Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-02@14:38:57 GMT

روسیه: پروژه نورد استریم 2 را سیاسی نکنید

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۴۹۲۷

روسیه: پروژه نورد استریم 2 را سیاسی نکنید

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که برنامه‌ریز آلمانی نباید صدور مجوز خط لوله گازی نورداستریم-۲ را سیاسی کند.

به گزارش تاس، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای که پیش از مذاکره وزیران امور خارجه روسیه و آلمان منتشر شد، اعلام کرد که روند صدور گواهینامه خط لوله انتقال گاز نورداستریم -۲ نباید به عمد توسط برنامه‌ریزان آلمان و کمیسیون اروپا به تعویق بیفتد و سیاسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: خط لوله نورداستریم -۲ از بزرگ‌ترین پروژه‌های دهه گذشته است که توسط شرکت گازپروم با همکاری شرکت‌هایی از آلمان و تعدادی دیگر از کشورهای اروپایی اجرا شده است. راه‌اندازی این خط لوله کمک قابل توجهی به تضمین امنیت انرژی تمامی اتحادیه اروپا خواهد بود. روند صدور گواهینامه توسط برنامه‌ریزان آلمانی و کمیسیون اروپا نباید به‌طور مصنوعی به تعویق بیفتد و سیاسی شود.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه (۲۷ دی‌ماه) در کنفرانسی مطبوعاتی در کی‌یف گفت: آلمان به پیوندهای ژئوراهبردی نورداستریم -۲ واقف است.

وی تأکید کرد که این خط لوله گاز باید به‌طور کامل با قوانین اروپا مطابقت داشته باشد تا مجوز آن توسط برنامه‌ریز آلمانی ارائه شود.

برچسب هاآلمان آنالنا بائربوک اتحادیه اروپا (EU) خبرگزاری تاس (TASS) روسیه نورد استریم

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آلمان آنالنا بائربوک اتحادیه اروپا EU خبرگزاری تاس TASS روسیه نورد استریم آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو امور خارجه خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۴۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مقام وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو و آنکارا درباره موضوعات چندجانبه که روزهای آینده در دستور کار سازمان ملل قرار خواهد گرفت، بحث و رایزنی خواهند کرد.

به گفته این مقام روس که خبرگزاری تاس به نام و جایگاه او اشاره نکرده «سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه در دوم ماه مه به استانبول ترکیه سفر خواهد کرد؛ این سفر دور دیگری از مشورت‌های دوجانبه درباره موضوعات چندجانبه سازمان ملل است.

پیش از این ورشینین با تانجو بیلگیچ، سفیر ترکیه در روسیه برای بحث در مورد دسترسی بلامانع محصولات کشاورزی و کودهای شیمیایی به بازارهای جهانی در چارچوب تلاش‌ها برای تضمین امنیت غذایی جهانی، دیدار کرد.

مقامات روسیه و ترکیه همچنین درباره وضعیت کنونی منطقه، جنگ غزه و به طور کلی در تحولات غرب آسیا با محوریت بحث در مورد این مشکلات در شورای امنیت سازمان ملل متحد و مجمع عمومی تبادل نظر کردند.

کد خبر 6093738

دیگر خبرها

  • دفاع هوایی پاشنه آشیل اتحادیه اروپا
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • تهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت
  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت
  • چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز