Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کریمی، با بیان اینکه یکی از بحث‌های مطروحه در خصوص الزامات قانونی اجرای برنامه‌های الکترونیک، انجام اصالت سنجی دارو، ملزومات و تجهیزات پزشکی در بخش‌های بستری مراکز آموزشی و درمانی دانشگاهی است.

وی تصریح کرد: در راستای تحقق این امر که الزام و ضرورت آن بر همگان مسلم است، نیازمند اجرای فرایند آن از طریق بخش‌های مدیریت دارویی که تحت معاونت غذا و داروی دانشگاه‌ها و به واسطه پیاده سازی سرویس اصالت سنجی در سامانه‌های مدیریت اطلاعات بیمارستانی (تبادل اطلاعات میان HIS و TTAC) توسط حوزه مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی افزود: از آنجایی که در بخش‌های بستری بیمارستانها، اطلاعات ریز و دوزهای دارویی تجویزی برای هر فرد توسط پرستاران بخش در HIS ثبت می‌شود، اتصال HIS ها به TTAC منجر به اصالت سنجی اقلام تجویزی خواهد شد.

وی تاکید کرد: لازم است، نسبت به تسریع در اتصال HIS ها به TTAC با قید فوریت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط حوزه مدیریت آمار و فناوری اطلاعات اقدام شود.

کد خبر 5403035

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید کریمی بیمارستان دارو تجهیزات پزشکی ویروس کرونا کووید 19 واکسن کرونا سویه اومیکرون کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا واکسیناسیون ارز دارو سازمان نظام پزشکی شیوع کرونا تعرفه های پزشکی پروتکل های بهداشتی زنان واکسن اصالت سنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۵۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال

ایسنا/خراسان شمالی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی از تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال خبر داد.

دکتر سعید کریمی در حاشیه افتتاح و کلنگ زنی پروژه های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه یکی از اهداف وزارت بهداشت این است که بیماران در استان‌های خود درمان شوند و کمتر به استان‌های اطراف مراجعه کنند، اظهار کرد: تحویل تخت‌های بیمارستانی تازه تاسیس یکی از اقداماتی است که در این راستا  در حال انجام است.

وی گفت: بنای این وزارت خانه بر این است تا ۲۵ هزار تخت بیمارستانی بسازد که تاکنون ۱۶هزار تخت بیمارستانی طی دو سال گذشته تحویل داده شده و ۹۰۰۰ تخت نیز تا شهریورماه امسال تحویل می شود.

وی در ارتباط با ماندگاری پزشکان در بیمارستان های دولتی و مناطق محروم‌ نیز بیان کرد: تعداد نیروهای متخصص در گذشته کم شده بود که به سرعت در حال تزریق نیرو هستیم و در همین راستا برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم بسته هایی تعریف شده است.

دکتر کریمی افزود: برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم‌ روزانه مبلغ یک و نیم میلیون تومان هزینه می شود.

وی با اشاره به اینکه قبل از این دولت پزشکان در حال خارج شدن از بخش دولتی و جذب در بخش خصوصی بودند، ادامه داد: یکی از علل این امر تعریف سقف برای پرداختی به پزشکان بوده است که اکنون این سقف برداشته شده و پزشکان دوباره در حال جذب شدن در بخش دولتی هستند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر علاوه بر اینکه پزشک از بدنه دولتی خارج نشده،۱۸۰۰ پزشک متخصص نیز به بدنه دانشگاه های علوم پزشکی افزوده شدند.

وی در ارتباط با ساخت تجهیزات پزشکی نیز اظهار کرد: هم اکنون ۸۵ تا ۹۰ درصد تجهیزات بیمارستانی، ساخت داخل کشور است.

به گفته دکتر کریمی، تحویل تجهیزات بیمارستانی از دیگر اقداماتی است که عدالت و تعالی نظام سلامت را در کشور اجرایی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان
  • اعطای سیاست‌های تأمین تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال
  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی