Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه جدید آلمان که به مسکو سفر کرده، برای اولین‌بار در این سمت با «سرگئی لاوروف» همتای روسی خود دیدار کرد.

بائربوک امروز (سه‌شنبه) در ابتدای این دیدار مقابل دوربین رسانه‌ها گفت که روابط با روسیه برای دولت جدید آلمان مهم است و هیچ جایگزینی برای روابط خوب وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره اظهار داشت: «در طول سفرم، من می‌خواهم تأکید کنم که روابط با فدراسیون روسیه برای دولت فدرال جدید [آلمان] و شخص من چقدر مهم است».

وزیر خارجه آلمان همچنین افزود: «هیچ جایگزینی برای روابط خوب و باثبات بین مسکو و برلین وجود ندارد. و من می‌خواهم به کار بر روی آن ادامه دهم. و در اینجا من به نمایندگی از کل دولت فدرال [آلمان] صحبت می‌کنم».

در طرف دیگر، سرگئی لاوروف نیز گفت که روسیه قصد دارد بر تناقضات و اختلافات با آلمان غلبه کند.

لاوروف که برای اولین‌بار با وزیر خارجه جدید آلمان دیدار می‌کرد، تصریح کرد که مسکو مایل است شاهد روابط سازنده‌تر با برلین باشد.

به نوشته ریانووستی، وی پیش از آغاز مذاکرات با همتای آلمانی خود گفت: «البته ما دوست داریم وضعیت سازنده‌تری در روابط روسیه و آلمان، با هدف غلبه بر مشکلات انباشته شده با همه اعضای دولت جدید این کشور را شاهد باشیم».

پیش از این، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان با تاکید بر لزوم کاهش تنش بین روسیه و اوکراین، درباره هرگونه اقدام احتمالی مسکو علیه کی‌یف هشدار داد. (جزئیات بیشتر)

طی هفته‌های اخیر ابتدا مقام‌های دولت غربگرای اوکراین و سپس، آمریکا و متحدان اروپایی این کشور بارها به روسیه درباره تدارک به منظور حمله به اوکراین اتهام زدند اما مسئولان مسکو بارها این اتهام را رد کردند.

مقام‌های روسیه به رغم رد ادعای تدارک برای حمله به اوکراین، بارها به آمریکا و متحدانش درباره تبعات الحاق اوکراین به ناتو هشدار داده و این موضوع را خط قرمز خوانده‌اند.

از سوی دیگر، روسیه به آمریکا پیشنهاداتی برای ارائه ضمانت‌های امنیتی ارائه داد و مقام‌های ارشد مسکو و واشنگتن در شهر ژنو سوئیس، درباره این پیشنهاد و تنش‌ها بر سر اوکراین مذاکره کردند.

به گفته مقام‌های ارشد مسکو، این کشور خواستار تضمین عدم عضویت اوکراین در ناتو و عدم گسترش ناتو به سمت شرق و مرزهای روسیه است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: دیدار وزرای خارجه آلمان و روسیه سرگئی لاوروف تنش غرب با روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۶۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در جریان دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان که برای نخستین بار پس از ۳۰ سال در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه قزاقستان صورت گرفت، طرفین بر افزایش ظرفیت‌ها و آمادگی‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌های دفاعی تاکید کردند. در این ملاقات ژنرال روسلان ژاک سیلیکوف وزیر دفاع قزاقستان نخستین حضور وزیر دفاع ایران در اجلاس وزاری دفاع شانگهای پس از عضویت کامل ایران را تبریک و ابراز امیدواری کرد: حضور ایران در این سازمان موجب تقویت و پیشبرد برنامه‌ها و ماموریت‌های این سازمان گردد.   امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با یادآوری برخی ابعاد همکاری‌های دفاعی فعلی دو کشور در زمینه‌های آموزشی و طب نظامی خواستار گسترش این همکاری‌ها شد. وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات ضمن دعوت از همتای قزاقستانی خود برای سفر به تهران تاکید کرد: ایران کاملا آماده گسترش همکاری‌های دو جانبه دفاعی می‌باشد. در پایان این دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان تشکیل کارگروه جهت ساماندهی و پیشبرد همکاری‌های دو کشور را مورد تاکید قرار دادند.

دیگر خبرها

  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه