Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - خبرگزاری آسوشیتدپرس عکس‌های ماهواره‌ای (Planet Labs PBC) از  پیامد‌های حمله  نیروهای مسلح یمن به سایت نفتی ابوظبی را منتشر کرد.در این تصاویر میزان خسارات وارد شده به صورت لکه‌های تیره‌تر مشخص می شود.

عملیات توفان یمن پس از آن انجام شد که دو هفته قبل نیرو‌های مسلح یمن کشتی اماراتی را در ساحل الحدیده متوقف کرده و تصاویری را منتشر کردن که نشان می‌داد برخلاف ادعای ائتلاف سعودی، این کشتی حمل تسلیحات نظامی است و قصد انجام عملیات‌های خصمانه علیه مردم یمن را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی این سوایی، عربستان دو نفتکش و یک کشتی یمنی را با وجود داشتن مجوز از سازمان ملل متوقف کرد و سخنگوی ائتلاف سعودی ویدئویی از یک فیلم آمریکایی را منتشر کرد و مدعی شد انصارالله در حال انبار موشک در بندر الحدیده است.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: در عملیات «توفان یمن» با ۴ موشک بالدار «قدس ۲» پالایشگاه نفت المصفح و فرودگاه ابوظبی را هدف قرار دادیم. در هدف قرار دادن فرودگاه ابوظبی از موشک بالستیک «ذوالفقار» نیز استفاده شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی انصارالله یمن، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: تعدادی از مواضع حساس و مهم علاوه بر مواضع قبلی، با پهپاد «صماد ۳» هدف قرار گرفته شد.

طی این دو هفته همچنین پدافند هوایی یمن ۲ فروند پهپاد جاسوسی امارات را بر فراز استان شبوه سرنگون کردند.

ائتلاف سعودی و مزدوران اماراتی که در حال شکست در مقابل پیشروی‌های میدانی ارتش و نیرو‌های مسلح یمن در استان‌های این کشور هستند، حملات خود به پایتخت یمن و سایر شهر‌ها را افزایش داده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروهای یمنی تحولات یمن تصاویر ماهواره ای نیرو های مسلح یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۴۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک ناوشکن آمریکایی به همراه دو کشتی دیگر آمریکایی و صهیونیستی را هدف قرار داده است.

شبکه خبری المسیره گزارش داد که سخنگوی نیروهای مسلح یمن چهارشنبه شب حمله اخیر خود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.

به گزارش المسیره، نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که این ناوشکن که به نامش اشاره نشده با شماری پهپاد هدف حمله قرار گرفته شده است.

براساس این گزارش یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: نیروهای مسلح یمن سه عملیات نظامی را انجام داده که در جریان آن علاوه بر ناوشکن آمریکایی، یک کشتی دیگر این کشور (MAERSK YORKTOWN) در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی (MSC VERACRUZ) را نیز با پهپاد در اقیانوس هند هدف قرار داده است.

نیروهای مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

کد خبر 6088215

دیگر خبرها

  • پورخاقان: ۱۳ موشک سپاه به دو پایگاه مهم اسرائیل اثابت کرد
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • انصارالله یک کشتی اسرائیلی را در خلیج عدن هدف قرار داد
  • حمله پهپادی و موشکی نیرو‌های مسلح یمن به اهداف اسرائیلی
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • عملیات یمن علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی
  • یمن عملیات اخیر خود علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی را تشریح کرد