Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@13:39:35 GMT

کنفرانس بزرگ پیام مصطفی(ص) در لاهور برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۳۴۱۴

کنفرانس بزرگ پیام مصطفی(ص) در لاهور برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، همایش پیام مصطفی (ص) با حضور شخصیت‌های برجسته مذهبی و حکومتی همچنین رهبران دینی، علما و روحانیون شیعه و سنی در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب برگزار شد.

این کنفرانس در «ایوان اقبال» لاهور با همت شورای علمای شیعه پاکستان و با حضور اعضای شورای همبستگی ملی پاکستان از جمله جناب لیاقت بلوچ، مولانا ابوالخیر محمد زبیر، علامه محمد حسین اکبر، علامه سید سبطین حیدر سبزواری، علامه افضل حیدری، پیر حبیب عرفانی، مولانا مخدوم عاصم، اصغر چشتی، مفتی عاشق بخاری، مولانا محمد خان لغاری، مولانا حافظ کاظم رضا، سایر علما برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علامه سید ساجد علی نقوی، زعیم ملت جعفری پاکستان وحدت امت اسلامی را نیاز روزگار دانست و گفت: پیام پیامبر (ص) موجب رشد و اتحاد بین مسلمانان و امت اسلامی می‌شود، زیرا پیام حضرت مصطفی (ص) مفهوم امت واحد را برجسته می‌کند.

علامه شبیر حسن میثمی گفت: وحدت بین مسلمانان نیاز عصر حاضر است. صاحب زاده ابوالخیر زبیر، رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان ضمن تاکید بر هماهنگی فرقه‌ای، تلاش‌های انجام شده برای وحدت امت را قابل تقدیر دانست.

در این کنفرانس مولانا محمد حسین اکبر و سایر علما سخنرانی کردند. همچنین ملک عدنان جعفری، که برای نجات شهروند سریلانکایی در فاجعه شهر سیالکوت سعی و تلاش کرد توسط شورای علمای شیعه پاکستان لوح تقدیر اهدا شد.

جعفر روناس؛ مسئول خانه فرهنگ کشورمان در لاهور با شرکت در این همایش با تبیین ویژگی‌های شخصیت الهی پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) بر پیروی از دستورات ایشان مبنی بر حفظ اتحاد و وحدت و دوری از اختلافات تاکید کرد.

وی در ادامه به تشریح بعثت پرداخت و افزود: یکی از کارهای مهم رسول اکرم (ص) این بود که فضای زندگی را با ارزشهای اسلامی آغشته می‌کرد امروز هم تکلیف ما همین است. آن بزرگوار حتی با حکمت و حلم خود، محیطی سالم و فضای آغشته به محبت را به وجود می‌آورد که این موضوع می باید به عنوان سرلوحه وحدت مسلمین قرار گیرد. جمهوری اسلامی ایران در عمر بالغ بر ۴۰ ساله خود همواره روابط و تعاملات خویش را بر مبنای احترام به مذاهب و ادیان دیگر بنا نهاده که در این زمینه طلایه دار وحدت در منطقه است.

علامه محمد طاهر اشرفی؛ مشاور نخست وزیر در امور مذاهبی و منطقه خاورمیانه با تشریح پیام پیغمبر اسلام گفت: اصحاب رسول و اهل بیت (ع) نقش مهمی در ترویج و حفظ پیام اصیل پیامبر اکرم داشتند.

وی با بیان نقش مهم علمای شیعه و سنی پاکستان در همبستگی اسلامی گفت: اگر بیداری و اتحاد علمای مذاهب مختلف اسلامی پاکستان نبود این کشور در سال‌های اخیر به صحنه جنگ داخلی مذهبی تبدیل می‌شد.

وی با اشاره به تاریخ چهار دهه این کشور مبنی بر موج نفرت و اختلافات مذهبی گفت: با تعامل و هماهنگی بین علما، همگرایی و تقریب مذهبی در پاکستان پیشرفت زیادی داشته است به نحوی که امروزه همه علما از همه مذاهب اسلامی در کنار هم می‌نشیند و درباره تقویت اخوت و برادری در جامعه به چاره جویی می‌پردازند.

علامه افتخار نقوی؛ رئیس بنیاد امام خمینی نیز در این همایش با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت اسلامی در جامعه گفت: در سال‌های گذشته آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در فتوایی هر نوع اهانت به مقدسات اسلامی اهل سنت را حرام اعلام کرده اند. این اقدام به موقع ایشان، توطئه دشمنان اسلامی در خارج از پاکستان و عاملان فرقه گرا در داخل این کشور را در اختلاف افکنی بین شیعه و سنی با ناکامی روبرو کرده است.

سید ساجد علی نقوی؛ رئیس تحریک اسلامی پاکستان و از رهبران شیعه در این کشور که از طریق تلفن در این کنفرانس شرکت کرد با تاکید بر همه گیری رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) در جهان گفت: مسلمانان در همه حال باید برای رسیدن به وحدت اسلامی تلاش کنند.

وی با بیان اهداف برگزاری این کنفرانس گفت: هدف اصلی این همایش ترویج وحدت در میان مردم مسلمان پاکستان و همچنین درامت اسلامی است.

سید ساجد نقوی خاطرنشان کرد: زمانی که الله توسط رسول خدا پیامی را صادر می‌کند باید به آن لبیک گوییم زیرا که این دعوت و پیام برای مسلمان به معنی زندگی است. بنابراین مسلمانان باید در همه حال برای رسیدن و تشکیل امت واحده تلاش کنند.

در پایان این همایش قطعنامه‌ای صادر شد که بر اساس آن بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین و کشمیر تاکید شد.

همچنین از دولت پاکستان خواسته شد تا موانع ایجاد شده برای محدود کردن عزاداری در ایام محرم و صفر برچیده شود. در این قطعنامه همچنین اقدام دولت در تغییر در متون مدارس دینی رد شد و از دولت خواسته شد برای هر نوع تغیر در متون درسی با علمای طراز اول مشورت کند.

در قطعنامه پایانی پیغام مصطفی همچنین ربودن شدن افراد توسط سازمان‌های امنیتی پاکستان محکوم شد و از دولت خواسته شد ربوده شدگان اجباری از تمامی قوانین این کشور از جمله حق استفاده از وکیل بهره مند شوند.

کد خبر 5402754

منبع: مهر

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران کشمیر شیعه منطقه خاورمیانه پاکستان فلسطین هیئت دولت قرآن قرآن کریم حوزه علمیه انقلاب اسلامی ایران هیات مذهبی مسجد دفاع مقدس فعالیت های قرآنی آیت الله خامنه ای ام البنین نماز جمعه کربلا ازدواج آیت الله مصباح یزدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۳۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، گفت: امروز وحدت در جامعه اسلامی مهمترین رکن پیشرفت محسوب می‌شود، بنابراین هر قلمی و هر قدمی و هر کلام و اقدامی در فضای واقعی و مجازی که بخواهد خللی در وحدت جامعه ایجاد کند، خیانت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام علی عبداللهی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان قزوین که در محل سالن اجتماعات مرکز آینده پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام(ره) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: توقع از همه مسئولین خاصه مسئولین قضایی، انضباط کاری، وقت‌شناسی و معطل نکردن مراجعین به دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: بازداشت کردن افراد آخرین کار است و ما در دستگاه عدلیه باید تلاش کنیم افرادی را که مرتکب خطا و جرمی شده‌اند، اگر ضرورت اقتضاء نکرد به زندان نفرستیم.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه یادآورشد: اولین ملاک قضات در دستگاه عدلیه اقتدار است، یاحکمی صادر نمی‌شود یا اگر صادر شد بدون هیچ گونه رودربایستی اجرایی شود.

عبداللهی افزود: اگر احکام قضایی قطعیت یافته و در مقابل قاضی قرار گرفت نسبت به اجرای آن هیچ تعللی نکنند، چنانچه تعللی در اجرای حکم انجام شود ممکن است ثبات و اقتدار نظام آسیب ببیند.

وی تصریح کرد: تاکیدات ریاست قوه قضائیه در درون و بیرون از مجموعه دستگاه قضائی بر صیانت است، اگر چه فردی حریم ها و حرمت‌ها را شکست و در انجام به وظایف محوله خودش کوتاهی کرد برخورد با وی به عنوان یک راه مقتدر مبارزه با فساد ضروری است.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، گفت: مبارزه با فساد و قائل نبودن تبعیض در مکتب دستگاه عدلیه حرام است و یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی که همواره رئیس قوه قضائیه به آن تاکید کرده و در سند متعالی قوه نیز نسبت به آن تاکید شده است این موضوع است.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از خواسته های مقام معظم رهبری تامین امنیت روانی در سطح جامعه است چرا که (جهش تولید، با مشارکت مردم) جز با امنیت روانی و آرامش روانی میسر نیست.

عبداللهی تصریح کرد: هر کسی، در هر لباس و جایگاهی بخواهد امنیت روانی جامعه را به هم بریزد، دستگاه قضائی در کنار دستگاه های امنیتی و انتظامی در مقابل او خواهند ایستاد.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با تاکید بر وحدت در جامعه این چنین اذعان داشت: امروز وحدت در جامعه اسلامی مهمترین رکن پیشرفت محسوب می‌شود، بنابراین هر قلمی و هر قدمی و هر کلام و اقدامی در فضای واقعی و مجازی که بخواهد خللی در وحدت جامعه ایجاد کند، خیانت است. 

وی تاکید کرد: در طول سنوات پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره ثابت کرده‌ایم که نسبت به وفاداری به خون شهدا و تاسی در ولایت‌مداری پایبند هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می‌کند
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی در کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد