Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: توانایی علمی و دانش جهاددانشگاهی در حوزه های مختلف در جهت توسعه استان بکار گرفته می شود.

عباس گلرو در نشستی با سرپرست، معاونین و مدیران جهاددانشگاهی استان سمنان به منظور بررسی روند پیشرفت احداث مرکز به نژاد دامی در شهرستان مهدیشهر گفت: با توجه به مصوبه اخیر سفر رئیس محترم جمهور به استان سمنان و تبدیل شدن شهرستان مهدیشهر به قطب دامپروری و  همچنین راه اندازی ایستگاه اصلاح نژاد دام سنگسری این موضوع می تواند یکی از مأموریت های ملی این مرکز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مرکز باید به دنبال انجام مأموریت های مهم در سطح ملی باشد و خدمات ارائه شده در این مرکز نیز باید در سطح بالایی باشد، تا شاهد توسعه فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی در استان توسعه باشیم و این امر شتاب گیرد، از همین جهت باید تلاش کنیم انشاءالله تا پایان سال فاز اول این طرح به بهره برداری برسد.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه همچنین گفت: بحث درمان ناباروری و سایر فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی که مبنای انسانی دارد می تواند از جمله مأموریت های دیگر این مرکز در استان سمنان باشد.

گلرو افزود: جهاددانشگاهی استان سمنان در حوزه علم و فناوری و دانش بنیان می تواند کارهای بزرگی انجام دهد، بهره گیری از ظرفیت و توانایی شرکت های دانش بنیان، شرکت های فناورانه و... این می تواند یکی از مأموریت های این مرکز باشد.

سرپرست جهاددانشگاهی استان سمنان نیز در این نشست از پیشرفت نزدیک به 99 درصدی ساخت مرکز به نژاد دامی و اصلاح نژاد جهاددانشگاهی استان سمنان در شهرستان مهدیشهر خبر داد و گفت: با تلاش و پیگیری های انجام شده، تجهیزات آزمایشگاه پایه این پژوهشکده نیز تأمین شده است و انشاءالله با حمایت و مساعدت و تأمین اعتبار لازم، فاز اول این مرکز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

علی منصفی راد افزود: لازم است یک مأموریت ویژه و خاص برای این مرکز تعریف شود چراکه پشتوانه علمی و دانش کافی در مجموعه جهاددانشگاهی وجود دارد، در بحث مصوبه سفر رئیس جمهور به استان سمنان در خصوص تبدیل مهدیشهر به قطب دامپروری که از سوی رئیس جمهور مطرح و ابلاغ شد، مرکز به نژاد دامی در مهدیشهر احداث شده است و دارای مصوبه و ابلاغ کشوری نیز است.

وی با بیان اینکه مبنا و پایه تحقیق و پژوهش، کار علمی است، گفت: این ظرفیت، توانمندی و پتانسیل در مجموعه جهاددانشگاهی وجود دارد، در مصوبه تبدیل مهدیشهر به قطب دامپروری، جهاددانشگاهی دانش خوبی در این زمینه دارد، این دانش در پژوهشگاه رویان، پژوهشکده ابن سینا، پژوهشکده رویان اصفهان و... وجود دارد.

سرپرست جهاددانشگاهی استان سمنان اضافه کرد: فعالیت در حوزه های مختلف مانند تأسیس بانک نرم افزاری اطلاعات ژنی، فعالیت های در حوزه اصلاح نژاد، کلینیک تخصصی دامپروری، در بحث معرفی محصولات، اتصال به بازار فروش و بازاریابی و... جهاددانشگاهی آمادگی دارد این مأموریت را بر عهده بگیرد، همچنین در بحث مطالعات این طرح نیز جهاددانشگاهی آمادگی دارد با هر دستگاه مربوطه ای مانند جهادکشاورزی، دامپزشکی و... همکاری و هم افزایی داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی سمنان منطقه سمنان جهاد دانشگاهی پژوهشگاه رویان نماينده مجلس نماینده سمنان جهاددانشگاهی استان سمنان مهدیشهر به قطب دامپروری مرکز به نژاد دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۲۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است

استاندار سمنان گفت: استان سمنان به واسطه وجود تاسیسات و زیرساخت‌های حساس، در بحث اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی، حفاظت و حراست است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان،سیدمحمدرضا هاشمی، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نشست مشترک با جانشین پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: استان سمنان در حوزه سایبری، زیستی، امنیت غذایی، زیرساخت و فناوری نوین، استان حساس در بخش پدافند غیرعامل است.

وی افزود: استان سمنان به واسطه وجود تاسیسات و زیرساخت‌های حساس، در بحث اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی، حفاظت و حراست است.

استاندار سمنان اظهار کرد: استان سمنان دارای واحدهای تولیدی مواد غذایی و همچنین واحدهای صنعتی بسیاری است که مرتبط با سلامت مردم است و باید مراقبت‌ها در این خصوص در بخش پدافند غیرعامل اندیشیده شود.

استاندار سمنان تصریح کرد: وجود دو نیروگاه بسیار مهم در حوزه تولید برق از دیگر مواردی است که اجرای مطلوب سازوکارهای اجرایی پدافند غیرعامل برای حفاظت و حراست از این تاسیسات را حائز اهمیت می‌سازد.

وی ادامه داد: پراکندگی روستاها، راه‌های مواصلاتی مهم، شبکه‌های زیرساختی و پهناور بودن استان از دیگر مواردی است که استان سمنان را از لحاظ موارد پدافند غیرعامل مهم می‌سازد.

هاشمی گفت: در بحث انتخابات سال گذشته با اقدامات صورت گرفته و تمهیدات پدافندی اندیشیده شده، ضمن محافظت از زیرساخت‌ها، در اولین لحظات برگزاری انتخابات ارتباط تمام شعبات اخذ رأی برقرار و روند رای‌گیری انتخابات بدون تاخیر آغاز شد.

استاندار سمنان در ادامه اظهار کرد: حداقل ۳۰ درصد خبازی‌های سطح استان طی مدت زمان تعیین شده در راستای اجرای مطلوب مراقبت‌های پدافند غیرعامل باید نسبت به دوگانه‌ساز کردن اقدام کنند.

وی افزود: تقویت و نظارت بیش از پیش در امر حفاظت از تاسیسات و اماکن حساس در سطح استان و همچنین تقویت پایش تصویری در جای جای استان از دیگر مواردی است که باید در بخش پدافند غیرعامل در دستور کار باشد.

کد خبر 749311

دیگر خبرها

  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • افتتاح اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران
  • تسهیل سرمایه گذاری در بخش دامپروری با اصلاح جرائم بهداشتی
  • اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران افتتاح می‌شود
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در ۱۱ نقطه فارس برگزار می‌شود
  • تاکید بر حمایت از کارگران سمنان تا سهم ۴۰ درصدی دانش‌آموختگان از اشتغالزایی
  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد