Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@19:36:05 GMT

شمارش معکوس برای رونمایی از پوشش جدید/کارخانه پوشش از کما درآمد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۶۶۲۵

شمارش معکوس برای رونمایی از پوشش جدید/کارخانه پوشش از کما درآمد

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، یکی از آن کارخانه‌های خوش‌نامی که روزی در گیلان صنعت نساجی را به نام خود ثبت کرده بود و ید طولایی در نخ‌ریسی و پارچه‌بافی صنعتی داشت، کارخانه «پوشش» است، کارخانه‌ای در حاشیه شهر رشت و موقعیت مکانی عالی که سال‌ها بود قربانی ناکارآمدی سیاست بخش خصوصی شد و سرگذشت سختی را پشت سر گذاشته است، سرگذشتی که هر اهل‌فنی را بعد از شنیدن ماجراهای پرپیچ‌وخم آن متحیر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوششی که از تحصن کارگران بعد از ازکارافتادن دستگاه‌های تهویه و گرمایشی این کارخانه آغاز شد و به بهانه بارش برف سنگین ۲۲ بهمن سال ۸۳، بیش از ۱۸ هکتار از سقف سالن‌های کارخانه را تخریب کردند و می‌خواستند به بهای زمین، زمان کارگران را بربایند.

تصاویر فاجعه‌بار کارخانه پوشش در گذشته

 

سرنوشت پر غصه پوشش در هاله‌ای از ابهام

کارخانه پوشش باوجود زیرساخت‌های لازم و قرار گرفتن دریکی از موقعیت‌های مهم جغرافیایی مأمن امنی برای توسعه سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در استان بود، اما متأسفانه بیش از چند سال است درگیر و دار سپری شدن پرونده‌های قضایی، سرنوشت این کارخانه پر قصه و پر غصه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت و در سال‌های متمادی انگار رغبت و انگیزه‌ای از مقامات وقت استانی برای حل موانع احتمالی وجود نداشت طوری که در سال‌های اخیر استانداران وقت گیلان خود به‌طور مستقیم در کارخانه حاضر نشده مگر با سفر رئیس وقت قوه قضائیه که همراه ایشان از نزدیک وضعیت اسفبار این کارخانه پر سابقه را ملاحظه کردند.

وضعیت فاجعه‌بار کارخانه پوشش شبیه به منطقه جنگی

رئیس وقت قوه قضائیه در سفر یک‌روزه خود به استان گیلان از این کارخانه دیدن کرده و با تعجب از وضعیت فاجعه‌بار این کارخانه پر سابقه تأکید می‌کند که ماشین‌آلات و دستگاه‌های این کارخانه هر چه سریع‌تر باید نصب و فعالیت آن آغاز شود چراکه این کارخانه توانایی تولید روزانه حدود ۱۲ تن انواع نخ ریسندگی را دارد.

سید ابراهیم رئیسی از اینکه عده‌ای در سال ۸۳ از بارش برف سو استفاده کرده و به بهانه این موضوع فاجعه بزرگی را متوجه بیت‌المال کردند، ابراز تعجب کرد و گفت «سودجویان، این کارخانه را تخریب کرده تا بتوانند از زمین آن استفاده کنند، در هیچ کجای کشور و طی بازدیدهای انجام‌شده با چنین وضعیتی برخورد نکردم، اینجا بیشتر شبیه مناطق جنگ‌زده است و ثروت ملی آن نیز به تاراج رفته است.»

 

رئیس وقت دستگاه قضا با تأکید بر پیگیری دستگاه قضا برای رفع مشکلات این کارخانه و لزوم احیای دوباره آن می‌گوید که نباید حتی یک روز رسیدگی و پیگیری این موضوع متوقف شود، مسؤولان دادگستری گیلان موضوع را با سرعت بررسی و نتایج را به اطلاع مردم برسانند.

رئیسی با بیان اینکه در کوتاه‌ترین زمان این کارخانه باید دوباره فعال شود، معتقد بود که فردی که سبب تخریب کارخانه شد و کسی که اموال عمومی و بیت‌المال این کارخانه را به غارت برده تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

خلع ید بخش خصوصی نااهل از پوشش نخستین اقدام قضایی

با پیگیری‌های انجام‌شده پس از مدت‌زمان کوتاهی از سفر رئیس وقت دستگاه قضا به گیلان، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از اولین اقدام قضایی درباره کارخانه پوشش خبر داده و می‌گوید با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده و همکاری بسیار خوب و دخالت مؤثر تیم جدید قوه قضاییه و حمایت‌های رئیس این قوه، به لطف خدا ملک و املاکی که بیش از بیست سال تحت تصرف بخش نااهل خصوصی بود به نفع بیت‌المال برگشت داده شد و باقدرت و قوت احیای دوباره کارخانه پوشش در دستور کار قرار گرفت.

تصاویری از روند راه‌اندازی کارخانه پوشش

سید علی آقازاده نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیگر اجازه هیچ‌گونه کوتاهی و تعلل به مسؤولان داده نمی‌شود، می‌گوید که احیای دوباره کارخانه پوشش با سرگذشت غم‌بار خود تبدیل به غده‌های سرطانی شده بود که به حول و قوه الهی بعد از ۲۰ سال در حال بهبود یافتن است و مردم منتظر اتفاقات خوب در حوزه صنعت و اشتغال باشند.

محمدرضا احمدی نیز دیگر نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر احیای این کارخانه با سابقه پیگیری مداوم آن را ضروری می‌دانست و دغدغه نمایندگان را احیای حتمی کارخانه پوشش اعلام می‌کرد.

تصاویری از روند راه‌اندازی کارخانه پوشش

 

صنایع پوشش در مسیر احیا

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی رئیس‌کل دادگستری استان گیلان نیز در بازدیدهای خود از روند بازسازی کارخانه پوشش با تأکید بر حمایت مستمر دستگاه قضایی از روند احیای صنایع پوشش گیلان خبر می‌دهد و حمایت دستگاه قضایی همراه با نظارت بر روند بازسازی کارخانه پوشش تا راه‌اندازی کامل خط تولید این کارخانه ادامه را خبر می‌دهد.

تصاویری از بازدید در روند راه‌اندازی کارخانه پوشش

 

با توجه به روند بازدیدها و خبرهای خوب نمایندگان از پیگیری و شروع به کار بخشی از ظرفیت کارخانه و امید به جذب نیرو بعد از شروع به کار پوشش فعالیت تحسین‌برانگیز کبری مهرورز بانویی که مدیریت شرکت پوشش را بر عهده داشت، پای قول خود به رئیس وقت قوه قضائیه ایستاد و با توجه به اینکه مدیران استانی همراه این مجموعه، نبودند اما می‌گوید که حمایت دو نماینده رشت و یک نماینده شهرستان و همچنین حمایت رئیس دادگستری دادستان و سازمان بازرسی موجب شد تا موانع را یک‌به‌یک برطرف کرده و اعلام کرد که به فضل الهی تا پایان امسال چرخ تولید این کارخانه دوباره به حرکت درمی‌آید.

 

 

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: کارخانه پوشش راه اندازی کارخانه پوشش صنعت نساجی گیلان نساجی گیلان کارخانه پوشش راه اندازی رئیس وقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۶۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان ظهر دوشنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل با تاکید بر سالم‌سازی فضاهای مجازی اظهار کرد: در این راستا باید تولید و توزیع محتوا به صورت تخصصی و با مشارکت فرهیختگان و نخبگان استان در دستور کار باشد.

وی به تدوین منشور رسانه‌ای اشاره کرد و افزود: منشور رسانه‌ای و عهدنامه فعالان فضای مجازی استان اردبیل در آینده‌ای نزدیک با هدف رعایت نکات مختلف در رابطه با مصالح و منافع استان و دعوت فعالان فضای مجازی نسبت به اجرای آن رونمایی خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با دعوت دستگاه‌های فرهنگی برای احصا و اعلام برنامه‌های شاخص خود در سال‌جاری، گفت: دستگاه‌های فرهنگی برای اجرای برنامه‌های خود باید به صورت متمرکز و با همکاری هم اقدام کنند تا تأثیرگذاری بالایی داشته باشد.

قاسمیان اجرای برنامه‌های فرهنگی را با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان، کاری قرارگاهی و نیازمند مشارکت همه دانست و بیان کرد: توجه به تقویت موضوعات فرهنگی تأثیر گذار در جامعه از طریق فضاهای مختلف اطلاع رسانی اعم از مجازی و مکتوب لازم است.

وی با بیان اینکه تقویت هویت ایرانی اسلامی جوانان باعث افزایش مقاومت آنان در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان می‌شود، خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها در ترویج قدرشناسی و تمکین به قوانین اجتماعی از طریق فضاهای مختلف اطلاع رسانی و ارتباطی باید مشارکت داشته باشند.

کد خبر 6092194

دیگر خبرها

  • شمارش معکوس: رانگنیک این هفته به بایرن جواب می‌دهد
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم
  • زباله سوز؛ نقطه پایانی رفع ابَرچالش سراوان
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • درآمد تعمیرات برد الکترونیکی چقدر است
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟