Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: از 187 آب‌نمای قم 166 آب‌نما ناایمن بود که 162 آب‌نما استاندارد و کاملاً ایمن‌سازی شده و 4 آب‌نمای باقی‌مانده نیز تا پایان سال استاندارد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، پیام جوادیان گفت: ۵۲۹ هزار و ۵۰۰ متر طول توسعه درختکاری در حاشیه خیابان‌های قم در ۶ سال گذشته بوده که ۴ برابر طول مسیر قم -تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تعداد درخت و درختچه‌های کاشته شده در ۶ سال گذشته در کلان‌شهر قم، ابراز کرد: در این مدت حدود ۴ میلیون درخت و درختچه در قم کاشته شده که بیش از ۸۵ میلیون و ۵۰۰ کیلوگرم اکسیژن روزانه تولید می‌کنند که نیاز اکسیژن ۷ میلیون انسان را تأمین می‌نماید.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم عنوان کرد: ۱۷۸ هزار و ۸۰۰ متر طول، طی ۶ سال گذشته اصلاح و افزایش شبکه انتقال آب به فضاهای سبز شهری و کمربند سبز انجام‌گرفته است که هر متر انتقال خطوط آب ۵۰۰ هزارتومان هزینه برای شهرداری به همراه دارد.

به گفته وی، با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا چند سال آینده ۹۰ درصد از تفرجگاه‌ها و فضاهای سبز شهری از طریق پساب و مدیریت آب آبیاری خواهد شد.

جوادیان با اشاره به ایمن‌سازی بوستان‌های شهری قم اذعان کرد: ۳۵۴ بوستان شهر قم به‌صورت کامل ایمن‌سازی شده‌اند و استانداردسازی تمام بوستان‌های شهری تا پایان سال به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: از ۱۸۷ آب‌نمای قم ۱۶۶ آب‌نما ناایمن بود که ۱۶۲ آب‌نما استاندارد و کاملاً ایمن‌سازی شده و ۴ آب‌نمای باقی‌مانده نیز تا پایان سال استاندارد می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم توسعه بوستان بانوان در شهر را مورد توجه قرار داد و گفت: هم‌اکنون ۸ بوستان بانوان در مناطق شهری قم فعال‌شده و مراحل بهره‌برداری از بوستان بانوان منطقه ۵ نیز در روزهای پایانی خود قرار دارد، منطقه دو تنها منطقه‌ای است که بوستان بانوان در آن وجود ندارد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۲ نیروگاه خورشیدی توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم راه‌اندازی شده و توسعه این نیروگاه‌های سودآور در برنامه‌های آتی سازمان است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا قم فضای سبز شهرداری استاندارد آب نما سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم بوستان بانوان ایمن سازی آب نمای آب نما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۴۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه اصفهان، معاون فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان گفت: در پی اعلام نتایج پیگرانی هوشمند و مشخص شدن تعداد ۱۴۴ نقطه دارای خوردگی در بازرسی واحد خوردگی منطقه، عملیات ایمن سازی در دستور کار قرار گرفت.
محمدحسن بگی افزود: از نکات حائز اهمیت این عملیات با توجه به خوردگی‌های خط لوله ۱۲ اینچ درون کیسینگ تقاطع بلوار پالایشگاه، می‌توان به دو مرحله عملیات برش و جابجایی کیسینگ ۲۴ اینچ اشاره کرد که ایمن سازی آن با نصب و جوشکاری درمجموع به طول ۲۸.۵ متر نیم لوله با تلاش کارکنان واحد تعمیرات خط محقق شد.
وی گفت: در این عملیات برای نخستین بار هافسل هات بند شعاع خم ۷D با تلاش کارکنان واحد تعمیرات خط منطقه در شرکت خطوط لوله طراحی و نصب شد که پس از تعمیرات و ایمن سازی لازم لوله، کیسینگ مجدد به صورت استاندارد با شرایط اولیه نصب شد.
بگی با اشاره به تست سر جوش‌ها توسط کارشناسان بازرسی فنی گفت: در این عملیات که با همکاری واحد‌های تعمیرات خط، خوردگی، ترابری، HSE و بازرسی فنی انجام شد، جمعا ۱۴۴ نقطه خوردگی که از این تعداد ۶۳ مورد بالای ۳۰ درصد و همچنین بیشترین خوردگی با ۷۹ درصد ثبت شده بود، ایمن سازی شد.

دیگر خبرها

  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • ایمن‌سازی دیواره‌های سنگی کانال‌های مستعد ایجاد حادثه در سطح منطقه پنج ارومیه
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران
  • اصلاح خط لوله فاضلاب و ایمن‌سازی خیابان شهیدان کاظمی انجام شد
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد