Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ ستاد نبی سهرابی روز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با ابراز خوشنودی از حضور در قزوین به عنوان یکی از مهدهای تمدن و فرهنگ اسلامی و خطه شهیدان سرافراز بابایی، لشگری، رجایی و ابوترابی،افزود: وظیفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، انتقال پیام دفاع مقدس به جامعه و نسل امروز و آینده است و رسالت بنیاد بازسازی گفتمان دفاع مقدس در متن و بطن اجتماعی کشور می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس رسالت دارد گفتمان دفاع مقدس را احیا کرده و آن را به جامعه به ویژه نسل جوان ارایه دهد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: وضعیت اجتماعی امروز کشور محصول فاصله گرفتن از فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس است بنابراین باید به گفتمان دفاع مقدس برگردیم.

این مسوول اظهار داشت: چگونگی بازتولید و بازنمایی این گفتمان، نکته مهمی است چون نمی توانیم تاریخ و جامعه را به عقب برگردانیم بلکه باید این فرهنگ را با تصویر و ادبیات جدید احیا کنیم که به هنر، تلاش و همت ما بستگی دارد.

سهرابی افزود: کار بنیاد، کار فرهنگی و دراز مدت است مثلا باید اذعان کرد اثر فرهنگی کاروان راهیان نور بعد از چند سال مشخص می شود و نوجوانان حاضر در این کاروانها از اثرات و معنویات این سفر بعدها در دوران مسوولیت بهره مند می شوند.

این مسوول گفت: دهه اول انقلاب، ناظر بر ارزش های انقلاب بود و برگرداندن جامعه ما به فرهنگ دفاع مقدس باید با روش های جدید صورت گیرد.

وی گفت: در دهه هفتاد با ظهور شبکه های جدید و ماهواره ها تنش فرهنگی و فاصله اجتماعی شکل گرفت و در دهه سوم و چهارم نیز این مساله تداوم یافت و حیات خانواده به خطر افتاد.

سهرابی افزود: تداوم حیات خانواده مهمترین رسالتی است که همه نهادها برعهده دارند و باید در این زمینه برنامه ریزی جدی داشته باشند.

این مسوول گفت: در دهه چهارم انقلاب اسلامی سبک زندگی دیجتالی وارد زندگی مردم شده و بنیاد نیز باید وارد فضای دیجیتال و فناوری امروز شود.

وی تصریح کرد:این کار باید با تولید و توزیع ارزش ها در شبکه مجازی به منظور گفتمان سازی در این فضا صورت گیرد و بنیاد در حال ورود به این فضا با راه اندازی سازمان فضای مجازی هستیم.

سهرابی گفت: امروزه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی توسعه پیدا کرده و باید وارد آنها بشویم تا مردم از این طریق با فرهنگ ارزشی و انقلاب اسلامی بدون درگیری های جناحی و نگاه های سیاسی آشنا شوند.

وی با بیان اینکه باید برای گفتمان سازی دفاع مقدس با روش جدید تلاش خود را چند برابر کنیم، گفت: در تاریخ ایران، مشابه تاریخ دفاع مقدس نداشته ایم چون مردم اتحاد و همدلی بی نظیری داشتند و زیر پرچم جمهوری اسلامی برای مقابله با دشمن و حفظ ارزش های اسلامی تلاش کردند.

سهرابی خاطرنشان کرد: همچنین در این انقلاب نقش مذهب بسیار پر رنگ است و بیشترین تظاهرات و اعتراضات در عاشورا و تاسوعای سال ۵۷ صورت گرفت.

وی افزود: حضور متنوع و متکثر همه اقشار، ادیان و مذاهب در دفاع از انقلاب و دوران دفاع مقدس برجسته بود و باید این ویژگی نیز برای مردم در حال حاضر تشریح شود.

این مسوول همچنین با اشاره به ویژگی فرهنگ پایداری ملی در دوران دفاع مقدس، گفت: جامعه ایران با گستردگی و تنوع خود، درگیر این دوران بود و به رغم تنگناهای اقتصادی مردم از جبهه و جنگ حمایت و پشتیبانی می کردند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: یک ویژگی دیگر این دوران، مدیریت و سبک زندگی جهادی بود که متاسفانه در دهه های بعد تغییر کرد و آسیب بزرگی بود.

سهرابی با بیان اینکه از لحاظ موزه سازی در استان قزوین عقب هستیم، گفت: اگر این موزه و مرکز فرهنگی تکمیل نشود نمی توانیم محتوا و تاریخ دفاع مقدس را به جوانان ارایه کنیم بنابراین باید در استان کمک شود تا مرکز فرهنگی استان هرچه سریعتر ساخته شود که مخصوص این استان است تا فرهنگ دفاع مقدس برای جامعه تبیین شود.

در ادامه این مراسم از زحمات سرتیپ دوم ستاد بهنام پیری در سمت مدیر کلی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین تقدیر و سرهنگ پاسدار محمد امیری مقدم به این سمت معارفه شد.

برچسب‌ها بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس استان قزوین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس استان قزوین حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش گفتمان دفاع مقدس دفاع مقدس استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۲۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است

امیر سرتیپ دادرس، گفت: آنچه امروز در دستان نظام اسلامی وجود دارد، همرده با آخرین دستاوردهای فنی - مهندسی کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی بوده و لازم است تا این برتری در حوزه‌ جنگ سخت را با بهره‌گیری از مهارت‌های نیروهای انسانی و قدرت نرم جوانان کشور، به موفقیت دوچندان بدل کرد.

به گزارش ایسنا،‌ امیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش، با حضور در آیین افتتاحیه بیست و ششمین دوره‌ هیات معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، ضمن ابراز مسرت از حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری در این دوره‌ هیات معارف جنگ، گفت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند «دوران هشت سال دفاع مقدس، دانشگاه انسان‌سازی بود»؛ بدین معنا که تمامی آحاد جامعه، با هر رنگ و جنسیتی، از هر قومیت و گویشی، برای پاسداری از آب و خاک میهن اسلامی خود به پا خاسته و با وجود تمام تفاوت‌های رفتاری و زیستی، از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند.

وی افزود: تبدیل شدن به انسان‌هایی وارسته و متعالی برای حراست از آب و خاک کشور و عبور از کسوت‌ها و تعلقات دنیوی و دست یافتن به صفات و نشانه‌های الهی بر روی زمین، رسیدن به تجرد معنوی که افراد را به اصل خود نزدیک‌تر کرده تا به پاسداشت ارزش‌ها و هنجارهای ناب انقلاب اسلامی پرداخته و از این رهگذر بتوان در مقابل هر دشمنی از شرق تا غرب عالم ایستادگی کرد، همان مراد و منظوری است که امام خمینی (ره) از دانشگاه بودن جنگ و دوران هشت سال دفاع مقدس مد نظر داشتند.

امیر سرتیپ دادرس با تأکید بر توأمانی شناخت گذشته برای نیل به موفقیت در آینده، اظهار کرد: همکاری و تعامل میان تمام افراد دست‌اندرکار و نیز ایستادگی به پای ارزش‌ها و اصول بنیادین نظام اسلامی، با وجود انواع هجمه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، اصلی است که می‌تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل هرگونه توطئه، تحمیل یا تغییر ارزش‌های غیرمرتبط با اسلام ناب محمدی رهایی بخشد.

وی حضور مؤثر در فضای مجازی را برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و تقویت بنیه‌های انقلابی ضروری دانسته و تصریح کرد: با حضور در عرصه‌ فضای مجازی می‌توان ضمن برخورداری از آخرین اطلاعات، در راه دفاع و حفاظت از ارزش‌های والای هشت سال دفاع مقدس نیز کوشش کرد تا بدین ترتیب بتوان با تقویت اعتقادات و تکیه بر ارزش‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی، سبب برتری ما بر دشمنان شده‌اند، برای روزها و حوادث آتی نیز آمادگی و بصیرت خود را حفظ کنیم.

امیر سرتیپ دادرس در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در دستان نظام اسلامی وجود دارد، همرده با آخرین دستاوردهای فنی- مهندسی کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی بوده و لازم است تا این برتری در حوزه‌ جنگ سخت را با بهره‌گیری از مهارت‌های نیروهای انسانی و قدرت نرم جوانان کشور، به موفقیت دوچندان بدل کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • نیازمند جهاد تعلیم و تربیت در حوزه های علمیه هستیم