Web Analytics Made Easy - Statcounter

سوابق یک دادگاه آمریکایی نشان می‌دهد که این دادگاه به خانواده «اتو وارمبیر»، دانشجوی آمریکایی که پس از زندانی شدن توسط پیونگ‌یانگ جان باخت، ۲۴۰ هزار دلار را از یک بانک کره شمالی به عنوان غرامت پرداخت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وارمبیر ۲۲ ساله که در کره شمالی به اتهام "کندن یک پوستر تبلیغاتی از هتل خود" بازداشت شده بود، چند روز پس از بازگرداندن وی به آمریکا در سال ۲۰۱۷ درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

والدین او، سینتیا و فردریک وارمبیر از کره شمالی به علت "تجاوز" و "قتل" پسرشان شکایت کردند که به موجب آن دادگاه آمریکا در سال ۲۰۱۸ به پیونگ‌یانگ دستور داد تا مبلغ ۵۰۱ میلیون دلار را به این خانواده پرداخت کند.

حدس و گمان‌ها بر این است که کره شمالی "این کشور فقیر و ناتوان" که به خاطر برنامه تسلیحات هسته‌ای خود، تحت تحریم‌های بین‌المللی "سخت گیرانه" دست و پنجه نرم می‌کند، دارایی‌های کمی در آمریکا دارد و حکم ۲۰۱۸ را نادیده گرفته است.

هفته گذشته، قاضی لارنس کان از دادگاهی در نیویورک، توقیف وجوه شرکتی بانک کره شمالی را پس از عدم پاسخگویی به حکم توقیف، تایید کرد.

اتو وارمبیر که بومی اوهایو بود و در دانشگاه ویرجینیا تحصیل می‌کرد، در سال ۲۰۱۶ به کره شمالی سفر کرد.

وی در فرودگاه پیونگ‌یانگ از گروه خود خارج شد و به جرم کندن یک پوستر تبلیغاتی متهم شد.

وقتی که وی پس از ۱۷ ماه به خانه بازگردانده شد، از شرایط سالمی برخوردار نبود و ۶ روز بعد فوت کرد.

در آن زمان کره شمالی دلیل وضعیت حاد این دانشجو را مربوط به مسمومیت ناشی از دارو خواند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا کره شمالی پیونگ یانگ پیونگ یانگ کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۵۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست

متاسفانه طی سال‌ها و دهه اخیر، بعد از رها شدن فضای مجازی و رشد قارچ‌گونه‌ی کانال‌ها و صفحات وطن‌فروش رفته‌رفته مخاطب با این سوال رو به رو شد که آتش‌زدن پرچم آمریکا و اسرائیل و مرگ فرستادن بر آنها کار درستی بوده است؟

پاسخ این سوال را در روزهای اخیر، براندازها با زبان بی‌زبانی داده‌اند: وقتی دانشگاه‌های غرب مرگ بر بچه‌کش و حامیانش سر می‌دهند یعنی هیچ بعید نیست، تصمیم‌سازهایی در جهان غرب در آینده بالا‌نشین شوند که مسائل را از زاویه نگاه جمهوری اسلامی و مردم ایران می‌بینند.

در واقع شعارهای مرگ بر اسرائیل و آمریکا طی ۴۵ سال و آتش‌زدنِ پرچم‌ها جرقه‌ای بود که زده شد تا این آتش بالاخره شعله‌ور شد. و حالا جواب داده و پژواک این صدا نه از کشورهای مسلمان که از پایتخت‌های غربی به گوش جهانیان می‌رسد.

رسانه دانلود

دیگر خبرها

  • برخورد خشن سه پلیس آمریکا با دانشجوی دختر + فیلم
  • بازداشت بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی معترض در ۲۵ دانشگاه آمریکا
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است
  • ماجرای قتل غزاله و اعدام آرمان؛ رابطه‌ای بی فرجام
  • ترس نتانیاهو از بازداشت؛ بی بی دست به دامان خانواده اسرا شد
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • دستگیری ۹۷ دانشجوی معترض از ۲ دانشگاه آمریکا
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی