Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور همزمان با روز وفات حضرت ام‌البنین سلام الله علیها و روز تکریم مادران و همسران شهدا، با حضور در منزل شهید حاج حسن طهرانی‌مقدم از اعضای هیئت امنا و حامیان مدرسه علمیه نورالزهرای تهران با خانواده این شهید والامقام دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در این دیدار با بیان این که ما سر سفره شهدا هستیم و آرزویمان این است که بتوانیم مسیر این بزرگان و عزیزان را ادامه بدهیم، اظهار داشت: ما در کوچه پس کوچه‌های راهی هستیم که شهدا، هفت شهر عشق آن را گذراندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرمنده‌ایم نزد آنها در کوتاهی‌هایی که نسبت به تعقیب اهدافشان داشتیم.

بهجت پور ادامه داد: زندگی شهید طهرانی مقدم با انقلاب و اسلام و مذهب گره خورده بود و تلاش زیادی کرد تا ایران را به قدرت رسانده و نقش بازدارنده کشور در برابر استکبار را به منصه ظهور برساند.

او با بیان اینکه تلاش شهید طهرانی مقدم از منظر نظامی، کار یک امت بود، تصریح کرد: زحمتی را که باید لشکرها می‌کشیدند و تجربه جنگ‌هایی را که باید بارها به دست می‌آوردیم تا مقاومت مردم را در برابر هجمه‌ها بالا ببریم، این شهید با تمرکز روی مسئله موشکی ایران انجام داد و هزینه‌های زیادی را از روی دوش انقلاب برداشت.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به ولایت‌مداری شهید طهرانی مقدم، گفت: کسانی که راه ولایت را در نظر بگیرند حتماً در همه ابعاد تأیید و حمایت می‌شوند و راه را پیدا می‌کنند. همچنانکه در مقابل هم افرادی هستند که وقتی با ولایت فاصله گرفتند، در مسیر، فهم و محاسبات خود دچار تغییر و تزلزل شدند.

بهجت پور با اشاره به فعالیت‌های خواهران طلبه در مدارس علمیه خواهران، ابراز امیدواری کرد: فرزندانی در این حوزه‌ها رشد کنند که معتقد به انقلاب و ولایت بوده و ذره‌ای از این مسیر منحرف نباشند. همچنین با افرادی پیوند پیدا کنند که در همین مسیر باشند، چون این‌ها کشتزارهای انقلاب اسلامی هستند.

مراسم آغاز  سال تحصیلی در حوزه های علمیه خواهران 

بیشتر بخوانید:

بودجه دولتی چقدر در معیشت طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه موثر است ؟ / مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی کرد هشدار آیت الله سبحانی: عده ای از طلاب به دلیل تامین نشدن عائله شان در فکر انصراف از حوزه هستند «برخی طلبه ها می گویند به ما بی احترامی می کنند» / رحیم پور ازغدی چه پاسخی داد؟

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که حوزه‌های علمیه خواهران با توجه به این که نهادی جوان بوده و امیدهای زیادی به آن بسته شده است، گره‌گشای بسیاری از مسائل زنان و خانواده باشد و قدرت حل مسائل نظام را پیدا کرده و در خط ولایت و نظام اسلامی حرکت کند.

بهجت پور ابراز امیدواری کرد: بتوانیم در این مسیر و با نگاه و عشقی که شهید طهرانی مقدم نسبت به مقام معظم رهبری، روحانیت، مسجد و دین داشت و از همه سرمایه خود برای گسترش دین و حل مسائل پیش رو استفاده می‌کرد، قدم برداریم و خواهرانی در تراز انقلاب اسلامی و پیرو مقام معظم رهبری تربیت کنیم.

او با بیان این که شهید طهرانی مقدم با ساخت موشک از انقلاب و نظام و ایران اسلامی دفاع کرد و ما باید با طلبه‌هایمان بتوانیم موشک‌های نقطه‌زنی علیه فساد و تباهی بسازیم و در جهت گسترش دین تلاش کنیم.

لازم به توضیح است در ابتدای این دیدار، همسر شهید حسن طهرانی مقدم که از اساتید و هیئت امنای مدرسه علمیه نورالزهرای تهران است، به بیان خاطراتی از این شهید والامقام پرداخت و گفت: شهید که شاگرد درس‌آموخته آیت‌الله لواسانی بود، تمام وجود خود را وقف مردم کرده بود و با توجه به فعالیت‌هایی که در زمینه موشک‌سازی داشت، خود را جدای از مسجد، روحانیت و مردم نمی‌دانست.

21219

کد خبر 1593979

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حوزه علمیه موشک حوزه های علمیه خواهران شهید طهرانی مقدم بهجت پور حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۷۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از نیروهای متدین در دانشگاه از کارهای استاد مطهری بود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور امروز در مراسم تجلیل از اساتید حوزه های علمیه خواهران استان تهران که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت: شهید مطهری به معنای واقعی کلمه عبد بودند. شهید مطهری قابلیت هایی داشتند که امام راحل ایشان را استاد شهید می نامیدند و علامه در رسای ایشان اشک ریختند. ایشان برای رسیدن به قله های باور خود بسیار تلاش و کوشش کردند.

وی افزود: مرحوم شهید مطهری از استادان خوبی برخوردار بودند که نشان می دهد اگر یک فرد مستعد در مسیر استادان دلسوز قرار بگیرد می تواند همچون علامه شهید مطهری رشد کند. بسیاری استعداد، انگیزه و امکانات داشتند اما در مسیر تعالی استاد خوب نصیب آنها نشد و به جایی که باید نرسیدند اما مرحوم شهید مطهری از کسانی بودند که خداوند متعال درباره رفیق، استاد و محیط خوب به ایشان تفضل کردند. ایشان در فقه شاگردی آیت الله بروجردی و مرحوم امام راحل و در فلسفه، حکمت و معارف شاگردی مرحوم علامه طباطبایی را داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل ادامه داد: مرحوم شهید مطهری در شرایطی رشد کردند که شاید اگر ما در آن قرار بگیریم آنگونه نشویم. علت اینکه ایشان به تهران می آیند این بود که در کشور حزب توده، جریانات کمونیستی و سوسیالیستی آغاز به کار کرده بودند و شبهه به دین و مذهب وارد می کردند، زمانی که دین در دانشگاه ها افیون جامعه محسوب می شد مرحوم مطهری کرسی طرفداری از دین را بلند کردند. استفاده از نیروهای مومن و متدین در دانشگاه یکی از کارهای مطهری بود. ایشان با شهامت و رشادت از دین در دانشگاه سخن گفتند واز حکمت و فلسفه دفاع داشتند، ایشان حتی در حوزه های علمیه یکی از اصول و استوانه های دفاع از حکمت و فلسفه بودند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشوربا بیان اینکه یکی از خصوصیان ایشان بیگانه نبودن با علوم روز بود. عنوان کرد: ایشان در خط مقدم آگاهی از علوم روز قرار داشتند. اسلام و شیعه دنبال استادانی است که در هر عرصه ای بتوانند شبهات مردم را پاسخ بدهند و اجازه ندهند که شیاطین مردم را به گمراهی بکشند. ما در دنیایی زندگی می کنیم که بیشترین هجمه و حمله نسبت به دین وجود دارد پس باید بتوانیم شبهات را به خوبی پاسخ دهیم. امروز بسیاری از نهادها در خدمت نظام تعلیم و تربیت هستند انتظار است که از شما طلاب کسانی همچون شهید مطهری تربیت شوند و به جامعه دینی خدمت کنند. فرصت ها بسیار کم است. نقش ما به عنوان نهاد تعلیم و تربیت که اساسی ترین نهاد پس از خانواده است در این است که با قدرت تلاش کنیم که آسیب های فرهنگی دشمن بر جامعه ما بسیار کمتر شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب خواهر باید به طلبه بودن خود و سربازی برای امام زمان افتخار کنند، طلاب تا می توانند با قرآن و احادیث اهل بیت انس داشته باشند که علم و و آگاهی آنها نسبت به علوم دینی افزایش یافته و با قدرت و آگاهی کامل دین را در جامعه ترویج دهند، طبق آیات قرآن کریم علم آموزی حد یقف ندارد.

کد خبر 6093775 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • طلبه‌های جوان و افتخارآفرینان المپیاد‌های علمی در آمل تجلیل شدند
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • استفاده از نیروهای متدین در دانشگاه از کارهای استاد مطهری بود
  • حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس طلبه می‌پذیرد
  • پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • اطلاعیه پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟