Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@23:24:20 GMT

۸۸۸ متقاضی مسکن ملی در قروه ثبت نام کرده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۵۹۱۹

۸۸۸ متقاضی مسکن ملی در قروه ثبت نام کرده‌اند

حجت الله شریفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون در شهرهای سریش آباد، دزج و دلبران متقاضی برای طرح ملی مسکن نبوده است.

وی با اشاره به اینکه در شهر قروه خرید ۱۲۰ هکتار زمین برای ساخت واحدهای مسکونی طی چهار سال آینده پیش بینی شده است گفت: برای تامین زمین در مرحله اول برای پروژه ۷۲ واحدی شهرک دانش ۲۴ قطعه زمین تعیین شده است که در هر قطعه سه طبقه و پیلوت احداث می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریفی در ادامه اضافه کرد: برای تامین زمین در مرحله اول برای پروژه ۸۱۶ واحدی ۱۲ هکتار از اراضی ملی در جنوب ویلاشهر تعیین شده است.

وی از جانمایی زمین در مرحله فعلی با ۲۴ هکتار در جنوب فاز سه شهرک هواشناسی و ۳۳ هکتار در جنوب غربی شهرک ویلاشهر خبر داد و افزود: برای دسترسی آسان تر به معبر سه هکتار از اراضی از تملک خصوصی برای جانمایی ۲۴ هکتار از اراضی ملی خریداری شده است.

به گفته وی از ۸۸۸ نفر ثبت نام اولیه ۸۱۶ نفر حائز شرایط هستند که هر کدام ۴۰۰ میلیون ریال واریز کرده اند.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان‌ قروه از جانمایی سه قطعه از اراضی ملی تملکی در مجاورت محدوده شهر دلبران به مساحت هفت هکتار خبر داد و اضافه کرد: در شهر سریش آباد ۹۶ قطعه از اراضی تملکی و دزج با استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن با تامین زمین شهرداری دزج برای ۲۱۲ متقاضی در نظر گرفته شده است.

به گفته شریفی سهم شهرستان قروه از چهار میلیون واحد کشوری ۹ هزار واحد است.

طرح اقدام ملی مسکن از ۲ سال گذشته شروع شده و در حال حاضر به نام جهش تولید مسکن و نهضت ملی مسکن تغییر نام داده است و تا پایان دولت سیزدهم ادامه دارد.

شهرستان قروه در ۹۰ کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.

برچسب‌ها کردستان وزارت راه و شهرسازی نهضت ملی مسکن قروه مسکن ملی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان وزارت راه و شهرسازی نهضت ملی مسکن کردستان وزارت راه و شهرسازی نهضت ملی مسکن قروه مسکن ملی ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۵۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد

ناصر چیتگر گفت: این زمینها در مجموع برای احداث حدود ۲ هزار و ۱۸۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و هر زمین برای ساخت ۲ واحد مسکونی به ۲ نفر از افراد متقاضی واگذار شد.

وی ادامه داد: ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن گناباد اکنون در ۱۲ سایت در حال احداث است که از این میان سایت ۲۴۰ هکتاری بزرگترین سایت برای اجرای این طرح در استان خراسان رضوی است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد تصریح کرد: پنج هزار واحد مسکونی در سایت ۲۴۰ هکتاری احداث می شود و تاکنون یک هزار و ۳۵۲ قطعه زمین برای احداث ۲ هزار و ۷۰۰ واحد توسط اداره راه و شهرسازی برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن تحویل داده شده است.

وی بیان کرد: علاوه بر این تعدادی زمین در سایر سایتهای نهضت ملی مسکن گناباد به متقاضیان واگذار شده که مراحل ساخت واحدهای آنان در حال اجرا است.

چیتگر اظهار کرد: ۹۷۰ واحد نهضت ملی مسکن گناباد در مرحله پی ریزی (فوندانسیون) ، ۵۲۰ واحد اسکلت بندی و سقف و همچنین ۲۰۰ واحد نازک کاری و مراحل پایانی خود را طی می کند.

رییس اداره راه و شهرسازی گناباد هم گفت: از مجموع ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر که تاکنون برای طرح نهضت ملی مسکن مناطق شهری گناباد ثبت نام کردند، شرایط نخست ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر تایید و افزون بر ۶ هزار نفر هم تایید نهایی شدند.

سعید خواجه افزود: بیش از ۴۰۰ هکتار زمین در یک سال گذشته برای اجرای نهضت ملی مسکن به محدوده مناطق شهری و روستایی این شهرستان الحاق شد، در حالیکه از ابتدای انقلاب تا آغاز به کار دولت سیزدهم تنها ۷۵ هکتار زمین به محدوده این شهرستان الحاق شده بود.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تامین شد
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • اختصاص ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن