Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-27@17:36:50 GMT

از بین رفتن وحدت امت اسلام منافی اقامه دین حق است

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۵۲۱۸

از بین رفتن وحدت امت اسلام منافی اقامه دین حق است

اقبال جسان، عضو اجرایی شبکه رسانه ای مسلمانان در شهر ژوهانسبورگ کشور آفریقای جنوبی در گفتگو با تقریب با اشاره به نقشه هایی که دشمنان برای جوامع اسلامی در نظر دارند، گفت: در شرایط کنونی حاکم بر جوامع مسلمان، دشمنان در انتظار کوچک ترین غفلتی از سوی ملت های مسلمان هستند که در این کشورها آشوب و اختلاف ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که با نگاهی به رفتار دشمنان اسلام می توان یافت که راهبرد اصلی آنها بر اساس تفرقه و درگیری های مذهبی بین پیروان مذهبی است. حال آنکه مصلحان و اندیشمندان دنیای اسلام از گذشته تنها راه مقابله با این پدیده شوم را دیدگاه وحدت اسلامی و تقریب مذاهب می دانسته اند.

وی ادامه داد: از منظر قرآن کریم وحدت به عنوان شیوه و ابزار تحقق مقاصد و اهداف دینی و الهی محسوب می شود. از این رو چنگ زدن به حبل الهی زمینه و مقدمه نجات جامعه از نیرنگ دشمنان و سعادت و هدایت جامعه محسوب می شود. همچنین خداوند متعال اختلاف در دین و از بین رفتن وحدت امت اسلام را منافی اقامه دین حق و آیین توحیدی می داند و به شدت کسانی را که به دنبال اختلاف افکنی هستند، مذمت می کند.

اقبال جسان در ادامه افزود: تلاش برای یکی شدن نیروها و توانمندی های آنها نه تنها از برترین اهداف دینی و عمل به فرامین الهی است بلکه عقل پیوند عمیقی را میان آن و کرامت و عظمت امت اسلامی می بیند که بر اساس پیوند عقلی بین وحدت و عزت اسلامی است. بدون شک در شرایط حساس جاری که ملت های اسلامی بیش از همه درگیر نیرنگ دشمنان هستند، عقل ایجاب می کند بیش از همیشه به ضرورت ایجاد وحدت اسلامی توجه کرد. وحدتی فراگیر و عمیق که بتواند صفوف مسلمانان را گرد هم جمع کند.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: وحدت تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۵۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق نماد صلابت هر ایرانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، امام جمعه سلماس با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: این رژیم کودکش    به جنایات خود ادامه  می دهد و کودکان و زنان بی گناه را قتل عام میکند.

حجت الاسلام طباطبایی  در ادامه عملیات وعده صادق را از موفق ترین عملیات های سپاه عنوان کرد و گفت: این عملیات نشان داد جمهوری اسلامی ایران در مقابل هجمه های دشمنان ایستاده است .

او اضافه کرد:  جمهوری اسلامی بدنبال جنگ نیست و اگر دشمنان بخواهند منافع مردم ایران  را مورد حمله قرار دهند بدانند پاسخ دندان شکن دریافت خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خط مقدم جنگ نرم
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • عملیات وعده صادق نماد صلابت هر ایرانی
  • منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است