Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: بعد از هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیلاب در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور، روان شدن سیلاب در تعدادی از شهرهای سیستان و بلوچستان مشکلات بسیاری را برای اهالی این شهرها به وجود آورد و بارش بی سابقه ۱۲۰ میلی متر در دو ساعت در کنارک و وجود مشکل جذب نشدن آب در زمین، خواب از چشمان اهالی این شهر پریده بود و مردم تا صبح بیدار بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقوع سیلاب موجب خسارت جدی به واحدهای مسکونی شد و خسارت بسیاری به لوازم خانگی آنها وارد شد اما در اولین ساعت‌های بعد از وقوع این حادثه ۱۰ نیروی عملیاتی در قالب دو تیم برای یاری مردم گرفتار سیل به همراه ده دستگاه پمپ لجن کش و دو دستگاه خودروی هایلوکس توسط جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به منطقه کنارک اعزام شدند تا با امداد رسانی به مردم گرفتار سیل مرهمی بر دردهای آنها باشند.

اولین تیم امداد هلال احمر

با یکی از نجات گران هلال احمر خراسان جنوبی که در منطقه سیل زده کنارک یاری گر مردم بوده است، هم کلام می‌شویم و او می‌گوید: ۱۴ دی ماه ساعت یک ظهر به عنوان اولین تیم امدادی وارد شهر کنارک شدیم. همه جا را آب فرا گرفته بود و لوازم مردم زیر آب بود و بعضی از لوازم برقی به دلیل اتصال آب با برق منازل سوخته بود و مردم به سختی از میان آب رفت‌وآمد می‌کردند.

به گفته سینا حسنی آنها به محض ورود به شهر کنارک به دو تیم تقسیم شدند یک تیم توزیع مواد غذایی و تیم دیگر تخلیه آب منازل را برعهده گرفت تا گروه‌های امدادی استان‌های دیگر برای یاری هم نوعان خود به کنارک بیایند.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه در کنارک آب جذب زمین نمی‌شد محلات و معابر شهر پر از آب بود اما تیم‌های امدادی طی چند روز تلاش کردند تا آب خانه‌ها را تخلیه کنند اما زمین‌های خالی و بعضی از معابر همچنان پر از آب باران بود.

وی اضافه کرد: با تخلیه آب به دلیل شرایط خاص زمین، آب دوباره می‌جوشید و این موضوع تخلیه کامل آب معابر و زمین‌های خالی را با مشکل مواجه کرده بود. افرادی هم که به دلیل ورود آب به خانه‌هایشان نمی‌توانستند برای سکونت از آنها استفاده کنند در اردوگاه‌های ایجاد شده توسط امدادگران هلال احمر اسکان داده شدند و بعضی از افراد هم در مدارس و مکان‌های دیگر ساکن شدند.

عشق بی پایان و افتخار بازیگری

این نجاتگر ماجرای یاری امدادگران هلال احمر را یادآور یک عشق بی پایان می‌داند و کمک به هم نوعان گرفتار سیل را افتخاری برای خود می‌داند تا بلکه با انجام این کار مقداری از مشکلات ناشی از سیل کاسته شود.

وی با یادآوری اینکه نیازهای اولیه سیل زدگان تقریباً در چند روز ابتدای وقوع سیل بر طرف شد، تصریح کرد: زیرساخت‌های شهر کنارک آسیب دیده بود و غیر اصولی ساخته شدن خانه‌ها بر حجم مشکلات موجود افزوده بود و با گرم شدن هوا خطر آلودگی این منطقه افزایش می‌یابد که مسئولان مربوط باید فکری برای آن کنند.

به گفته وی تیم‌های امدادی بیش از توان خود برای رفع مشکلات ناشی از سیل تلاش کردند تا بلکه مرهمی باشند بر دردهای بسیاری که مردم کنارک بعد از وقوع سیل گرفتار آن شده بودند.

بهره‌مندی ۸۶۰ خانوار از خدمات هلال احمر استان

مسئول تیم‌های اعزامی امدادگران جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به کنارک هم با بیان اینکه تیم‌های امدادی خراسان جنوبی اولین گروه امدادی بودند که بعد از وقوع سیل برای یاری مردم سیل زده به کنارک شتافته بودند، به خبرنگار مهر می‌گوید: بعد از ما تیم‌های امدادی از یزد، اصفهان، قم و سیستان و بلوچستان برای کمک به مردمم شهر سیل زده کنارک آمدند.

مسعود خسروی ادامه می‌دهد: تجهیزات و امکانات مورد نیاز خود را برای ۲۴ ساعت برده بودیم و با ورود به شهر با پمپ‌های که به همراه داشتیم کار تخلیه آب منازل را شروع کردیم و اقلام زیستی شامل پتو، چادر، آب معدنی و جیره ۷۲ ساعته را در بین سیل زدگان توزیع کردیم.

وی با یادآوری اینکه سال ۱۳۹۸ سیل مشابه‌ای در این منطقه آمده بود، اضافه کرد: در چهار روزی که در کنارک بودیم به ۸۶۰ خانوار خدمات ارائه کردیم و آب ۳۶ واحد مسکونی را تخلیه و اقلام امدادی و حمایتی را در بین ۲۶۸ خانوار سیل زده کنارک توزیع و ۲۹۰و احد مسکونی را ارزیابی کردیم.

کد خبر 5403134

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر خراسان جنوبی بیرجند شهرستان کنارک وقوع سیلاب بارش برف بوشهر برف و کولاک ویروس کرونا کرمانشاه تعطیلی مدارس سیلاب برف روبی بارش باران خطبه های نماز جمعه ایلام آمار کرونا عکس استانها تیم های امدادی خراسان جنوبی هلال احمر وقوع سیل سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۶۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید

به گزارش جام جم آنلاین،رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهبندان با اشاره به آبگرفتگی صحن مزار سیدعلی (ع) گفت: با تلاش امدادگران هلال‌احمر دو شهرستان نهبندان و سربیشه آب‌گرفتگی در محوطه حرم تخلیه شد.
 ایمانی‌فردبا بیان اینکه بامداد امروز سیل وارد روستای مزار سیدعلی (ع) شد ، افزود:  بلافاصله پس از اعلام از سوی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر، دو تیم از پایگاه شوسف اعزام شدند.
وی گفت: با توجه به حجم زیاد آب در محوطه امامزاده یک تیم پشتیبان نیز از هلال احمر سربیشه اعزام شد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهبندان افزود: سه منزل مسکونی نیز در روستا براثر ورود سیلاب دچار آبگرفتگی شده بود که توسط امدادگران تخلیه شد.

 

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق
  • ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران