Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@10:53:07 GMT

۱۸۰ مبتلا به امیکرون در اصفهان شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۲۹۷۸

۱۸۰ مبتلا به امیکرون در اصفهان شناسایی شد

سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر ۱۸۰ نفر مبتلا به کرونا «امیکرون» در ۱۶ شهرستان استان اصفهان شناسایی شدند.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت شیوع جهش جدید کرونا در استان اظهار کرد: تا عصر روز گذشته ۲۷ دی‌ماه، ۱۸۰ نفر در اصفهان مبتلا به کرونا «امیکرون» در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۶ مبتلا به «امیکرون» در شهرستان اصفهان

وی اضافه کرد: موارد شناسایی شده در ۱۶ شهرستان بوده که در اصفهان ۹۶ مورد، نجف‌آباد ۲۲ مورد، مبارکه ۱۴ مورد، شاهین‌شهر هشت مورد، فلاورجان هفت مورد، خمینی‌شهر هشت مورد، اردستان چهار مورد، چادگان پنج مورد، شهرضا پنج مورد، نطنز چهار مورد، بوئین و میاندشت دو مورد، نائین یک مورد، تیران یک مورد، سمیرم یک مورد، لنجان یک مورد و خارج از استان نیز یک مورد گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: ویروس «امیکرون» صددرصد کشنده و واکسن‌گریز نیست و این تصورات اشتباه است، ویروس امیکرون نسبت به سویه‌های قبلی مانند «دلتا» کشندگی کمتری دارد. افراد با دیدن هر نوع علائمی، باید سریع به پزشک مراجعه کنند و علامت‌های ابتلاء به سویه «امیکرون» مانند علائم سویه کرونا «دلتا» است.

عقدک تصریح کرد: افرادی که سه دوز واکسن کرونا را تزریق می‌کنند، حدود ۸۰ درصد در برابر این ویروس ایمنی پیدا می‌کنند. ویروس «امیکرون» نسبت به سویه‌های قبلی مانند «دلتا» کشندگی کمتری دارد و آنچه مهم است، سرعت سرایت‌پذیری ۲.۵ تا چهار برابری این ویروس است که انتشار بالایی نسبت به سویه‌های قبلی دارد.

کد خبر 549577

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آخرین اخبار ویروس کرونا اومیکرون جهش جدید کرونا انتقال بيماري کرونا کرونا و جهش اومیکرون شدت بیماری کرونا با اومیکرون بستری شدگان کرونا کرونا و اومیکرون کرونای اومیکرون اومیکرون چیست سویه اومیکرون سویه امیکرون امیکرون کرونا چیست ویروس امیکرون زیرسویه جدید امیکرون علائم کرونا امیکرون چیست امیکرون کرونا علائم کرونا امیکرون علائم امیکرون علائم امیکرون چیست علائم کرونای امیکرون امیکرون در اصفهان امیکرون چیست درمان کرونا امیکرون آمار امیکرون ضرورت دوز سوم واکسن ضرورت تزریق دوز سوم واکسن کرونا واکسیناسیون کرونا امیکرون سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق یک مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۲۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه این سازمان از شهریور ۱۴۰۱ در راستای افزایش مشارکت شهروندی برای حفظ محیط زیست، اقدام به شناسایی مشترکین خود در گروه‌های هدف مختلف کرده است، گفت: از آغاز اجرای این طرح تاکنون تعداد ۱۳۴۲ فرم شناسایی مشترکین در سامانه سنا ثبت نهایی شده است.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ساماندهی مشترکین سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر با افزایش جمعیت و در پی آن بالا رفتن مصرف، تولید پسماند در ابعاد گوناگون خانگی، شهری، صنعتی و بیمارستانی به سرعت گسترش یافته، از این رو کاهش تولید پسماند امری ضروری است.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌های اصلی مدیریت شهری، مدیریت پسماند شهری است و یکی از کلیدهای موفقیت در تمام مراحل آن، آگاهی و مشارکت شهروندان است، افزود: در حال حاضر مشارکت شهروندان در فرآیند مدیریت پسماند از طریق کاهش تولید و تفکیک پسماندها از یکدیگر در مبدأ به عنوان یکی از کاراترین و اقتصادی‌ترین روش‌های پردازشی در بیشتر کشورهای دنیا صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی شهروندان از اولویت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: ارائه آموزش‌های عمومی و افزایش سطح فرهنگ و آگاهی شهروندان به تدریج موجب کاهش میزان تولید پسماند و صرفه‌جویی در مصرف منابع شده و از طرفی میزان تفکیک پسماندها در مبادی تولید افزایش خواهد یافت که این امر به نوبه خود موجب کاهش هزینه‌ها از جمله حمل‌ونقل پسماندها، خواهد شد.

ساکتی ادامه داد: سنگ بنای ارائه تمام خدمات به‌صورت صحیح و اصولی و دریافت بازخوردها، ارزیابی و سنجش طرح‌ها و فعالیت‌های انجام شده در جوامع موفق، شناسایی کامل و هدفمند مشترکین است، از این رو سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از شهریور ۱۴۰۱ در راستای توانمندسازی و افزایش مشارکت شهروندی در خصوص حفاظت از محیط زیست، اقدام به شناسایی مشترکین خود در گروه‌های هدف مختلف کرد.

وی اضافه کرد: در راستای انجام این امر خطیر ناظران شاغل در سازمان مدیریت پسماند و کارشناسان پسماند شاغل در ادارات خدمات شهری شهرداری‌های مناطق پانزده‌گانه اقدام به شناسایی مشترکین کردند.

ساکتی با بیان اینکه فرآیند شناسایی مشترکین از ابتدای دی ۱۴۰۲ با این هدف که تمام عملیات ثبت اطلاعات مشرکین به صورت جامع، یکپارچه و سیستماتیک صورت گیرد، گفت: برنامه‌ریزی‌هایی درباره بارگذاری فرم شناسایی مشترکین در سامانه سنا انجام شده و برای هر یک از کاربران مناطق و سازمان مدیریت پسماند نام کاربری و رمز عبور (دسترسی) مشخصی تعریف شده است تا مسئول مربوطه با ورود به سامانه، نسبت به ثبت اطلاعات فرم شناسایی مشترکین در سامانه اقدام کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه از آغاز اجرای طرح تاکنون تعداد ۱۳۴۲ فرم شناسایی مشترکین در سامانه ثبت نهایی شده است، افزود: برای ثبت دقیق مشترکین از طریق سامانه سنا لازم است، موقعیت مکانی مشترک Gps و اینترنت کاربر فعال باشد.

کد خبر 746582

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد