Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرملین تحویل سیستم‌های "تهاجمی" به اوکراین را یکی از نگرانی‌های روسیه دانست.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، بن والاس، وزیر دفاع انگلیس گفته است که این کشور تسلیحات "دفاعی" سبک ضد تانک را برای «دفاع از خود» به اوکراین ارائه خواهد کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: اینها از جمله نگرانی‌های ما از سوی تامین کنندگان مختلف سلاح برای اوکراین است که اغلب نه تنها دفاعی، بلکه تهاجمی نیز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر اطلاعات مربوط به دوش پرتاب‌ها درست باشد، "بسیار خطرناک" است.

وی همچنین درباره تحریم‌های جدید علیه روسیه گفت: صحبت درباره تهدید تحریم‌ها علیه بانک‌های روسیه زود است، زیرا گمانه‌زنی‌های رسانه‌ها اغلب بر اساس شایعات است.

روزنامه Handelsblatt آلمان روز دوشنبه به نقل از منابع دولتی گزارش داد که روزنامه ایالات متحده و اتحادیه اروپا قطع ارتباط بانک‌های روسی از سیستم سوئیفت را به عنوان گزینه‌ای برای تحریم های احتمالی رد کرده‌اند، اما در عوض در حال بررسی تحریم‌های اقتصادی علیه بزرگترین بانک های روسیه هستند.

پسکوف گفت: "اجازه دهید به گمانه زنی‌های رسانه‌های مختلف که اغلب بر اساس هیچ یا بر اساس نوعی شایعه است و به هیچ وجه تایید نشده، تکیه نکنیم. اجازه دهید بر نهادهای رسمی کشورهایی که معتاد به تحریم هستند تمرکز کنیم."

سخنگوی کرملین همچنین گفت که مشارکت اتحادیه اروپا در مذاکرات در مورد تضمین‌های امنیتی برای روسیه اساسی نیست و افزود که مهم‌ترین آن دریافت پاسخ به پیشنهادات مسکو است. به هر حال، کشورهای عضو اتحادیه اروپا، هم از طریق سازمان امنیت و همکاری اروپا و هم از طریق ناتو در این فرآیند شرکت می‌کنند. نکته اصلی برای ما این است که با درک اینکه ترکیب دولت‌ها بدون تغییر است، پاسخی به این موضوع که چه کسی شرکت کننده مستقیم خواهد بود، دریافت کنیم.

وی تصریح کرد که احتمال اقدامات هماهنگ روسیه و چین در زمینه تضمین‌های امنیتی هنوز مورد بحث قرار نگرفته است و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین را در نشست آتی در جریان مذاکرات قرار خواهد داد. پوتین برای شرکت در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی و دیدار با شی در 4 فوریه به پکن سفر خواهد کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۶۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاح‌ های جدید کلاشینکف، آسمان را تسخیر می‌کنند (+عکس)

در 19 آوریل 2024، گروه کلاشینکف از هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) خود با نام‌های SCAT 350 M و Coliseum-RU در نمایشگاه روز نوآوری نیروی هوایی روسیه رونمایی کرد.

به گزارش گجت نیوز، این سلاح های جدید کلاشینکف آخرین و به روز ترین فناوری‌های صنعت هوایی و شناسایی را دارند و به همین خاطر مدتی نیز آنها را در اوکراین مورد استفاده قرار دادند. در واقع این پهپادها نشان می‌دهند که این شرکت در طول چندین سال فعالیت خود تا چه حدی توانسته در نوآوری به نبوغ برسد.

البته طبق اعلام کلاشینک، پهپاد SCAT 350 همراه با پهپادهای کامیکازه در اوکراین در حال استفاده بوده و تولید انبوه آنها نیز شروع شده است. SCAT 350 به طور کلی برای نظارت هوایی و تشخیص اشیا در طیف‌های نوری و مادون قرمز طراحی شده و به گفته سازندگان، این پهپاد نتیجه نوسازی بازطراحی گسترده پهپاد Supercam 350 است.

پهپاد SCAT 350 M

طراحان و متخصصان کلاشینک با در نظر گرفتن تجربه‌های عملیاتی استفاده از چنین سلاح های شناسایی، قابلیت‌های آیرودینامیکی آن را اصلاح کرده و حتی تجهیزات کنترل زمینی را نیز ارتقا داده‌اند.

سلاح های جدید کلاشینکف؛ پهپادهای شناسایی

پهپاد SCAT 350 با بال‌های 3.2 متری می‌تواند حدود 240 دقیقه پرواز کرده و نهایت سرعت خود را به 120 کیلومتر در ساعت برساند. این سلاح قدرت خود را از یک موتور الکتریکی با پیکربندی کششی تامین می‌کند. علاوه بر این برد ارتباط رادیویی این پهپاد به لطف تغییرات در نظر گرفته شده حالا به 70 تا 100 کیلومتر می‌رسد. وزن 15 کیلوگرمی این سلاح جدید باعث می‌شود تا حداکثر بتواند در ارتفاع 300 تا 2000 متر پرواز کند که برای پرتاب نیز از منجنیق الاستیک یا پنوماتیک استفاده می‌شود.

به گفته شرکت دولتی Rostec، مجموعه کوادکوپترهای SCAT 350 کلاشینکف در حال حاضر به عنوان جنگ افزار مورد علاقه نیروهای روسی در درگیری با اوکراین شناخته می‌شوند

در همین نمایشگاه، پهپاد Coliseum-RU نیز معرفی شده که با استفاده از سیستم چند منظوره مبتنی بر هگزاکوپتر می‌تواند هم در شب هم در روز کار کند. طراحی این پهپاد به گونه‌ای است که می‌تواند گزینه مناسبی برای نظارت هوایی، حمل و نقل محموله و انجام وظایف مختلف دیگر باشد.


پهپاد Coliseum-RU

جای تعجب ندارد که می‌بینیم ارتش روسیه ناوگان پهپادهای خود را روز به روز گسترش می‌دهد؛ چراکه اهمیت حیاتی حضور پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین در جنگ روسیه و اوکراین به خوبی شناخته شده و هر دو طرف درگیری در حال حاضر تمام توان خود را برای گسترش فناوری و افزایش قدرت پهپادها در متمرکز کرده‌اند. البته روسیه و اوکراین در کنار توسعه سیستم پهپادهای خود، روی سلاح های ضدپهپاد نیز کار می‌کنند تا هم قدرت تهاجمی و هم قدرت دفاعی داشته باشند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • سلاح‌ های جدید کلاشینکف، آسمان را تسخیر می‌کنند (+عکس)
  • احتمال جنگ روسیه و غرب در پی ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین
  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • معامله‌گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد
  • واکنش کرملین به انتقال کمک‌های چند میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین
  • ارسال سلاح و تجهیزات آمریکایی به اوکراین و اسراییل انجام می‌شود
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟