Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: تعداد محیط‌بانان کرمانشاهی یک چهارم استانداردهای جهانی است و مقرر شده ۶۷ نفر جذب شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، احد جلیلیان امروز در نشست خبری که در اداره کل محیط‌زیست استان برگزار شد با اشاره به هفته هوای پاک اظهار داشت: محیط زیست استان کرمانشاه نیز برنامه‌هایی به این مناسبت در نظر گرفته که یکی از آن‌ها ارائه خدمات رایگان برای تمام مردم در مراکز معاینه در فردا چهارچشنبه 29 دی ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هیچ رودخانه‌ای در استان بدون آلایندگی نیست اما رودخانه‌ها به طور طبیعی قدرت خودپالایی دارند عنوان کرد: در استان کرمانشاه 14 رودخانه دائمی وجود دارد که احتمال ورود فاضلاب به همه آن‌ها وجود دارد اما بحرانی‌ترین آن‌ها قره‌سو است.

جلیلیان گفت: با این وجود میزان این آلودگی‌ها بر اساس استانداردها و پایش‌هایی که انجام می‌‌شود به اندازه‌ای است که امکان استفاده از آب آن‌ها برای آبیاری بخش کشاورزی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از نظر وضعیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب نسبت به استان‌های همجوار وضعیت بهتری دارد افزود: هم‌اکنون هشت تصفیه‌خانه فعال در استان وجود دارد، هفت تصفیه‌خانه در دست احداث است و 11 تصفیه‌خانه نیز در مرحله مطالعات قرار دارد.

حکم قصاص محیط‌بان کرمانشاهی تأیید شدتامین تجهیزات و فناوری‌های جدید برای محیط‌بانان نیازمند جهش بزرگ در بودجهعاملان سوء قصد به محیط‌بان ایلامی دستگیر شدند

جلیلیان گفت: تعداد نیروی انسانی برای حفاظت از محیط زیست استان با استانداردهای جهانی فاصله بسیاری دارد اما با این وجود استان کرمانشاه از نظر کشف تخلفاتی همچن صید و شکار جزو 10 استان برتر کشور است.

وی با بیان اینکه اکنون 65 محیط‌بان در استان وجود دارد که یک چهارم استاندارد جهانی است عنوان کرد: با این تعداد نمی‌توان تمام مناطق را پوشش داد اما مقرر شده 67 نیروی جدید جذب شود که در این صورت تمام مناطق تحت پوشش قرار می‌گیرند.

جلیلیان با اشاره به اینکه جمعیت حیات وحش و تنوع زیستی در استان رو به بهبود است گفت: از ابتدای امسال 290 متخلف در حوزه حیات وحش شناسایی و 213 پرونده قضایی تشکیل شده که 68 پرونده مختومه، 178 پرونده در جریان است و برای چهار پرونده نیز حکم برائت صادر شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از کاهش تعداد آتش‌سوزی‌ها در مناطق تحت حفاظت خبر داد و افزود: از ابتدای امسال 10 مورد آتش‌سوزی رخ داده که نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه پارک ملی طبیعی وجود ندارد عنوان کرد: مناطق تحت حفاظت تا سال گذشته 163 هزار هکتار معادل 6.7 درصد از مساحت استان بود در حالی که براساس استانداردهای جهانی باید 10 درصد باشد به همین دلیل با پیگیری‌ها به 245 هزار هکتار رسید.

جلیلیان با اشاره به اینکه چهار منطقه حفاظت شده، سه پناهگاه حیا وحش و دو اثر طبیعی ملی در استان وجود دارد گفت: 48 گونه پستاندار، 185 گونه پرنده، 34 گونه دوزیست و 34 گونه خزنده در استان وجود دارد و تنوع گونه‌‌های پرندگان در غرب کشور معادل تنوع پرندگان در اروپا است.

وی با بیان اینکه گونه گرگاس یک گونه تهاجمی و خطرناک است عنوان کرد: کمیته‌ای برای تصمیم‌گیری در این زمینه تشکیل شده اما از نظر ما این گونه تهدید محسوب می‌شود و باید جمع‌آوری و معدوم شوند.

جلیلیان با اشاره به اینکه از سال 90 به بعد برای ایجاد معدن در خارج از مناطق حفاظتی از محیط زیست استعلام گرفته نمی‌شود گفت: همین موضوع سبب ایجاد معادنی وسیع شده و این موضوع به سازمان انعکاس داده شده و به دنبال بازگشت قوانین و ضوابط همچون قبل از سال 90 هستیم.

انتهای پیام/832/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پایش و نظارت در محیط زیست پایش و نظارت در محیط زیست استان وجود محیط زیست استان استان کرمانشاه تصفیه خانه محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۵۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات‌اسلامی استان کرمانشاه گفت: تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور» توسط نیروی انتظامی در کرمانشاه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح نور توسط نیروی انتظامی که در راستای مطالبه عموم مردم و بانوان به منظور حفظ ارزش‌های اسلامی به ویژه عفاف و حجاب به اجرا درآمده است، گفت: مردم متدین کرمانشاه فردا جمعه ۷ اردیبهشت پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه درب مسجد جامع این شهرستان تجمع حمایتی از اجرای این طرح برپا خواهند کرد.

وی ضمن دعوت مردم متدین و غیور جهت شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مردم به ویژه بانوان شهرستان کرمانشاه به منظور دفاع از ارزش‌های دینی و حمایت از فرزندان سلحشور خود در نیروی انتظامی در این تجمع شرکت کرده و بر تداوم این طرح ضروری و اجرای قوانین واجب الهی تاکید کنند.

کد خبر 747893

دیگر خبرها

  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان (+عکس)
  • شکار یک پلنگ ایرانی توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • شکار یک پلنگ ایرانی در توسط یک تبعه پاکستان + عکس
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • اجتماع حمایتی مردم کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»