Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس با اشاره به پرشدگی 46 درصدی مخازن سدهای استان گفت: نیمی از مخازن سدهای استان خالی و آماده مهار سیلاب است.

به گزارش «انرژی امروز» حمیدرضا دهقانی افزود: دو سامانه بارشی در هفته‌های اخیر وارد استان شد و ذخایر سدهای استان افزایش پیدا کرد، با این حال اما تا شرایط اطمینان فاصله داریم و هنوز بیش از نیمی از مخازن سدهای استان خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس با بیان اینکه حجمی در حدود ۱۵۸۸ میلیون مترمکعب آب لازم است تا مخازن ۹ سد استان تکمیل شود، اظهار کرد: تا روز یکشنبه ۲۶ دی در حدود ۱۳۴۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سدهای استان ذخیره شد که از این میزان ۸۶۸ میلیون مترمکعب قابل استفاده است.

دهقانی ادامه داد: سدهای سلمان فارسی در شهرستان قیروکارزین، درودزن در مرودشت، تنگاب فیروزآباد بیشترین میزان آب ورودی داشته‌اند. هرچند با توجه به اینکه بارش‌های جبهه بالادست سد درودزن بیشتر به صورت برف بوده، ورودی آب این سد در حال افزایش است.

وی تاکید کرد: بارندگی‌های امسال و وضعیت ذخایر سدهای استان فارس نشان می‌دهد که همه سدهای استان فارس با کاهش حجم قابل استفاده نسبت به سال گذشته روبه‌رو هستند.

بر اساس گزارش وزارت نیرو، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس خاطرنشان کرد: حجم کل سدهای استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴۰ میلیون مترمکعب کاهش داشته است، بنابراین اگر مدیریت مصرف آب در استان اعمال نشود، در تابستان با مشکل مواجه خواهیم شد، همچنان که هم اکنون نیز افت فشار آب در برخی از ساعات روز در کلانشهر شیراز وجود دارد.

برچسب هاحجم بارش شرکت مهندسی آبفای کشور فارس (استان فارس) وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: حجم بارش شرکت مهندسی آبفای کشور فارس استان فارس وزارت نیرو آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو میلیون مترمکعب مخازن سدهای سدهای استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۴۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز

ایسنا/خوزستان مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان از مهار سیلاب‌های سامانه بارشی توسط سدهای این استان خبر داد.

عباس صدریان‌فر امروز ۱۵ اردیبهشت ماه اظهار کرد: طی ۱۰ روز گذشته و براساس هشدارهای هواشناسی و بررسی مدل‌هایی که در اختیار داشتیم، تمهیدات لازم را برای مدیریت مناسب حوضه‌های آبریز و سدها اتخاذ کردیم.

وی افزود: با توجه به عدم قطعیت این نوع سامانه‌های بارشی و همچنین قرارگیری در روزهای پایانی آبگیری سدها، مدیریت بارش‌های رخ داده از پیچیدگی‌های فنی بالایی برخوردار بود که خوشبختانه با اقدامات به موقع کنترل شد.

صدریان فر با اعلام حوضه آبریز دز به عنوان بحران‌ ترین حوضه آبریز در این سامانه بارشی عنوان کرد: در حوضه آبریز دز با توجه به میزان انباشت پشت سد دز و میزان بارش‌های احتمالی در این بخش، طی روزهای گذشته و به منظور مدیریت مناسب حوضه آبریز حجم خالی سد جهت کنترل سیلاب افزایش داده شد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: در این سامانه بارشی دو موج قدرتمند در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت رخ داد که در روز اول با کاهش خروجی سد دز از همپوشانی فعالیت مسیل‌های پایین دست و خروجی سد و ایجاد خسارت جلوگیری شد و در روز دوم یک سیلاب با پیک دو هزار مترمکعب در ثانیه به صورت کامل مهار شد.

وی گفت: در حال حاضر ۸۱ درصد از مخازن سدهای استان آبگیری شده و مجموع ذخیره سدهای استان به ۱۷ میلیارد و ۲۵۶ میلیون مترمکعب رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • بارش‌های اخیر پرشدگی سدهای کشور را چند درصد افزایش داد؟
  • ۶۵ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است
  • پرشدگی سدها به ۶۵درصد رسید
  • پرشدگی ۸۱ درصدی سدهای خوزستان با بارش های اخیر
  • آبگیری ۸۱ درصد کل مخازن سدهای خوزستان
  • ذخیره سازی پنج میلیون متر مکعبی رواناب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی
  • ۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز
  • پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد