Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق اعلام منابع پزشکی و محلی در حمله شامگاه دوشنبه ائتلاف سعودی به منطقه‌ای مسکون در صنعا ۱۴ تن به شهادت رسیدند.

به گزارش ایسنا، ساکنان استان صنعا در گفتگو با خبرگزاری رویترز تاکید کردند: طبق برآوردهای اولیه در اثر حمله هوایی ائتلاف عربی ضد یمن به این استان ۱۴ تن کشته شدند و این در حالی است که عملیات جستجو و آواربرداری ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان پس از حمله روز گذشته انصارالله به یمن، با جنگنده‌های خود صنعا را هدف قرار داد.

یک منبع پزشکی و نیز ساکنان استان صنعا اظهار کردند: در یکی از این حملات هوایی منزل یک مسؤول نظامی سابق هدف قرار گرفت که در نتیجه، این چهره نظامی همراه با همسر و پسر ۲۵ ساله‌ و تعدادی دیگر از اعضای خانواده‌اش جان خود را از دست دادند.

شبکه ماهواره‌ای المسیره وابسته به جنبش انصارالله نیز اعلام کرد: در حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به منطقه‌ای مسکونی در صنعا ۱۲ تن از جمله تعدادی زن و کودک جان خود را از دست داده و ۱۱ تن دیگر زخمی شده و پنج خانه نیز تخریب شدند.

محمد البخیتی، از رهبران انصارالله نیز در گفتگو با شبکه خبری المیادین ضمن اشاره به اینکه امارات در حملات و تجاوزات خود به یمن پافشاری کرد، گفت: این عملیات تنها آغازی در عمق امارات است و به ابوظبی درباره استمرار حملات هشدار می‌دهیم.

البخیتی اظهار کرد: از امارات انتظار می‌رفت پس از فرصتی که برای عقب‌نشینی تدریجی به آن دادیم، از خاک یمن خارج شود.

این رهبر انصارالله در ادامه گفت: عربستان امارات را درگیر این حملات کرد و پس از آنکه از مقابله ناامید شد، برخی استان‌ها را به آن تحویل داد.

او افزود: امارات قبل از عربستان و پس از آنکه یمن توانمندی‌های راکتی خود را توسعه داد، این درس را آموخت.

البخیتی ادامه داد: در این حمله پایگاه‌های حساس یمن هدف قرار گرفتند اما ما اهداف حساس‌تر و مهم‌تری در امارات داریم و تمامی پایگاه‌های حساس امارات در حال حاضر در دسترس نیروهای راکتی و هوایی یمن هستند.

او در پایان تاکید کرد: دایره حملات یمن در امارات گسترش خواهد یافت و ما بانک اهداف نظامی خود در امارات را توسعه خواهیم داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۳۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!

به گزارش همشهری آنلاین تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان)، به نقل از یک منبع آگاه از خاندان پادشاهی عربستان سعودی مدعی شد که ریاض به تل‌آویو هشدار داده، هرگونه حمله نظامی به رفح، «عادی‌سازی روابط» با عربستان سعودی را «دور می‌کند»، امری که تل‌آویو را مقابل یک «گزینه دشوار» قرار داده است.
کان گزارش داد که ریاض از طریق آمریکایی‌ها به تل‌آویو هشدار داده که حمله زمینی به رفح «خطای بزرگی» است که عادی‌سازی روابط را دور می‌کند، زیرا «در این صورت، ریاض به مانند یک دولت خائن دیده خواهد شد».
این منبع سعودی افزود که عربستان تا زمانی که یک کشور فلسطینی تشکیل نشود، نمی‌تواند با اسرائیل عادی‌سازی داشته باشد. ریاض به حکم جایگاهش در میان کشورهای اسلامی «نمی‌تواند این کارت خود را از دست بدهد».
روزنامه معاریو چندی پیش طی گزارشی نوشت که آمریکا در علن و رسانه‌ها به اسرائیل توصیه می‌کند که قبل از چاره‌اندیشی برای آوارگان رفح، به آن حمله نکند اما در جلسات خصوصی با قاطعیت بیشتر به اسرائیلی‌ها می‌گوید «اصلا وارد رفح نشوید».
یکی از مسئولان بلندپایه آمریکایی به خبرنگار روزنامه معاریو گفته «ما از اسرائیل نمی‌خواهیم که حماس را به حال خود رها کند بلکه می‌گوییم بدون نابود کردن رفح، راه‌های دیگری هم برای تحت پیگرد قرار دادن سران حماس وجود دارد».
«توماس فریدمن» ستون‌نویس مشهور «نیویورک تایمز» نیز نوشت که آمریکا در مدت اخیر سیاست حمایت از عادی‌سازی با ریاض را به عنوان یک «دیپلماسی برای پایان دادن به جنگ غزه» در پیش گرفته است و به همین دلیل نیز نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو باید بین حمله به رفح و یا مسیر نزدیکی به ریاض یکی را انتخاب کند.

کد خبر 848922 برچسب‌ها خبر ویژه اسرائیل عربستان

دیگر خبرها

  • مقام انصارالله: ایران حیثیت اسرائیل را از بین برد
  • تصاویر فوق العاده از حمله پهپادهای تهاجمی روسیه به اهداف نظامی در اوکراین | ویدئو
  • راهپیمایی میلیونی یمنی‌ها در همبستگی با ملت فلسطین در نوار غزه
  • النجباء: مقاومت عراق بانک اهداف بزرگی دارد
  • جنگ هیبریدی روسیه با اروپا
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله
  • انصارالله: در کنار ایران با اسرائیل خواهیم جنگید
  • انصارالله: در کنار ایران به اسرائیل خواهیم جنگید