Web Analytics Made Easy - Statcounter

با هدف توسعه حقوق بشر تفاهم‌نامه‌ای میان ستاد حقوق بشر و پژوهشگاه قوه قضاییه به امضا رسید.

خبرگزاری میزان - نشست مشترک کاظم غریب آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر و حجت الاسلام والمسلمین مهدی هادی، رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه با هدف انعقاد تفاهم‌نامه‌ای دو جانبه برگزار شد.

در حاشیه این مراسم دبیر ستاد حقوق بشر در بیان اهداف تفاهم‌نامه‌ای که امروز به امضا رسید، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت پژوهشگاه قوه قضاییه در حوزه توسعه حقوق بشر اسلامی، ارتباط با مراکز فقهی و دینی در داخل کشور و همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه حقوق بشر اسلامی با حضور اندیشمندان خارج از کشور  ازجمله اهداف این تفاهم‌نامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همکاری و تبادل‌نظر دو طرف برای پاسخگویی به  برخی ابهامات و ادعاهایی که علیه جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر مطرح می‌شود ازجمله اهداف دیگر این تفاهم‌نامه است.

دبیر ستاد حقوق بشر بابیان اینکه  ستاد حقوق بشر پویا است، گفت: می‌توان با انجام بحث‌های تخصصی ضمن حل‌وفصل معضلات از حقوق بشر حمایت کرد.

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه نیز در این نشست با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه حقوق بشر، اظهار کرد:  ایشان تاکید داشته‌اند که قوه قضاییه باید نقش فعالی در مراجع بین‌المللی داشته باشد و لازمه تحقق این امر همکاری و تفاهم ستاد حقوق بشر و پژوهشگاه قوه قضاییه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی، گفت:  برای پویاتر شدن در حوزه بین‌الملل باید از پژوهش‌ها بهره گرفت همچنین در برخی از اسناد بالادستی مانند سند تحول قوه قضاییه و برخی قوانین، تکالیفی برای مسئولان در حوزه‌های بین‌المللی ایجادشده است.

وی تصریح کرد نشست‌های علمی می‌تواند برای کشور ظرفیت‌های خوبی در حوزه بین‌الملل ایجاد کند. همچنین با استفاده از تفاهم‌نامه‌های دوجانبه و انجام نشست‌های تخصصی می‌توان در حوزه حقوق بشر پویاتر شد و در برابر هجمه‌هایی که علیه ایران در حوزه حقوق بشر مطرح می‌شود مقابله کرد.

گفتنی است، این تفاهم‌ نامه در جهت رفع نیازهای علمی کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق گسترش ارتباط، همکاری، همفکری، شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و اجرایی طرفین و بهره‌گیری از آنها و در راستای مرجعیت پژوهشی پژوهشگاه جهت پاسخگویی به مسائل دستگاه قضا منعقد شد.

برگزاري نشست‌های علمی مشترك در سطح ملی و بين المللی، تهيه رصدهای تحليلي حقوق بشری، برگزاری كارگاه‌ها و دوره های آموزشي مشترك، تعريف پروژه های تحقيقاتي مشترك و همكاری و تبادل علمي از جمله محورهای همكاري طرفين در اين تفاهم نامه است.

همکاری سازمان‌یافته و توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و آموزشی با در نظر گرفتن امکانات طرفین اعم از اطلاعات تجربی و تخصصی، نیروی انسانی و پشتیبانی، انجام طرح‌های پژوهشی مرتبط با نیازهای نظری و کاربردی مشترک و موردنیاز طرفین، همکاری علمی و پژوهشی در تدوین پاسخ‌های حقوقی به گزارشات و مکاتبات حقوق بشری در چارچوب کمیته پاسخگویی ستاد حقوق بشر، همکاری مشترک در تدوین یا نهایی کردن لوایح قضایی موردنیاز در حوزه بین‌الملل و حقوق بشر شامل لایحه جامع مبارزه با تروریسم، لایحه حقوق عامه، لایحه جرایم بین‌المللی، انجام همکاری مشترک در زمینه تدوین و توسعه حقوق بشر اسلامی از طریق استفاده از ظرفیت دفتر پژوهش‌های اسلامی قم و دفتر فقه معاصر حوزه علميه قم در حوزه‌هایی نظیر تدوین دایره المعارف حقوق بشر اسلامی، برگزاری کارگاه‌ها، سمینارها و میزگردهای تخصصی در حوزه حقوق بشر اسلامی با حضور اندیشمندان اسلامی از دیگر محورهای همکاری مشترک در این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام /

برچسب ها: پژوهشگاه قوه‌قضاییه ستاد حقوق بشر تفاهم نامه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پژوهشگاه قوه قضاییه ستاد حقوق بشر تفاهم نامه پژوهشگاه قوه قضاییه حوزه حقوق بشر حقوق بشر اسلامی ستاد حقوق بشر همکاری مشترک تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۶۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، این تفاهم نامه در زمینه‌های علمی، پژوهشی، نشر کتب و مقالات در قالب متنی به امضای طرفین رسید.

دکترحاج عبدالامیر قرشی رئیس مرکز کربلاء للدراسات والبحوث در عتبه مقدس حسینی در دیدار و گفت وگو با رئیس و معاون پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی به شرحی از فعالیت‌های مجموعه دراسات در زمینه‌های مختلفی همچون حوزه‌های علمی، پژوهشی و نشر کتب و مجلات پرداخت.

دکتر محمدرضا قائمی نیک، معاون پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز در این دیدار گفت: تفاهم صورت گرفته با این مرکز برای نخستین بار برای ارتقاء فعالیت‌های دو محموعه انجام شده است که پس از گفت وگو و تبادل نظر‌های متوالی درباره فعالیت‌ها و اقدامات آموزشی و علمی دو مجموعه،  امضای تفاهم نامه همکاری صورت گرفت.

 وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: این دانشگاه با ظرفیت‌های مطلوب علمی و پژوهشی در سال‌های فعالیت خود با مراکز بین المللی زیادی همکاری کرده و  این تفاهم نامه در زمینه‌های علمی، پژوهشی، نشر کتب و مقالات در قالب متنی به امضای طرفین رسیده است.

 دکتر قائمی نیک گفت: امضا تفاهم نامه با مرکز للدراسات والبحوث فی العتبة الحسینیة المقدسةنیز از شمار توسعه فعالیت‌های بین المللی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در بخش‌های علمی و پژوهشی است .

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند