Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس، علیرضا زاکانی شهردار تهران صبح امروز با حضور در صحن شورای شهر تهران تشریح جزئیات  بودجه سال 1401 در صحن شورای شهر پرداخت و گفت: بودجه سال قبل 48 هزار و 800 میلیارد تومان بسته شده بود که با اصلاحیه صورت گرفته این رقم به 37 هزار و 700 میلیارد تومان تغییر کرد و ما مکلف شدیم در مسیر تحقق آن گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرداری تهران 60 هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکار است 

زاکانی با اشاره به اینکه برای پر کردن خلاء‌ها و کاستی‌های گذشته در شهرداری تهران نیازمند کار جدی هستیم، ابراز داشت: تقویم مالی ما نشان می‌دهد تا پایان امسال ما 60 هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکاریم و بدهکاری قطعی ما به پیمانکاران نیز 85 هزار میلیارد است.

شهردار تهران با بیان اینکه 4 سال پیش حمل و نقل عمومی را با 7 هزار اتوبوس تحویل داده‌اند و اکنون 2250 اتوبوس تحویل ما شده است، گفت: عملاً نیاز شهر یک سوم آن تأمین می‌شود و این کاستی‌ها در کنار بدهی‌ها شرایط سخت بودجه‌ای را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: بودجه‌ای که امروز تقدیم می‌شود ویژگی‌های خاص خودش را دارد و در راستای رویکردهای تحولی مجموعه مدیریت شهری است.

زاکانی گفت:‌سعی شده که سیاست‌های ما بر اساس 4 راهبرد، 14 سیاست و 90 کلان پروژه در شهر تهران تعریف شود علاوه بر این قبل از تعیین این اجزا و عناصری که شورای شهر برای بودجه 1401 ابلاغ کرده بود مدنظر قرار گرفته است البته این بودجه مبتنی بر برنامه سوم توسعه شهر تهران نوشته شده هر چند معتقدیم این برنامه دچار خلاء‌هایی است.

51 درصد نسبت به سال گذشته رشد بودجه‌ای داشته‌ایم

شهردار تهران ابراز داشت: این بودجه دو بخشی بسته شده یک بخش از ویژگی‌های بودجه و بخش دیگر مبتنی بر تعهدهای ما به عنوان حداقل خواهد بود که بر اساس آن 56 هزار و 869 میلیارد تومان اعتبار دیده‌ایم که 51 درصد نسبت به سال گذشته رشد بودجه‌ای داشته‌ایم.

وی افزود: بخش دوم که مبتنی بر آن نیازمند مجوز از سوی شورای شهر هستیم ناظر بر مشارکت‌ها است که ده‌ها هزار میلیارد تومان ارزش دارند اما امکان برآورده کردن آن از مسیر بودجه‌های سنواتی شهرداری نیست و می‌توانیم با مشارکت عمومی به آن دست پیدا کنیم.

ساخت هتل های 5 ستاره در تهران

زاکانی با اشاره به اینکه شهرداری مجوز دارد در 44 هزار هکتار از بافت پیرامونی شهر در 9 بخش پروژه‌هایی را بارگذاری کند، گفت: اما از این وسعت تنها در یک نقطه (شیان) تا به حال بهره‌برداری شده است و برای سال آینده ما در نظر داریم که در 5 نقطه که 5 هزار هکتار فضا را در بر می‌گیرد سرمایه‌گذاری کرده و هتل‌های 5 ستاره بسازیم.

وی افزود: تهران دچار فقر هتل است و می‌توانیم از این طریق این مشکل را برطرف کنیم.

جذب سرمایه گذار برای پروژه های شهری

شهردار تهران ادامه داد: مشارکت‌ها در بخش حمل و نقل هم تسری پیدا خواهد کرد و در بودجه 1401 که متعهد به پایان اتوبان یادگار موازی اتوبان امام علی در غرب تهران هستیم هم می‌توانیم جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم مطالعات آن نیز انجام شده است.

زاکانی با اشاره به بازدیدها و برآورد شرایط موجود در داخل شهر تهران نیز گفت: پروژه‌های بزرگی به عنوان کلان پروژه در تهران مطرح شده که اعتبارت مورد نیاز آن خارج از توان بودجه شهرداری مثل تکمیل انتهای بزرگراه صیاد تا آزادگان که ده‌ها هزار میلیارد سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

وی ادامه داد:‌ اگر مجوز داشته باشیم می‌توانیم جذب سرمایه‌گذار گشایش‌هایی در داخل و پیرامون تهران ایجاد کنیم.

شهردار تهران 51 درصد رشد بودجه را عمدتا ناشی از عوارض عمومی عنوان کرد و گفت: 15 هزار میلیارد از این بودجه بر مبنای تحولات شهرسازی خواهد بود.

قفل ساخت و ساز در تهران باز می شود

زاکانی افزود: ما با دست خودمان بر ساخت و ساز در تهران قفل زده‌ایم و از سال 91 طرح تفصیلی صادر شد 30 تا 33 هزار مجوز ساخت و ساز صادر می‌شد از برج 5 سال 98 شرایطی را ایجاد کردیم که تعداد مجوزها به یک هشتم کاهش یافته است و بسیار مهم است که با درک درستی از شهر با افزایش پروانه‌ها این قفل ساخت و ساز را باز کنیم.

وی مسکوت ماندن ساخت و ساز در بافت‌های ناپایدار و فرسوده و در معرض خطر را یکی از معضلات این رویکرد دانست و گفت: تعهدات ویژه‌ای انجام گرفته تا با معاونت شهرسازی این قفل‌ها را از پای ساخت و ساز در تهران باز کنیم.

زاکانی گفت:‌در برج 10، 3 درصد مالیات ارزش افزوده به 4 درصد رسیده و درآمدهای اختصاصی ما از شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز 69 درصد افزایش خواهد داشت.

شهردار تهران ادامه داد: با مولدسازی و انضباط ارتقاء مالی و محاسباتی حدود 167 درصد در حوزه املاک و تملیکات رشد مدنظر قرار داده‌ایم تا با شروع حرکت بهره‌وری را در این حوزه افزایش دهیم.

ادامه دارد...

منبع: فارس

کلیدواژه: شهردار تهران بودجه شهرداری تهران ساخت و ساز در تهران میلیارد تومان شهردار تهران هزار میلیارد شورای شهر شهر تهران بودجه ای 51 درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۲۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درگفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از افزایش وام دانشجویی در سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: افزایش وام‌های دانشجویی در نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ بسیار قابل قبول است.

بیشتر بخوانید: وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟

وی بیان کرد: وام ودیعه مسکن دانشجویی برای سال تحصیلی آینده در شهرهای کوچک از ۱۵ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون افزایش خواهد یافت. همچنین شهرهای بزرگ از ۲۰ میلیون به ۱۵۰ میلیون افزایش خواهد داشت.

گنجی ادامه داد: عملکرد دولت سیزدهم باعث شده تا صندوق رفاه دانشجویان بتواند کیفیت خدمات رفاهی و افزایش وام‌های دانشجویی را انجام دهد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم عنوان کرد: وام‌های دانشجویی برای سال تحصیلی آینده از ۸ تا ۱۰ برابر افزایش خواهند داشت. بودجه هیچ نهاد یا سازمانی در یک سال حدود ۱۰ برابر افزایش نداشته است.

وی اضافه کرد: تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی در تابستان مورد نیاز است، بنابراین قصد داریم حداکثر کمک را به دانشگاه‌ها داشته باشیم. علاوه بر آن؛ بودجه‌ای که دانشگاه‌ها از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کنند را تابستان به خوابگاه‌ها تخصیص دهند.

گنجی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تمهیدات خاصی که صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در نظر گرفته است، دانشجویان در ترم تحصیلی آینده مشکل رفاهی نداشته باشند.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1228955 برچسب‌ها وام دانشجویی

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران