Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@08:54:05 GMT

حال و هوای گردشگری در قم رو به بهبود است

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۶۱۹۵

حال و هوای گردشگری در قم رو به بهبود است

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری قم با اشاره به اینکه با کاهش میزان کرونا و برداشته شدن محدودیت ها ورود گردشگران داخلی و خارجی به قم افزایش پیدا کرده گفت: حال و هوای گردشگری در قم رو به بهبود است و همچنان مانند گذشته در مراکز گردشگری پروتکل های بهداشتی رعایت می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا ​​​​ارجمندی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان قم در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، اظهار داشت: ۲ سال است که با بحران کرونا مواجه هستیم و گردشگری در استان ها به ویژه استان قم زمین گیر شده بود و تقریباً به صفر رسیده بود و بسیاری از واحدهای ما تعطیل شده بودند و بسیاری از واحدهای نیز با حداقل توان خود فعالیت می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان قم افزود:  حدود یک ماه است که با آزاد شدن ورودی ها و برداشته شدن منع تردد و کاهش میزان ابتلا به کرونا گردشگری رونق گرفته است و شاهد هجوم مسافران چه داخلی و چه داخلی به استان قم هستیم و می توان گفت که تخت های ما تقریباً با ضریب اشغال بالا پر شده است و در برخی از ایام صددرصد اشغال شده است این مسئله فعالیت و رونق صنعت گردشگری در استان قم را به ارمغان داشت که موجب شادی فعالان صنعت گردشگری شد .

ارجمندی ادامه داد: خصوصاً ورود مسافران خارجی را به قم شاهد بودیم که منشا خیر و برکت در زمینه گردشگری و اقتصاد گردشگری شد ضمن اینکه این گردشگران خارجی ارز آور هستند در این شرایط اقتصادی به نظر محل رونق در مباحث اقتصادی است.

وی افزود: امیدوار هستیم روند فعلی ادامه پیدا کند گرچه با مسئله ای دیگری به نام امیکرون مواجه هستیم که هنوز شاهد برخی از محدودیت ها هستیم و مرزهای زمینی فعلاً بسته است و مرزهای هوایی نیز محدود شده است طبیعتا این مسائل بر روی گردشگری قم نیز تاثیر گذاشته است اکنون آن هجوم گردشگران را نسبت به یک ماه گذشته نداریم اما با همه این اوصاف گردشگر ها چه گردشگران داخلی و چه گردشگران خارجی درخواست استان قم حضور دارند.

ارجمندی ادامه داد: حال و هوای گردشگری در استان قم  رو به بهبودی است و در مجموع می‌توان گفت با توجه به محدودیت ها خوب است، همچنان نظارت های بهداشتی وجود دارد و دو نوع نظارت در بحث گردشگری در قم داریم یک نظارت ویژه تخصصی داریم که از طرف اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان قم انجام می شود و یک نظارت کرونایی داریم که با تعامل با دیگر ادارات در حال انجام است.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری قم عنوان داشت: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تسهیلات و وام هایی را برای تجهیزات و نوسازی ساختمانی به فعالان صنعت گردشگری در نظر گرفته تا این تسهیلات باعث شود این دو سال محدودیت و سکون گردشگری قم نوسازی شود تا بتوانند گردشگرها از یک وضعیت بهتر خدماتی نسبت به سابق بهره مند شوند.

وی پاسخ به این سوال که با توجه به اعیاد پیش روی نیمه شعبان و عید نوروز چه تمهیداتی اندیشیده شده است؟ تصریح کرد: یک مشکل اساسی که در استان قم وجود دارد کمبود تخت است در حال حاضر ۱۱ هزار تخت وجود دارد که در زمان‌های پیک مانند نیمه شعبان و عید نوروز دچار کمبود در این زمینه می شویم برای جبران این مسئله در کوتاه مدت خانه مسافر ها را افزایش می‌دهیم و همچنین زائرسراها را تجهیز می‌کنیم از جمله تجهیزات یک زائرسرا در جمکران که بخش خصوصی در حال انجام آن است و یک رقم به خصوصی به تخت های استان اضافه می شود.

ارجمندی تاکید کرد: امیدوار هستیم که بتوانیم در ایام نوروز و نیمه شعبان که پیش رو داریم بتوانیم با کمک گرفتن از ظرفیت‌های دیگر سازمان ها و ظرفیت هایی که برخی ها هم که  به طور رسمی از ما مجوز ندارند با کمک آنها بتوانیم خدمات قابل قبولی را به هموطنانمان که وارد شهر قم می‌شوند شویم ارائه دهیم  ضمن اینکه  حدود ۱۴ هتل در حال ساخت داریم که تلاش می شود سریعتر به بهره برداری برسد چهار هتل پنج ستاره است که اگر این چهار هتل به زودی به بهره‌برداری برسد نزدیک به ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تخت به استان اضافه می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری قم گفت: تمام تلاش سازمان این است که در بلندمدت سرمایه‌گذاری های خوبی انجام شود ضمن اینکه ما به دنبال این هستیم که علاوه بر زیارت  گردشگران وارد شده به قم از مکمل‌های گردشگری استان قم نیز استفاده کنند و بتوانند فرصت های باقی مانده از زیارت را در مراکز و تاسیسات گردشگری که مکمل زیارت است بهره‌مند شوند که اقتصاد گردشگری در استان قم به خوبی رونق پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کل میراث فرهنگی و گردشگری گردشگری استان قم گردشگری در استان استان قم گردشگری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۶۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، جواد واحدی صبح سه شنبه در بازدید از مسجد جامع ارومیه اظهار کرد: مسجد جامع ارومیه یکی از شاهکارهای معماری ایرانی_اسلامی بوده و گچ‌بری شبستان این مسجد در نوع خود بی‌نظیر است.

وی افزود: در یک سال گذشته اقدامات زیادی برای مرمت و احیای مسجد جامع ارومیه انجام شده است که جای تقدیر دارد و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی هم در این بازدید خاطرنشان کرد: فاز اول ساماندهی مسجد جامع ارومیه با همکاری شهرداری با اعتباری بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار انجام شد.

مرتضی صفری اظهار کرد: طرح احیای مسجد جامع ارومیه نیزبا همکاری دانشکده معماری دانشگاه ارومیه آماده شده و امسال نیز ۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص یافته است.

همچنین معاون امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه نیز بازدید کرد.

جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از قلعه تاریخی بدلبو ارومیه بازدید و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات مرمتی این بنا قرار گرفتند.

مرمت قلعه بدلبو زیر نظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و توسط بخش خصوصی از چند سال پیش آغاز شده و در این مدت کمک‌های فنی و اعتباری از این پروژه انجام شده است.

قلعه بدلبو ارومیه پس از مرمت قابلیت تبدیل به یک مرکز اقامتی و پذیرایی با ۲۰ سوئیت را دارد.

افتتاح یک باب هتل، کلنگ‌زنی یک باب هتل، بازدید از مجتمع گردشگری و تفریحی ستاره سیلوانا، قلعه بدلبو، خانه انصاری، مسجد جامع، مدرسه هدایت و زیرساخت‌های گردشگری دریاچه ارومیه از جمله برنامه‌های یک روزه معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به این استان است.

کد خبر 6092810

دیگر خبرها

  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری