Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «سید مجتبی سجادی» با اشاره به اقدامات انجام شده این سازمان در بازرسی از انبارها در آذر ماه سال جاری اظهار داشت: در راستای عمل به تکالیف قانونی منبعث از بند (ث) ماده (۶) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آیین نامه اجرایی مواد ۵ و ۶ این قانون، این سازمان با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادهای قانونی همکار، ثبت مشخصات انبارها و مراکز نگهداری کالا، مالک انبار و کالا، میزان و نوع کالای ورودی و خروجی به آنها را در قالب سامانه جامع انبارها عملیاتی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تکمیل و ثبت اطلاعات صحیح و متقن توسط انبارها و مراکز نگهداری کالا در سامانه فوق، امکان نظارت بر زنجیره تأمین و توزیع کالا به شکل نظام‌مند فراهم و شرایط مناسب‌تری برای تنظیم بازار، جلوگیری از احتکار و پیشگیری از قاچاق کالا در کشور، مهیا می شود.

بر این اساس در آذر ماه سال جاری، تعداد ۱۹ هزار و ۱۲۶ بازرسی از واحدهای انبار، سردخانه و مراکز نگهداری کالاها توسط بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور صورت گرفته است که منجر به تشکیل ۷۴۸ پرونده برای واحدهای متخلف شده است.

سجادی اعلام کرد: کالاهای مکشوفه شامل کالاهای اساسی از جمله برنج، چای، روغن نباتی، شکر، تخم مرغ، تجهیزات پزشکی، انواع شوینده و ...  بالغ بر۶ هزار و۴۱۳ میلیارد ریال  است.

این در حالیست که براساس آمار ثبت شده از فعالیت بازرسان استان‌های سراسر کشور از ابتدای سال جاری، تاکنون در مجموع تعداد ۱۶۷ هزار و ۹۰۰ مورد بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا صورت گرفته که منتج به تشکیل ۶ هزار و ۵۰۱ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۳۷ هزار و ۸۸۴ میلیارد ریال شده ست. 

مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت خاطر نشان کرد: بازرسی‌ها، بدون وقفه و با جدیت استمرار  دارد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی بازرسان این سازمان و سازمان‌های صمت استان‌ها، برخورد قاطع و قانونی با متخلفان انجام می‌شود.

مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه گرانفروشی ، احتکار و اختفاء ، عدم اعلام موجودی ، عرضه خارج از شبکه و .... می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان در سراسر کشور منعکس کنند تا ضمن رسیدگی و اقدام قانونی متناسب  به عمل آید.

منبع: ایرنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چای قاچاق کالا انبارها مراکز نگهداری کالا مالک انبار و کالا مراکز نگهداری کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۵۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف قاچاق چوب در پارسیان

 سرهنگ محمد رستمی  فرمانده انتظامی شهرستان پارسیان گفت : در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران ایست و بازرسی ایستگاه بازرسی لاورچهو شهرستان بندر پارسیان، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه خودرو کامیون مشکوک و جهت بررسی بیشتر دستور توقف دادند.

 وی افزود: در بازرسی دقیق صورت گرفته از خودرو مذکور ۱۵ تن چوب قاچاق کشف و ضبط گردید و در این رابطه یک متهم دستگیر که با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق در این شهرستان با قدرت بیشتر و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج هستند
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود