Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@00:03:23 GMT

حدود ۵۵ درصد زراعت پاییزه گنبدکاووس سبز نشد

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۷۰۷۸

حدود ۵۵ درصد زراعت پاییزه گنبدکاووس سبز نشد

حبیب‌الله زارع روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای فصل کشت زراعت پاییزه شامل چهار محصول "گندم، جو، دانه روغنی کلزا و چغندرقند" در این شهرستان ۱۳۹ هزار و ۸۱۲ هکتار محصول کشت شد که تاکنون ۶۳ هزار و ۹۴۱ هکتار آن سطح سبز دارد.

وی افزود: بخش قابل توجهی از زراعت پاییزه در گنبدکاووس مربوط به گندم با سطح زیر کشت ۱۰۶ هزار و ۷۴۰ هکتار و بقیه سطح کشت نیز مربوط به جو، دانه روغنی کلزا و چغندر قند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارع اضافه کرد: از مجموع زراعت پاییزه کشت شده در گنبدکاووس تنها ۴۳ هزار و ۵۷۶ هکتار آن توسط کشاورزان بیمه شده که درصورت استمرار خشکسالی سال زراعی جاری می‌توانند از مزایای آن و جبران خسارات احتمالی استفاده کنند.

مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس با اشاره به شرایط آب و هوایی امسال و کمی بارش‌ها، از کشاورزانی که دسترسی به منابع آب دارند، خواست درصورتی که طی چند روز آینده بارش کافی نبود، مزارع خود را آبیاری کنند.

درهمین پیوند رییس اداره هواشناسی گنبدکاووس نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در مجموع ۱۰۳ میلیمتر بارش در این شهرستان بارید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هفت درصد و در مقایسه با دوره آماری ۲۵ ساله نیز ۳۶ درصد کاهش دارد.

منصور فرشاد افزود: مطابق نقشه‌های پیش‌یابی شرایط جوی در گنبدکاووس طی چند روز آینده ابری و نیمه ابری خواهد بود و از پنجشنبه شب با ورود سامانه جدید بارشی و سرد که تا عصر جمعه به فعالیت خود ادامه خواهد داد، شاهد بارش‌های خوبی در منطقه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: پیش بینی حجم بارش در زمان فعالیت سامانه بارشی آخر هفته در گنبدکاووس از پنج تا ۲۰ میلیمتر خواهد بود.

شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس با داشتن ۱۶۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی، دارای اقلیم خشک و نیمه بیابانی است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گنبدکاووس خشکسالی گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گنبدکاووس خشکسالی وزارت جهاد کشاورزی گنبدکاووس خشکسالی گلستان زراعت پاییزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۷۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان در این طرح یک روزه، پزشکان متخصص قلب، داخلی، اطفال، مغز و اعصاب و چند پزشک عمومی به‌ همراه برخی کارشناسان مشاوره خانواده و تغذیه به اهالی این دو محله کم برخوردار رایگان خدمت کردند.

نادعلی صادقی فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: طرح  آرامش اجتماعی طرحی ملی است که توسط انتظامی با همراهی جامعه خیرین و مسوولان دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدماتی هر شهرستان در محلات کمتر برخوردار و آسیب پذیر اجرا می‌شود.

او افزود: این طرح در ۲ محله همجوار و کمتر برخوردار سیدآباد و بدلجه گنبدکاووس با همراهی نیکوکاران این شهرستان اجرا و تا پایان سال در تمام محلات کم برخوردار دیگر این شهر اجرا می شود.
در این طرح فراهم کردن امکانات اولیه و تامین رایگان دارو را هم خیر همین محله محمد شهرکی برعهده داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • به‌کارگیری حدود ۴ هزار عامل اجرایی، نظارتی و بازرسی در انتخابات گنبدکاووس
  • حجم ذخیره آب سد رئیس‌علی دلواری به ۵۳ درصد رسید
  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد
  • ۶۵ هزار هکتار از شالیزارهای شمال یکپارچه سازی می شود
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • ۲۰ استان و ۱۱۰ شهرستان متأثر از بارش‌ها و سیلاب بهاری / بهره‌مندی ۳۲۰۰ نفر از خدمات امدادی
  • هشدار مهم هواشناسی پس از پر شدن ۸۱ درصد مخازن سد‌های خوزستان
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی