Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش اکتشاف، ارزیابی، توسعه و بهره‌برداری از منابع هیدروکربوری و مخازن شیل از سوی شرکت ملی حفاری ایران برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، در این همایش حسن امیری بختیار از استادان دانشگاه صنعت نفت به‌عنوان سخنران، مهران مکوندی، معاون مدیرعامل در امور فنی و مهندسی شرکت ملی حفاری ایران، عبدالرحمن علی محمدی، مدیر امور مهندسی این شرکت و شماری از متخصصان و کارشناسان بخش‌های عملیاتی، خدمات فنی حفاری، سیالات و زمین‌شناسی با همکاری مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت، اداره زمین‌شناسی و روابط عمومی در سالن اجتماعات ساختمان پایگاه عملیاتی شرکت حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد محسنی، رئیس اداره زمین‌شناسی شرکت ملی حفاری ایران در حاشیه این نشست تخصصی، توضیح داد: در این همایش تاریخچه‌ای از اکتشاف و بهره‌برداری مخازن نامتعارف و پیشرفت روش‌های نو استخراج این‌گونه مخازن ارائه شد.

وی افزود: همچنین معرفی مزایا و چالش‌های استخراج این منابع با مخازن متعارف مقایسه شد و سازندهای شیل (Shale) در کشور از دیگر مباحث مطرح در این نشست بود.

رئیس اداره زمین‌شناسی شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: در جمع‌بندی مسائل طرح‌شده اعلام شد بر اساس تجارب جهانی، بهره‌گیری از این مخازن نیازمند به‌کارگیری روش‌های نو و پیشرفته حفاری افقی، ایجاد شکستگی بزرگ‌مقیاس و فناوری پایش و کنترل ریزلرزه‌ای است.

منبع: شانا

کلیدواژه: شرکت ملی حفاری ایران همایش شرکت ملی حفاری ایران زمین شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۳۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد

پنجمین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای با محوریت اجلاسیه استادان معارف اسلامی سراسر کشور، در دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، پنجمین اجلاسیه کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه‌ای با محوریت اجلاسیه استادان معارف اسلامی سراسر کشور، در دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام روح‌الله شاکری در اجلاسیه استادان معارف اسلامی سراسر کشور در قالب "کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله العظمی خامنه‌ای" که در سالن همایش‌های دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حضور اساتید معارف اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و تبریک روز معلم، گفت: تربیت فضلا و دانشمندان و اساتید معارف اسلامی، تربیت محقق و تدوین متون دروس معارف اسلامی یکی از رسالت های مهم دانشگاه معارف اسلامی است.

وی بررسی و تبیین اندیشه های اندیشمندان متصل به سرمنشاء نورانی قران را از رسالت های دانشگاه معارف اسلامی برشمرد و افزود: یکی از جدی ترین مطالبات اساتید و دانشجویان از این مجموعه این است تا راه را برای معارف قران در فضای دانشگاه هموار سازیم.

شاکری به نقش آفرینی های دانشگاه معارف اسلامی در بسط و نشر معارف قرانی به فضای دانشگاه اشاره و کرد و گفت: از 200 مقاله ارسالی به دبیرخانه پنجمین اجلاسیه کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرانی امام خامنه‌ای بیش از 70 مقاله به عنوان مقالات برتر اساتید معارف انتخاب شدند.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی گزارشی از رونمایی از کتاب 5 جلدی آثار فاخر پنجمین اجلاسیه ارائه کرد و افزود: در این دور از اجلاسیه پنل های تخصصی متعددی از جمله کمیسیون معارف قرآن و حدیث، تاریخ و تمدن نوین، انقلاب اسلامی و مبانی نظری نظام اسلامی در قالب کمیسیون های تخصصی ارائه خواهد شد.

وی بر اهمیت تداوم ارتباط مستمر با قران تاکید و بیان کرد: اساتید معارف باید در کنار ارتباط عمیق تر مبتنی بر تدبر، انس با قران را با محوریت تامل بر آیات در دستور کار قرار داده، معارف قرانی را استخراج کرده و ناظر به نیازهای اجتماعی در اختیار تنوع مخاطبانی قرار دهند.

شاکری با تاکید بر لزوم راهبری جامعه بر اساس اندیشه های قرآن محور، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی محور تمام مباحث و رویکردهای خود را در سیر مراحل تمام زندگی بر محوریت قران ترسیم کرده‌اند؛ امیدواریم بتوانیم اندیشه های ناب را در فضای دانشگاهی بسط و نظر داده، مطلعی بر نشر معارف قرانی در حوزه های تخصصی باشد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون کسب مدرک تخصصی ۱۵۴ حافظ قرآن در بوشهر
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود
  • جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می‌شود
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی
  • ساخت دستگاهی برای حفاری عمق تا ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس شناسی
  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب