Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@03:18:02 GMT

خراسان جنوبی را ویژه ببینید

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۳۲۷۰

خراسان جنوبی را ویژه ببینید

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - قناعت در جلسه دیدار عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که شب گذشته در محل وزارتخانه و با حضور حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفت: خراسان جنوبی، استانی وسیع، کم برخوردار و با ظرفیت‌های فراوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: محصولات کشاورزی منحصر بفرد و جاذبه‌های گردشگری فراوان، این استان ظرفیت‌های معدنی بکر و قابل توجهی دارد که تاکنون مغفول مانده است.

استاندار گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به ویژه شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) می‌تواند با توسعه سرمایه گذاری‌های خود در زغال سنگ طبس، به بهره برداری بیشتر از این ظرفیت کمک کند.

قناعت گفت:خراسان جنوبی، به لحاظ گستره، سومین استان وسیع کشور  به اندازه همین پهناوری، ظرفیت‌های بالقوه‌ای داریم که با ورود شستا می‌توانند بالفعل شوند.

او گفت: توقع مردم نجیب استان از دولت این است که کم کاری‌های گذشته را جبران کند.

استاندار گفت: در بحث شیوع بیماری کرونا، طبس به علت مسافر پذیری، پهناوری و وسعت، ناکافی بودن خدمات درمانی، بعد مسافت مراکز بخش‌ها از مرکز شهرستان و نیز مرکز استان، یکی از مناطق در معرض آسیب است.

قناعت گفت: بُعد مسافت بخش‌ها تا مرکز شهرستان سبب شده، اغلب افراد از مراجعه زودهنگام به مراکز درمانی و اقدام برای معالجه پرهیز کنند و همین امر هم افزایش آمار ابتلا و فوتی را در طبس به همراه داشته است.

به گفته او همین آمار بالای فوتی و ابتلا هم شهرستان طبس را در ردیف شهر‌های پرخطر کشور قرار داده است.

استاندار گفت: فاصله ۴۰۰ کیلومتری عشق آباد تا مرکز استان و هزینه‌های مترتب بر این موضوع، دسترسی مردم را به MRI سخت و لزوم راه اندازی این ظرفیت در طبس را دو چندان کرده است.

نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: شستا باید از ظرفیت‌های معدنی طبس به خوبی استفاده کند.

حجت الاسلام نصیرایی گفت: زغال  طبس خاستگاه ۷۶ درصد ذخایر زغال سنگ کشور است سنگ می‌تواند اقتصاد شرق کشور را متحول سازد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در پایان به برنامه وزارتخانه مبنی بر یکپارچه سازی زنجیره فولاد اشاره کرد و درخصوص پیگیری مطالبات مطرح شده قول مساعد داد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرمایه گذاری محصولات کشاورزی ظرفیت معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۳۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مدیر کل آموزش و پرورش استان در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با خانواده شهدا، غبار روبی مزار شهدا، دیدار با بازنشستگان و برگزاری مراسم سپاس معلم از دیگر برنامه های روز معلم در استان است.

موسوی نژاد با اشاره به کمبود فضای آموزشی و معلم در استان افزود: سال گذشته خیران مدرسه ساز سال گذشته ۳۲۰ میلیارد تومان برای ساخت کلاس‌های درس تعهد کردند که ۶ درصد وصول و برای ساخت کلاس درس هزینه شد و پیش بینی می‌شود با همکاری خیران ۱۰۰ کلاس درس دیگر به فضای آموزشی شهرستان بیرجند اضافه شود.

موسوی نژاد گفت: در سال تحصیلی جدید، هزار و ۴۸۰ معلم جدید برای جبران بخشی از کمبود معلم جذب آموزش و پرروش می‌شوند.

به گفته وی امروز برنامه سپاس معلم در تمام شهرستان‌های استان در مدارس محوری و با حضور مسئولین شهرستان و دانش آموزان و برخی از اولیای آنها برگزار می‌شود و ۱۶ اردیبهشت نیز برنامه محوری با حضور مقامات عالی دولت در استان برگزار و از ۱۱۳ معلم نمونه استانی تقدیر و تشکر می‌شود.

دیگر خبرها

  • با استقرار دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به جامعه کارگری شد
  • هلال احمر آماده باش است
  • آماده‌باش هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در استان
  • آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدار سیلاب
  • رفع مشکلات مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی تکلیف مدیران است
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت