Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@08:02:40 GMT

بازداشت ۲۴۶۰ مقام دولتی عربستان در سال ۲۰۲۱

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۴۴۴۱

بازداشت ۲۴۶۰ مقام دولتی عربستان در سال ۲۰۲۱

عربستان سعودی ۲هزار و ۴۶۰ مقام دولتی در وزارت‌خانه‌ها و ارگان‌های مختلف کشور را به اتهام رشوه‌خواری و کلاهبرداری طی سال ۲۰۲۱ بازداشت کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سازمان کنترل و مبارزه با فساد عربستان فاش کرد که طی سال گذشته 2460 متهم را در پرونده‌های فساد دستگیر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان اعلام کرد که در سال 2021 صلاحیت‌ها و وظایف خود را در مبارزه با فساد آغاز کرد و 34825 دور نظارت را انجام داد و از 7648 متهم در پرونده‌های اداری، جنایی و مالی تحقیق کرد. طی این تحقیقات 2460 متهم برای تکمیل مراحل عادی در این کشور  بازداشت و به قوه قضاییه ارجاع داده شدند.

 الخلیج الجدید نوشت: بر اساس آنچه در رسانه‌های داخلی عربستان منتشر شده، این سازمان سعودی از شهروندان خواست هر گونه سوء‌ظن و شکّ و شبهه به فساد مالی یا اداری را از طریق وسایل متعدد از جمله ایمیل، تلفن رایگان و فکس اطلاع دهند.

این کارمندان به اتهام دریافت رشوه، جعل، سوء استفاده از نفوذ کارمندی و قدرت بازداشت شده‌اند.

بازداشت شدگان از کارکنان وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های تحت نظارت این سازمان بوده اند.

مقامات سعودی طی ماه‌های گذشته کمپین‌های بازرسی و نظارتی خود را تشدید کردند و صدها پرونده را به قوه قضائیه ارائه کردند که در آنها صدها نفر از جمله شاهزاده، افسران و مقامات نهادهای دولتی به حبس و جزای نقدی محکوم شدند.

رایزنی وزیر خارجه عربستان با هیئت آمریکاییپنهان‌کاری عربستان درباره اجساد قربانیان در زندان‌هانگاهی به شکست‌های رسانه‌‌ای عربستان در برابر مقاومت و جنگ یمن

مقام‌های سعودی در سال‌های اخیر طی چندین نوبت، تعدادی از مخالفان در این کشور را به بهانه مقابله با فساد بازداشت کرده‌اند.

«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان، سال 1396 دستور تشکیل سازمان مبارزه با فساد به ریاست پسرش «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور را صادر کرد و به دنبال آن ده‌ها نفر از شاهزادگان و مسئولان فعلی و پیشین سعودی دستگیر شدند.

دستگیری و بازداشت مقامات سعودی به اتهام فساد مالی در حالی صورت می‌گیرد که مسئولان عربستان جزئیات مربوط به اتهام این افراد را اعلام نمی‌کنند؛ در واقع شفافیتی که برای رسیدگی به چنین پرونده‌هایی لازم است در روند دستگیری متهمان مربوطه در عربستان وجود ندارد. حتی اطلاع دقیقی از افراد بازداشت شده نیست.

محمد بن سلمان با دفاع از موج بازداشت مسئولان کنونی و پیشین عربستان و آنچه مبارزه با فساد خوانده است، مدعی شد که وی تلاش می‌کند با این کار، اقتصادکشورش را اصلاح کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازداشت آل سعود اخبار عربستان سعودی بازداشت آل سعود اخبار عربستان سعودی مبارزه با فساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۴۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/ حمایت مکرون فایده‌ای نداشت

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری آنا به نقل از ورایتی، «ژرار دوپاردیو» به دلیل اتهام تجاوز جنسی دیروز در پاریس بازداشت شد. وکیل این بازیگر فرانسوی ۷۵ ساله گفت وی دیروز (دوشنبه) خود را به یک مرکز پلیس پاریس معرفی کرد تا برای اتهام تجاوز جنسی که از سوی ۲ زن به وی وارد شده مورد بازجویی قرار گیرد. گفته می‌شود هر دوی این موارد مربوط به فیلم‌های وی است که یکی به سال ۲۰۲۱ و دیگری به سال ۲۰۱۴ بازمی‌گردد.

طبق گزارش‌های رسانه‌های فرانسوی، اولین زن او را به تجاوز در سال ۲۰۲۱ و وقتی که وی به عنوان طراح صحنه در فیلم سینمایی «دریچه‌های سبز» کار می‌کرد متهم کرد و شاکی دوم مدعی شد که زمان ساخته شدن «جادوگر و سیامی» در سال ۲۰۱۵ به وی حمله شده است.

دوپاردیو پیش از این با شکایت رسمی تجاوز جنسی از سوی بازیگر شارلوت آرنولد در سال ۲۰۱۸ و زمانی که ۲۲ ساله بود، متهم کرد. این پرونده همچنان مفتوح است. شکایت دیگری برای تجاوز جنسی سال پیش توسط هلن داراس، هنرپیشه طرح شد که دوپاردیو را به دست درازی در طول فیلمبرداری فیلمی در سال ۲۰۰۷ متهم کرد، اما از آنجا که از زمان جرم زمان زیادی گذشته بود، به دلیل محدودیت‌های قانونی رد شد.



در آوریل سال پیش، ۱۳ زن در گزارشی که توسط یک وب سایت خبری تحقیقاتی فرانسوی منتشر شد، این بازیگر را به رفتار‌های نامناسب جنسی متهم کردند. دوپاردیو به شدت تمام اتهامات را رد کرد و در ماه اکتبر نامه‌ای برای روزنامه فیگارو نوشت و در آن نوشت: هیچ‌وقت با یک زن بدرفتاری نکرده‌ام.

این در حالی است که مکرون رییس جمهوری فرانسه نیز پیش از این از وی حمایت کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/ حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • ژرار دوپاردیو سرانجام بازداشت شد/ بازجویی برای اتهامات جنسی
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • یک مقام دولتی عنوان کرد؛ ارتباط شبه سوییفت با برخی کشور‌ها داریم