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: مهدی طارمی بهترین گل سال ۲۰۲۱ تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۲۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره بارسا: بلینگام بهترین بازیکن جهان است

به گزارش "ورزش سه"، بلوگرانا پس از ناتوانی در دفاع از عنوان قهرمانی لالیگا و حذف از لیگ قهرمانان اروپا، فصل ۲۴-۲۰۲۳ را با شکست به پایان می‌رساند.

با توجه به این ناکامی، انتظار می‌رود آنها در تابستان تغییراتی در تیم اعمال کنند. یکی از مشکلات بارسا در این فصل خط حمله بود و به گفته رسانه‌های نزدیک به باشگاه، آنها قصد دارند در پنجره نقل و انتقالات تابستانی پست‌های هجومی را تقویت کنند.

قرارداد روبرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی، سال ۲۰۲۶ به پایان می‌رسد و بارسا قصد دارد در ماه‌های آینده در مورد اینکه او را بفروشند و یا قراردادش را یک سال دیگر تمدید کنند تصمیم بگیرد. لوا در حال حاضر از حضورش در بارسلونا راضی است و به جدایی فکر نمی‌کند.

در مصاحبه جدیدی پیش از دیدار با والنسیا، از او مورد دیدگاهش در مورد بهترین بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان سوال شد.

او گفت: «گفتن این موضوع دشوار است، زیرا ما هنوز یورو و بازی‌های تعیین‌کننده لیگ قهرمانان اروپا را داریم. اما در حال حاضر امباپه و بلینگام بهترین بازیکنان جهان هستند.»

دیگر خبرها

  • با اولین هت‌تریک فصل: لوا مدعی پی‌چی‌چی شد (عکس)
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • اینتر تنها طارمی را در خط هجومی جذب می کند
  • تبریک اینستاگرامی رییس فیفا به قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران
  • ستاره بارسا: بلینگام بهترین بازیکن جهان است
  • لواندوفسکی: توپ طلای 2021 حق مسی بود؛ بلینگام و ام باپه بهترین بازیکنان دنیا هستند
  • سردار به سبک طارمی پنالتی گرفت! (فیلم)
  • به روز رسانی| پائز: حضور ستاره‌ها مهم نیست/ اگر بازیکنی به عشق برای تیم ملی باور ندارد بهتر است در تیم ملی نباشد
  • علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!