Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار گفت: سبد معیشت کارگری بررسی شد و در مورد این موضوع بحث‌های اولیه صورت گرفت و امیدواریم که در جلسه بعدی کمیته دستمزد به سبد معیشت برسیم و عدد آن را اعلام کنیم. خبرگزاری میزان - اولین جلسه شورای عالی کار  عصر روز شنبه ۱۵ آبان ماه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و نمایندگان کارگران و کارفرمایان برگزار شد و خروجی این  جلسه تشکیل کمیته دستمزد برای بررسی سه‌جانبه وضعیت معیشتی کارگران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در همین راستا نخستین جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار عصر روز دوشنبه یکم آذرماه با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و نمایندگان دولت برگزار شد؛ هدف از برگزاری این جلسه ارائه و بررسی راهکارهای جبران قدرت خرید کارگران و بهبود وضعیت معیشتی آنان عنوان‌شده بود.

تا به امروز کمیته دستمزد شورای عالی کار ۸ جلسه تشکیل داده است، اما به دلایلی اعضاء آن هنوز وارد بحث تعیین سبد معیشت کارگران نشده‌اند و درنهایت دیروز دوشنبه ۲۷ دی‌ماه نیز ۱۴۰۰ هشتمین جلسه این کمیته برگزار شد.

در همین زمینه و در خصوص نتیجه تشکیل هشتمین جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار، فرامرز توفیقی به خبرنگار میزان، گفت: در جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار که دیروز عصر برگزار شد سبد معیشت کارگری بررسی شد و در مورد این موضوع بحث‌های اولیه صورت گرفت.

رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار همچنین ابراز امیدواری کرد که در جلسه بعدی کمیته دستمزد به سبد معیشت برسند و عدد آن را اعلام کنند.

توفیقی در پایان اعلام کرد: نهمین جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار دوشنبه ۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ تشکیل خواهد شد.   تعیین دستمزد کارگران برای ۱۴۰۱ چگونه خواهد بود؟
یکی از مطالبات همیشگی جامعه کارگری، تعیین حقوق و دستمزد با استناد به ماده ۴۱ قانون کار و بر مبنای تورم و سبد معیشت خانوار ۳.۳ نفر کارگری است که تا به امروز  به خوبی محقق نشده است، اما با توجه به  تشکیل جلسات متعدد شورای عالی کار و کمیته دستمزد در چند ماهه اخیر و بررسی و پژوهش‌های انجام‌شده در خصوص وضعیت معیشتی کارگران به نظر می‌رسد تعیین سبد معیشت کارگران و تعیین عدد و رقم دستمزد آنان توسط شورای عالی کار برای سال ۱۴۰۱ واقع‌بینانه‌تر باشد.   بیشتر بخوانید: چکش‌کاری هزینۀ سبد معیشت کارگران؛ روی میز کمیته دستمزد شورای عالی کار   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی دستمزد کارگران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی دستمزد کارگران جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار برگزار شد سبد معیشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۴۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سیدابراهیم رییسی، ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است را به این شرح برای اجرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی ابلاغ کرد:

«ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی براساس مصوبه جلسه ۴۶۳ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) به تصویب رسیده است به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می‌گردد:

«ماده واحده- با استناد به ماده ۲ آیین‌نامه شورای فرهنگ عمومی (مصوب جلسه ۳۹۸ مورخ ۱۳۷۶/۰۳/۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی و اصلاحات بعدی آن)، خانم عاطفه خادمی به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی انتخاب می‌شود».

کد خبر 6096888 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • بهبود وضعیت بنادر، گمرکات وانبارهای اموال در استان هرمزگان
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • خبر جدید درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳ / تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟