Web Analytics Made Easy - Statcounter

یونیون برلین چراغ خاموش به شگفتی سازی خود در بوندسلیگا ادامه می دهد...

در این هفته نامه که از این بعد هر هفته منتشر خواهد شد، قصد داریم که به اتفاقات و حواشی جالب بوندسلیگا آلمان بپردازیم. 

اختصاصی طرفداری؛ عملکرد فوق العاده شاگردان اورس فیشر، درخشش یان سومر، شکایت از نحوه توزیع حق پخش ها، حمایت از قانون 1+50، بحران بازی ارواح.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاهی داریم به حواشی و نتایج هفته نوزدهم بوندسلیگا:

بایر لورکوزن 2-1 بروسیا مونشن گلادباخ


بایر لورکزون بالاخره پس از 4 هفته ناکامی در به دست آوردن پیروزی، در بازی نزدیک و سخت با بروسیا مونشن گلادباخ به پیروزی رسید. با اینکه یان سومر در این بازی نیز مانند هفته گذشته عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشت و حتی 2 پنالتی شیر ها را هم مهار کرد، اما هیچکدام از این ها برای متوقف کردن لورکوزن کافی نبود. لورکوزنی ها با این پیروزی با توجه به امتیاز از دست دادن دیگر رقبایشان، باری دیگر به رتبه سوم جدول بازگشتند. این اتفاق تا حد زیادی فشار ها را بر جراردو سیونه کم کرد و جو بدی که در اطراف باشگاه وجود داشت را تغییر داد.  اما در طرف دیگر شرایط برای ادی هوتر و کره اسب ها کاملا متفاوت است. آن ها بعد از برد بزرگشان مقابل بایرن مونیخ انگیزه زیادی داشتند اما این باخت باری دیگر این باشگاه را وارد بحران کرد. آن ها در رتبه دوازدهم جدول تنها 4 امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارند. علاوه بر نتایج ضعیف گلادباخ در این فصل، حواشی و احتمال خروج بازیکنانی مانند گینتر و دنیس زکریا به صورت آزاد، بر بحران موجود در این شرایط باشگاه افزوده است.

یونیون برلین 2-1 هوفنهایم 


هر چقدر که اوضاع در طرف غرب و آبی پوش پایتخت آلمان خراب باشد، اما در طرف شرق و قرمز پوش برلین اوضاع کاملا بر وفق مراد است. یونیون برلین که در شروع سال جدید مقابل لورکوزن نتوانسته بود برتری 2 بر 1 خود را حفظ کند و در دقیقه 84 با گل یوناتان تاه به تساوی 2 بر 2 رضایت داد، اما اینبار مقابل هوفنهایم دیگر نگذاشت این اتفاق رخ بدهد و به روند شکست ناپذیری شاگردان هونس در   7 بازی متوالی پایان دادند. یونیون برلین با این پیروزی به خاطر نتایج دیگر رقبایش با 2 پله صعود، به رتبه پنجم جدول رسید و اکنون با هوفنهایم رده چهارمی هم امتیاز است.  اورس فیشر از معدود مربی های خوب سوئیسی حال حاضر در بوندسلیگا است که عملکرد بسیار موفقی داشته است. آن ها در فصل پیش موفق شدند سهمیه لیگ کنفرانس اروپا را کسب کنند، هر چند که در این لیگ عملکرد خوبی نداشتند و در مرحله گروهی از دور این رقابت ها حذف شدند، اما در این فصل به نظر می رسد که هدف بزرگتری را برای خود در اروپا داشته باشند و چراغ خاموش به سمت کسب یکی از سهمیه های اروپایی بوندسلیگا حرکت می کنند. اما در روی دیگر سکه، این باخت ناامید کننده ای برای شاگردان سباستین هونس بود. با این باخت آن ها رتبه سومی خود در جدول را از دست دادند و اضافه بر آن حال نفس رقیب سر سخت برلینی را پشت سر خود حس می کنند.

لایپزیش 2-0 اشتوتگارت


لایپزیش بعد از برد پر گل مقابل ماینتس در هفته هجدهم، به روند خوب خود با این پیروزی مقابل اشتوتگارت ادامه داد. به نظر می رسد که تدسکو و لایپزیش از تعطیلات زمستانی و نیم فصل در بوندسلیگا بهترین استفاده را کردند و اکنون فرم خوب خود را پیدا کرده اند. گاو های سرخ با این پیروزی به رتبه هفتم جدول رسیدند و اکنون تا کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا تنها 3 امتیاز فاصله دارند. کریستوفر انکونکو و آندره سیلوا نیز در ادامه درخشش خود در سال جدید گل های لایپزیش را به ثمر رساندند تا به طرز کنایه آمیزی وضعیت لایپزیش در همه جهات بهاری باشد. هر چند که از بازی خوب اشتوتگارت نیز نمی توان گذاشت. شاگردان ماتارازو پس از نمایش ضعیف مقابل گروتر فورث در هفته گذشته، در این بازی از این رو به آن رو شده بودند و اگر کمی بیشتر شانس داشتند، ممکن بود نتیجه دیگری برای اشتوتگارت رقم بخورد. اشتوتگارت با 18 امتیاز در رده هفدهم جدول قرار دارد تا یک تیم بزرگ و با اصالت آلمانی دیگر، در خطر سقوط به دسته پایین تر باشد. 

 دیگر بازی های بوندسلیگا


وولفسبورگ در ادامه کسب نتایج ناامید کننده با کوفلت، مقابل هرتابرلین به تساوی 0 بر 0 رضایت داد تا تعداد بازی های متوالی که گرگ ها طعم پیروزی را نچشیده اند به عدد 9 برسد. هر چند که در هفته پیش با باخت گرگ ها مقابل بوخوم، رسانه های آلمانی خبر از اولتیماتوم سران وولفسبورگی به فلوریان کوفلت می دادند و بازی مقابل هرتابرلین را به عنوان آخرین فرصت این مربی می دانستند، اما در هفته گذشته مدیر ورزشی باشگاه، مارسل شفر حمایت تمام قد مدیران این تیم از فلوریان کوفلت را اعلام کرد و به نظر می رسد که وولفسبورگ می خواهد فرصت بیشتری در اختیار این مربی قرار دهد. گویا اینتراخت فرانکفورت نیز همچنان در جو باخت دراماتیک مقابل بروسیا دورتموند در هفته پیش باشد و در شب بی دقتی بازیکنانش در ضربه های آخر، به تساوی 1 بر 1 مقابل آگزبورگ رضایت داد. ماینتس نیز پس از شکست سنگین مقابل لایپزیش در هفته هجدهم، با پیروزی 1 بر 0 مقابل بوخوم به رده دهم جدول بوندسلیگا صعود کرد. نبرد تیمای انتهای جدولی، بیله فلد و گروتر فورث نیز با نتیجه تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.
 

نتایج هفته نوزدهم بوندسلیگا جدول بوندسلیگا در پایان هفته نوزدهم
روبرت لواندوفسکی بهترین بازیکن هفته نوزدهم


در هفته نوزدهم بوندسلیگا، در بازی بایرن مونیخ مقابل کلن روبرت لواندوفسکی موفق به ثبت هتریک شد. قاتل لهستانی با 3 گلی که به ثمر رساند، تعداد گل هایش در بوندسلیگا را به عدد 300 رساند. در نهایت روبرت لواندوفسکی به دلیل نقش موثر و عملکرد درخشانش در بازی مقابل کلن، بهترین بازیکن این هفته بوندسلیگا شد. همچنین روبرت لواندوفسکی فاصله خود را در جدول گلزنان این فصل بوندسلیگا با رقبایش پاتریک شیک و ارلینگ هالند نیز افزایش داد و حال با 23 گل در صدر جدول گلزنان بوندسلیگا قرار دارد.
 

جدول گلزنان بوندسلیگا

 

بحران بازی ارواح در بوندسلیگا


بازی های ارواح در بوندسلیگا و عدم حضور تماشاگران در استادیوم ها، ضرر بسیار زیادی به باشگاه های آلمانی وارد کرده و آن ها را وارد بحران کرده است.  اینگو شیلر مدیر مالی هرتابرلین در روز پنجشنبه اعلام کرد که هرتابرلین به دلیل محدودیت های وضع شده برای کنترل ویروس کرونا، کسری بودجه 78 میلیون یورویی دارد. هر چند که این باشگاه به دلیل سرمایه گذارنش در وضعیت نسبتا امنی قرار دارد. اما در بازار نقل و انتقالات ژانویه تاثیر کلی این وضعیت را روی تیمای بوندسلیگایی به وضوح می توان مشاهده کرد. اکثر باشگاه ها به صورت خیلی محتاطانه تری در این بازار فعالیت می کنند و ترجیح می دهند پول خود را برای تابستان ذخیره کنند. در این مورد می توان به بروسیا دورتموند اشاره کرد. این باشگاه با اینکه به دلیل ضعف در خط دفاعی علاقه مند به جذب ماتیاس گینتر است و با قیمت نسبتا پایینی می تواند او را جذب کند، اما به دلیل مشکلات مالی متاثر از محدودیت ها و عدم حضور تماشاگران در استادیوم ها از این انتقال منصرف شده است. ادامه این وضع می تواند تاثیرات بدی روی شرایط مالی باشگاه های آلمانی که وابسته به درآمدی که از حضور تماشگرانشان در استادیوم هایشان هستند، بگذارد.

 حمایت دوناتا هاپفن از قانون 1+50


به گزارش اشپورت آینتس، دونتا هاپفن که به تازگی جایگزین کریستین سیفرت در لیگ آلمان (DFL) شده است، در بیانه ای از نحوه مدیریت بحران کرونا در فوتبال آلمان، اهدافش و برخی دیگر از مسائل صحبت کرده است. هاپفن در این بیانیه ای گفت:

 خوشحالم که از پس این دوران بحرانی با یک مدیریت خوب بر آمدیم. بدیهی است که ویروس کرونا همچنان ما را همراهی کند اما هدف ما باید این باشد که هر چه زودتر هواداران را به استادیوم ها بازگردانیم. درآمد از فروش بلیط ها اهمیت زیادی دارد. هدف من این است که بوندسلیگا را به دیجیتالی ترین لیگ فوتبال در جهان تبدیل شود و ثبات اقتصادی در این لیگ حاکم باشد.

او در ادامه از لزوم حمایت از قانون 1+50 صحبت کرده است: 

 حفظ قانون 1+50 از دیگر چالش های من است. در بوندسلیگا و بوندسلیگا 2، 36 باشگاه جذاب داریم و ما هر کاری می کنیم تا این شرایط را حفظ کنیم.

شکایت باشگاه های بوندسلیگایی از نحوه توزیع در آمد حق پخش 


توزیع درآمدی های حاصل از حق پخش های تلویزیونی یکی از مورد بحث ترین موضوع ها در چند سال اخیر بوندسلیگا بوده است. اخیرا برخی باشگاه از نحوه توزیع این در آمد، شکایت کرده اند. بر اساس گزارش کیکر در فصل گذشته، آرمینیا بیله فلدی که تازه به لیگ صعود کرده بود، از حق پخش ها در آمد 34.31 میلیون یورویی داشت. در حالی که بایرن مونیخ در فصل 21-2020 از حق پخش ها در آمد 105.4 میلیون یورویی داشته است و در رتبه بعدی بروسیا دورتموند با در آمد 94.95 میلیون یورویی قرار داشت.  حال به گزارش TZ، اخیرا چندین باشگاه از این موضوع شکایت کرده اند و می خواهند که به شیوه دیگری در آمد های حق پخش بین باشگاه های بوندسلیگایی تقسیم شود. اشتوتگارت، آگزبورگ از جمله باشگاه هایی هستند که برای این شکایت، نامشان رسانه ای شده است. حال هانس یواخیم واتسکه رئیس هیئت نظارت لیگ آلمان در مصاحبه ای با اشپیگل به این شکایت واکنش نشان داده است. او در این مصاحبه گفت:

 اگر 50 میلیون یورو از یک باشگاه بگیرید و بین دیگر باشگاه ها پخش کنید، احتمال اینکه تیمی دیگر قهرمان شود را افزایش نمی دهید. همه باشگاه ها از اینکه تیمی در سطح بین المللی رقابت می کند، سود خواهند برد. من مخالف گرفتن چیزی از یک باشگاه هستم، که بخاطر آن چنین در آمدی وجود دارد. اگر بایرن مونیخ چنین تسلطی دارد به این خاطر است که آن ها به مدت 50 سال بسیاری از کار ها را درست انجام دادند. این عدم تعادل را نمی توان با چنین اقداماتی از بین برد.

 اختلافات ارلینگ هالند با سران دورتموندی


هر چند اطراف باشگاه بروسیا دورتموند سعی می کنند موضوع ارلینگ هالند را پیش و پا افتاده نشان دهند، اما این موضوع می تواند در ادامه تبدیل به بحرانی برای این باشگاه شود. زمانی به حدود 4 ماه تا پایان فصل باقی مانده است و از آن پس امکان دارد هر باشگاهی بند خروج ارلینگ هالند را فعال کرده و این بازیکن را به خدمت بگیرد. سران دورتموندی حق دارند که در این شرایط زودتر از تصمیم هالند آگاه شوند تا بتوانند برای آینده باشگاه و گزینه های جایگزین او برنامه ریزی کنند. اما در طرفی دیگر اگر برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا یا حتی قهرمانی در بوندسلیگا تلاش می کنید، نباید فوق ستاره خود را زیر فشار قرار دهید، مخصوصا اینکه هالند در دورتموند گزینه مهم و غیر قابل جایگزینی است و این تیم وابستگی زیادی به او دارد. گفتنی است به نظر می آید که مصاحبه ارلینگ هالند پس از بازی مقابل فرایبورگ از پیش تعیین شده بود. با سابقه ای که از موکلان مینو رایولا سراغ داریم، هر موقع بین رایولا و بازیکنش با باشگاه اختلافی به وجود آمده است، عملکرد بازیکن بسیار افت کرده است و اگر این اتفاق برای ارلینگ هالند رخ بدهد، بروسیا دورتموند دو سر سوز خواهد شد.

کلاه خاص بائومگارت


گویا بازی بایرن مونیخ جز رکورد شکنی های روبرت لواندوفسکی، شاهد اتفاقات جالب دیگری نیز بوده است. پس از اتمام بازی اشتفان بائومگارت سرمربی کلن در اقدامی جالب کلاهش را با لباس مانوئل نویر عوض کرد. از آنجایی که بائومگارت تعصب و حساسیت زیادی روی کلاه معروفش دارد، این اقدام او مورد توجه بسیاری از رسانه های آلمانی قرار گرفته است. بائومگارت در مصاحبه ای پس از بازی در این مورد گفت:

من و دخترم زمان زیادی بود که لباس نویر را می خواستیم. او هم از من کلاهم را خواست و در نهایت همه چیز خوب پیش رفت. از اینکه نویر کلاهم را خواست خوشحالم، اتفاقا خیلی هم به او می آمد.



مانوئل نویر نیز در مصاحبه ای در مورد این تعویض عجیب گفت: 

کلاه بائومگارت افسانه ای است.

عکسی که مانوئل نویر با کلاه بائومگارت در اینستاگرام از خود منتشر کرده است
فراخوان بروسیا دورتموند برای طراحی کیت


بروسیا دورتموند از هواداران خود خواسته است تا طراحی و ایده های خود را برای لباس خانگی این تیم در فصل 24-2023 برای باشگاه بفرستند. هیچ محدودیتی برای نوع طرح های فرستاده شده وجود نخواهد داشت، هواداران می توانند طرح خود را به صورت نقاشی، قلاب دوزی یا حتی روی سیب زمینی آماده کنند و برای باشگاه ارسال کنند. علاقه مندان به این کار ، برای فرستادن طرح هایشان تا تا 6 فوریه (17 بهمن)  فرصت دارند. گفتنی است مارکو رویس، جینا گلنزر بازیکن تیم زنان و دده اسطوره بروسیا دورتموند، داوران این طرح خواهد بودند و طرح های انتخابی آن ها به معرض رای گیری برای همگان قرار خواهد گرفت. طرحی که بیشترین رای را بیاورد، انتخاب خواهد شد.  اگر علاقه دارید تا شانس خود را امتحان کنید، برای به دست آوردن اطلاعت بیشتر روی لینک بزنید.

 بوندسلیگا 2


بوندسلیگا 2 آلمان در هفته نوزدهم شاهد نتایج عجیبی بود. هر 4 تیم اول در جدول هفته هجدهم، این هفته به تساوی رضایت دادند. شالکه مقابل هولشتاین کیل به تساوی 1 بر 1 رضایت داد و رتبه چهارم را با این نتیجه به وردربرمن متحول شده، تحویل داد که با 3 گل دوسلدورف را در هم کوبیده بود. هامبورگ نیز با تساوی 1 بر 1 مقابل دینامو درسدن رتبه سوم را از دست داد و هایدنهایم با برد 2 بر 1 مقابل اینگولشتات جای او را در رتبه سوم گرفت. سنت پائولی و دارمشتات نیز که مانند شالکه و هامبورگ در این هفته تساوی کرده بودند، جایگاه اولی و دومی خود را به ترتیب حفظ کردند. نتایج این 2 می توانست فرصت خوبی برای شالکه و هامبورگ باشد، اما این 2 تیم قدر این فرصت را ندانستند. در دیدار مهم هفته آینده بوندسلیگا 2، هامبورگ به مصاف سنت پائولی خواهد رفت، که دیدار سرنوشست سازی برای هر 2 باشگاه می تواند باشد.
 

جدول بوندسلیگا 2 آلمان در پایان هفته نوزدهم هفته بیستم بوندسلیگا


در این هفته نیز شاهد بازی ها جذاب و مهمی خواهیم بود. بروسیا دورتموند در ادامه برنامه سخت بازی هایش باید به مصاف هوفنهایم برود. در حالی که به نظر می رسد رقیبش، بایرن مونیخ مقابل هرتابرلین کار نسبتا راحتی را در پیش داشته باشد. لایپزیش متحول شده باید به مصاف وولسفبورگ بحران زده برود، هر چند که به نظر می رسد نتیجه این بازی از پیش معلوم باشد، اما امکانش هست، که شاهد رخ دادن شگفتی در این بازی باشیم. یونیون برلین باید به مصاف بروسیا مونشن گلادباخ برود. خواهیم دید که آیا شاگردان فیشر به شگفتی سازی خود ادامه می دهند یا کره اسب ها بالاخره به خود می آیند.

اخبار داغ 

قتل پدر خانم مجری اخبار ! / المیرا شریفی فاش کرد رشید مظاهری: من دوبار تست کرونا دادم که جواب منفی بود کشف حجاب مرجانه گلچین + عکس  نمایندگان ایران در مراسم د بست به چه کسانی رای دادند؟ کریستیانو رونالدو برنده جایزه ویژه سال ۲۰۲۱ فیفا شد عذرخواهی اتحادیه داوران ایتالیا از میلان پس از شکست 2-1 این تیم مقابل اسپتزیا

منبع: طرفداری

کلیدواژه: روبرت لواندوفسکی بروسیا دورتموند میلیون یورویی ارلینگ هالند نظر می رسد یونیون برلین بایرن مونیخ هفته نوزدهم استادیوم ها بوندسلیگا 2 باشگاه ها حق پخش ها قانون 1 50 بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۲۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ دارمشتات به بوندسلیگای 2 سقوط کرد

دارمشتات اولین تیم سقوط‌کننده بوندسلیگا در قصل 24-2023 بود. 

طرفداری | تکلیف تیم‌های سقوط‌کننده لیگ‌های اروپایی مشخص می‌شود. 

با شکست خانگی 1-0 مقابل هایدنهایم، دارمشتات به صورت رسمی به بوندسلیگای 2 سقوط کرد. این تیم که فصل جاری پس از 6 سال به بوندسلیگا بازگشته بود، نتوانست خودش را از انتهای جدول نجات دهد. آن‌ها طی 31 بازی در کنار ثبت تنها 3 برد، 73 بار نیز گل دریافت کردند. در فاصله سه بازی تا پایان فصل، کلن دیگر تیمی است که به نظر سقوطش قطعی خواهد شد. 

وضعیت انتهای جدول بوندسلیگا؛ تیم شانزدهم راهی پلی آف می‌شود

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • ادین ترزیچ: برای موفقیت مقابل پاری سن ژرمن، باید نمایشی بهتر نسبت به رویارویی قبلی‌مان داشته باشیم
  • ارلینگ هالند، کرکتر جدید در بازی Clash of Clans / فیلم
  • ترزیچ: ما برای فینال گرسنه‌تر از پاریسیم!
  • ارلینگ هالند، ستاره نروژی منچسترسیتی در کلش آف کلنز ! (فیلم)
  • غول نروژی در دنیای گیم؛ شخصیت ارلینگ هالند به بازی کلش آو کلنز اضافه می‌شود
  • هالند سیبیلو؛ استایل جدید و عجیب غول نروژی / عکس
  • بحران مصدومان در بایرن با یک خبر خوب!‏
  • رسمی؛ دارمشتات به بوندسلیگای 2 سقوط کرد
  • منچسترسیتی همچنان در تعقیب آرسنال
  • گل ارلینگ هالند به ناتینگهام فارست (ناتینگهام فارست 0-2 منچسترسیتی)