Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، سامانه بارشی که از صبح امروز سه شنبه ۲۸ دی ماه در لارستان شدت و قوت گرفت بار دیگر به  صورت بارش های سیلابی نمایان شد وتبعاتی را بر جای گذاشت.

هرمود در محاصره سیل و درخواست کمک فوری

روستای هرمود مهرخوی بخش مرکزی لارستان فارس سه شنبه ۲۸ دی در اثر بارش های سیل آسا و وقوع سیلاب در محاصره سیل و آبگرفتگی قرار گرفته و دهیار این روستا از نیروهای امدادی و ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان درخواست کمک فوری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهیار روستای هرمود مهرخوی در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: حجم زیاد بارندگی در روستا باعث به جریان افتادن دو رودخانه هرمود مهرخوی شد و از آنجا که این دو رودخانه در  وسط روستا قرار دارند با سریز شدن آب رودخانه منازل و معابر دچار آبگرفتگی شدید شده اند.

اسدالله دلشاد با اشاره به نبود سیل بند در مسیر رودخانه ها بیان داشت: آسیبی که سیل به زیرساخت ها اعم از کوچه و خیابان ها وارد کرده است بسیار زیاد است و نبود سیل بندها کار را دشوار کرده است.

وی افزود: با اعلام خبر وقوع سیل در هرمود بخشدار مرکزی لارستان با هماهنگی ستاد بحران در منطقه حضور یافته و از آسیب هایی که سیل به وجود آورده است به صورت میدانی بازدید کرد و مقرر شده است دستگاه هایی برای بهسازی مسیرها و ایجاد سیل بند در اختیار ما قرار گیرد.

دهیار روستای هرمود اظهار داشت: از هفته پیش که سیل در منطقه لارستان جاری شد درخواست ارسال ماشین آلات و دستگاه ها برای  ایمن سازی بسترها را داشتیم اما متأسفانه با توجه به کمبود امکانات و قرارگیری تمامی ماشین آلات و تجهیزات  در بخش سیل زده بیرم،امکان رسیدگی به درخواست ما میسر نشد.

 دلشاد بیان کرد: با وقوع این سیل بیم و ترس در میان مردم زیاد شده است و درخواست کمک های سریع از نیروهای امدادی داریم.

 

دهیار روستای هرمود از محاصره شدن خودرو اورژانس این روستا توسط سیل و قطع راه دسترسی برای کمک به سیل زدگان نیز سخن گفت و عنوان داشت: از تمامی نیروهای امدادی، خدمات رسان و ستاد بحران برای رسیدگی به وضیت هرمود تقاضای کمک داریم.

وی درخصوص میزان تلفات بیان داشت: خوشبختانه هیچگومه خسارت جانی به کسی وارد نشده است اما برای بررسی دیگر خسارت ها در حال ارزیابی و برآورد هستیم.


آسیب مجدد سیل در بخش صحرای باغ لارستان/بیش از 20 رأس دام در روستای دشتی تلف شد

بخشدار صحرای باغ در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: بخش صحرای باغ هم در جریان سیل هفته گذشته و نیز بارش های سیلابی این هفته دچار خسارت شده است.

احمد علمدار بیان کرد: سیلاب هفته گذشته در مرکز بخش صحرای باغ سبب تخریب سد خاکی تنگ قلات، آسیب به منازل محله دلاوران و پل ورودی عمادشهر شد که با همکاری اداره کل راه و شهرسازی لارستان نسبت به اصلاح مقدماتی آن اقدام شد اما لازم است اقدامات مطلوب تر سریع تر انجام گیرد تا شاهد خسارت دیگری نباشیم.

 وی افزود: در تمامی روستاهای بخش صحرای باغ چه در جریان سیل گذشته و چه هفته جاری رودخانه های فصلی جریان پیدا کرد که اگرچه لایروبی این رودخانه ها از قبل انجام شده بود اما لازم است که با اختصاص اعتبار و امکانات نسبت به سنگ چینی و ایجاد دیوار حائل رودخانه ها اقدام شود،همچنین در محور زروان_دیده بان بیشتر پل ها دچار آب بردگی و تخریب شد.

بخشدار صحرای باغ در خصوص آسیب سیلاب اخیر افزود: این سیلاب به بخش کشاورزی و دامپروری آسیب زده است و طبق ارزیابی ها تاکنون ضمن آب بردگی محصولات کشاورزی، بیش از 20 رأس دام در روستای دشتی تلف شده است.

انتهای پیام/ف

منبع: فارس

کلیدواژه: سیل صحرای باغ عمادشهر دشتی محاصره بخش صحرای باغ روستای هرمود رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۴۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۱۸ نفر گرفتار در سیل روستای شادکام بافق (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خسارت‌های ناشی از سیل در جاده‌های استان یزد (فیلم) جاری شدن سیل در نطنز پس از بارش شدید باران (فیلم) تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان (فیلم)

دیگر خبرها

  • گفت‌و‌گو با مردی که برای نجات جان دختر بچه‌ای وارد رودخانه خروشان شد
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • نجات «سحر» در جدال با سیلاب
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان
  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • نجات ۱۸ نفر گرفتار در سیل روستای شادکام بافق (فیلم)
  • رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان
  • بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی در روستای اسلام آباد + فیلم
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور