Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@11:27:03 GMT

صنعت روغن با کمبود روغن خام مواجه است

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۴۲۸۸

صنعت روغن با کمبود روغن خام مواجه است

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، امیرهوشنگ بیرشک، دبیر انجمن صنایع روغن نباتی در نامه‌ای به عباس عسکرزاده، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی که به تاریخ ۲۶ دی ۱۴۰۰ مربوط است، با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای این صنعت در حوزه تأمین ارز و عدم توزیع روغن خام توسط شرکت بازرگانی دولتی اعلام کرده که صنعت روغن نباتی با بحران جدی در زمینه تأمین روغن خام مواجه شده و باید به این مساله به قید فوریت رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در متن این نامه آمده است؛ احتراماً به استحضار می‌رساند با توجه به مشکلات پیش روی فعالین صنعت روغن نباتی از جمله مشکل عدم تخصیص ارز (بیش از ۴۵ روز است تخصیص ارز صورت نگرفته) و عدم توزیع روغن خام توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به کارخانجات تولیدی روغن خوراکی (تا این تاریخ، در دی ماه توزیع انجام نشده است)، این صنعت با بحران جدی در زمینه تأمین روغن خام مواجه گردیده و کارخانجات تولیدی در جریان تولید روغن نباتی با مشکل روبرو شده‌اند، همچنین در خصوص واردات به علت عدم تخصیص ارز به کالاهای رسوبی، اعتبار وارد کنندگان نزد تأمین کنندگان خارجی خدشه دار شده و با تداوم این روند، این انجمن نگرانی خود را در خصوص احتمال از بین رفتن ثبات بازار، تنش‌های احتمالی و کمبود روغن نباتی در آینده بسیار نزدیک و افزایش قیمت روغن و عدم تداوم روند مناسب توزیع و تأمین این کالای ضروری، اعلام می‌دارد.

لازم به ذکر است، با توجه به مسائل موجود، تبصره (۲) صورتجلسه مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۱۵ کارگروه تنظیم بازار (که بر اساس آن انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران مکلف است نسبت به تأمین مکفی کالا در شبکه توزیع اقدام لازم را اعمال نماید و در صورت بروز خللی در عرضه کالا در سطح بازار اقدامات قانونی لازم معمول خواهد شد) قابل اجرا نبوده و این انجمن مسئولیتی در این زمینه برعهده نخواهد داشت.

لذا، با توجه به آنکه مسئولیت تنظیم بازار به عهده آن وزارتخانه محترم است و همچنین علیرغم تلاش‌های شرکت‌های تولید کننده روغن نباتی مطابق با برنامه‌های آن وزارتخانه محترم در راستای تأمین، تولید و توزیع این کالای اساسی، تقاضا دارد دستور فرمائید به قید فوریت در دو روز آینده نسبت به تخصیص ۱۵۰ هزار تن روغن خام (شامل ۴۰ درصد آفتابگردان، ۳۰ درصد پالم و ۳۰ درصد سویا) به بخش خصوصی اقدامات عاجل به عمل آورند.

منبع: مهر این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ارز وزارت جهاد کشاورزی وزارتخانه روغن نباتی صنعت روغن روغن خام روغن نباتی روغن خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۴۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوار غزه ۳۰ برابر مساحت خود آوار دارد

نوار غزه پس از پایان جنگ با مشکل آواربرداری ۴۰۰ هزار ساختمان ویران‌شده در این منطقه مواجه خواهد بود.

به گزارش اعتمادآنلاین، خبرگزاری جهان عرب طی گزارشی در این رابطه اعلام کرد، در حالی که جنگ همچنان در نوار غزه ادامه دارد، برخی از کارشناسان معتقدند که توقف جنگ به‌تنهایی نمی‌تواند مشکلات این منطقه دارای بیشترین تراکم جمعیتی را به زندگی طبیعی بازگردانده و باید فکر جدی برای آواربرداری بیش از ۴۰۰ هزار ساختمان ویران و نیمه‌ویران کرد.

یک مسئول عالی‌رتبه فلسطینی در این رابطه به این خبرگزاری گفت: در حال حاضر ۲۰ میلیون تن آوار ساختمانی در پنج استان نوار غزه که مجموع مساحت آن ۳۶۵ کیلومتر مربع است، وجود دارد.

این مسئول که خواست نامش فاش نشود تأکید کرد: یک‌چهارم این حجم از آوار که بر اثر حملات گسترده و مستمر هوایی، زمینی و دریایی ارتش اسرائیل علیه نوار غزه به وجود آمده، آهن هستند که سرتاسر منطقه را در بر گرفته است.

او تأکید کرد: تقریباً هیچ ساختمانی در نوار غزه از گزند این جنگ در امان نمانده است.

سازمان ملل متحد هم در روز دویستم جنگ غزه اعلام کرده بود، دست‌کم ۲۵ میلیارد دلار برای بازسازی خرابی‌های این جنگ مورد نیاز است، این در حالی است که مسئول فلسطینی خبر داده تقریباً نیمی از حجم این آوار طی دو ماه گذشته به وجود آمده‌اند که خود بیانگر شدت گرفتن بمباران‌های اسرائیلی از ماه مارس گذشته به بعد دارد.

به گفته کارشناسان، حجم آوار موجود در نوار غزه ۳۰ برابر مساحت این منطقه را پوشش می‌دهد و همین امر باعث می‌شود تا بازسازی این منطقه با دشواری‌های زیادی مواجه شود و کار باسازی چند سال به طول بینجامد.

بر اساس آمارهای اولیه منتشرشده تا لحظه تهیه این گزارش، ۱۳۱ هزار و ۲۰۰ ساختمان در نوار غزه به طور کامل و ۲۸۱ هزار ساختمان نیز به شکل جزئی تخریب شده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • نوار غزه ۳۰ برابر مساحت خود آوار دارد
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس
  • درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود
  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان