Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:15:11 GMT

۲ مسیر اصلی شهرستان سروآباد همچنان بسته است

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۵۹۴۱

۲ مسیر اصلی شهرستان سروآباد همچنان بسته است

دیاری استواری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات برف روبی محورهای مواصلاتی و راه های روستایی شهرستان سروآباد از نخستین ساعات بامداد امروز آغاز شده است.

وی افزود: گردنه ژالانه محور ارتباطی مریوان و سروآباد به پاوه و منطقه هورامان و همچنین گردنه مارانی محور ارتباطی سروآباد به کامیاران نیز همچنان بسته است و راهداران در حال تلاش هستند تا این ۲ مسیر اصلی شهرستان را بازگشایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سروآباد یادآور شد: از ۷۳ روستای تابعه شهرستان، راه ارتباطی ۶۳ روستا با تلاش بی وقفه راهداران و همکاری خود مردم بازگشایی شده اما راه ارتباطی ۱۰ روستا هنوز مسدود است که امیدواریم تا پایان امروز این مسیرها نیز بازگشایی شود.

وی تاکید کرد: رانندگان و مسافران گرامی از تردد در گردنه ژالانه و مارانی خودداری کنند به محض بازگشایی این ۲ مسیر مهم شهرستان، اطلاع رسانی خواهد شد.

استواری افزود: راهداران تاکنون بیش از ۱۰۰ کیلومتر از مسیرهای ارتباطی شهرستان را برف روبی کرده اند و بیش از ۸۰ تن نمک نیز مصرف شده است.

به گفته وی ارتفاع برف در گردنه ژالانه مهمترین محور ارتباطی شهرستان سروآباد به بیش از سه متر می رسد و امروز نیز چند بهمن در این گردنه سقوط کرده است که راهداران در حال بازگشایی و ایمن سازی این مسیر هستند.

گردنه ژالانه در منطقه هورامان سروآباد در استان کردستان محور ارتباطی شهرستان‌های سروآباد و مریوان به شهرستان پاوه و شهرهای نودشه و نوسود در استان کرمانشاه و همچنین محور ارتباطی شهر هورامان تخت و ۱۰ روستای تابعه آن با ۱۲ هزار نفر جمعیت است.

سامانه بارشی که از شامگاه یکشنبه در کردستان شروع شد، اگرچه مشکلاتی را برای مردم به ویژه در روستاها ایجاد کرد و باعث بسته شدن راه‌ها شد اما برکات آن بسیار چشمگیرتر است و مردم هم مشکلات ناشی از آن را به جان و دل خریدند، چراکه بحث کم آبی و خشکسالی سال های اخیر به شدت نگرانشان کرده بود.

شهرستان سروآباد دارای ۴۰ کیلومتر راه اصلی، ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی و ۱۲۰ کیلومتر راه فرعی (سروآباد به پاوه) است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

برچسب‌ها ایرنا سروآباد بارش برف پاوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا سروآباد بارش برف ایرنا سروآباد بارش برف پاوه شهرستان سروآباد گردنه ژالانه محور ارتباطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۵۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان

این روز‌ها امور عشایری شهرستان آبدانان در حال اصلاح و بهسازی راه عشایری بانگنبد آبدانان است.

نوروزی مدیر امور عشایری شهرستان آبدانان گفت: بیشتر راه‌های عشایری این شهرستان به دلیل بارش‌های اوایل فروردین قطع شده و تردد مردم عشایر با شهر غیر ممکن شده، با اقدامات جهادی اداره کل امور عشایری ادوات دولتی و اجاره‌ای به کار گیری شده و بیشتر راه‌های عشایری، در حال بازگشایی است.

راه‌های عشایری استان ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است که بالغ بر ۴۱۰ کیلومتر آن مربوط به راه‌های سخت گذر عشایر آبدانان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • محور یزد - دربید همچنان مسدود است/تخریب ۳ کیلومتر در بارندگی ها
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان بازگشایی شد
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می‌شود
  • ریزش کوه، گردنه ده علیرضا در محور زرند _ راور را مسدود کرد