Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، لاوروف پس از گفت و گو با آنالنا بائربوک همتای آلمانی خود افزود: طرح های پیشنهادی طرف روسی با توجه به هماهنگی تضمین های امنیتی قابل اعتماد و الزام آور قانونی توجهات را جلب کرد و به طور کامل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیپلمات ارشد روس تاکید کرد: بار دیگر تاکید می کنم ما پیشنهادها درباره تضمین های امنیتی را به آمریکا و اعضای ناتو تحویل دادیم و همانطور که به ما وعده داده شد منتظر پاسخ به آن پیشنهادها هستیم تا مذاکرات ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف همچنین یادآور شد که نگرانی ها درمورد روش ناتو برای بازدارندگی روسیه در نشست با وزیر امور خارجه آلمان مورد بحث قرار گرفت.

۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ (۲۶ آذر)، وزارت امور خارجه روسیه، پیش نویس توافقنامه ای بین مسکو و واشنگتن در زمینه ضمانت های امنیتی و تمهیداتی برای تضمین امنیت روسیه و کشورهای عضو ناتو را منتشر کرد.

رایزنی ها بین روسیه و آمریکا در مورد این مساله ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) در ژنو انجام شد. همچنین جلسه شورای ناتو – روسیه ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) در بروکسل برگزار شد و نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا که در جریان آن این طرح های پیشنهادی مورد گفت و گو قرار گرفت، ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) در وین تشکیل شد.

روسیه اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ نامه هایی را که حاوی پیشنهادات این کشور برای ارائه ضمانت های حقوقی- امنیتی درمورد اقدامات ناتو و گسترش این پیمان و استقرار زیر ساخت ها و تسلیحات آن در مناطق مجاور مرزهای روسیه بود به آمریکا و ناتو ارائه کرد.  

روابط روسیه و آمریکا و ناتو در هفته های اخیر پرتنش شده و مسکو هشدار داده است که در صورت استقرار تسلیحات ناتو در نزدیکی مرزهای خود و عضویت اوکراین و گرجستان در این پیمان به این اقدامات پاسخ نظامی خواهد داد.  

برچسب‌ها روسیه سرگئی لاوروف ناتو ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه سرگئی لاوروف ناتو روسیه سرگئی لاوروف ناتو ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۶۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی دال بر مداخله دولت یا ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در مرگ آلکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون این کشور یافت نکرده‌اند.

به نوشته وال‌استریت‌ژورنال، سازمان اطلاعات مرکزی (سی‌آی‌ای)، دفتر مدیریت اطلاعات ملی و همچنین معاونت اطلاعاتی وزارت خارجه آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که پوتین «به احتمال زیاد دستور قتل ناوالنی را صادر نکرده است.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: نظر آمریکا دراین‌باره به برخی نهادهای اطلاعاتی اروپایی منتقل شده است.

پوتین اندکی پس از مرگ ناوالنی در زندان گفت که غربی‌ها به او پیشنهاد داده بودند تا چند نفر از زندانیان روس محسوب در زندان‌های غرب را با ناوالنی معاوضه کند. به گفته رییس جمهور روسیه، او بدون شنیدن کامل صحبت‌های طرف مذاکره‌کننده، با این پیشنهاد موافقت و تاکید کرده که تنها شرط این معاوضه این است که ناوالنی هرگز به روسیه برنگردد.

معاونت ندامتگاه ناحیه یامالو-نِنتس زیر نظر سازمان زندان‌های فدرال روسیه ۱۶ فوریه اعلام کرد که ناوالنی در این زندان مرده است. براساس اعلام مقامات، او پس از پیاده‌روی روزانه دچار ضعف شد و غش کرد و به‌رغم تلاش کادر پزشکی و بیش از ۳۰ دقیقه عملیات احیا، چهره مشهور اپوزیسیون روسیه، جان خود را از دست داد.

کد خبر 6089813

دیگر خبرها

  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • ساختار امنیتی اوراسیا: از ایده تا عمل
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا