Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@10:35:27 GMT

عوامل «کرسنت» به‌دنبال تغییر در مرزهای آبی بودند

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۷۲۹۵

عوامل «کرسنت» به‌دنبال تغییر در مرزهای آبی بودند

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، با بیان اینکه ابعاد فساد قرارداد کرسنت محدود به فساد اقتصادی نمی‌شود، گفت: در این قرارداد به بهانه یک معاهده نفتی و گازی، به دنبال جابجایی مرزهای آبی و حدود جزایر سه گانه‌ ما بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه‌ اخیر 24 نفر از نمایندگان به رئیس قوه قضاییه در خصوص پرونده قرارداد گازی «کرسنت» و خطر محکومیت سنگین ایران در این پرونده، اظهار داشت: ما در این پرونده یک محکومیت سنگین از سوی دیوان داوری بین‌المللی داریم که نتیجه اقدامات صورت گرفته از سوی بیژن زنگنه و تیم وی در زمان عقد قرارداد و بعد از آن بوده است و خطر محکومیت‌های بعدی نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: جای تعجب است که وقتی متهمان خارجی این پرونده در دادگاه‌های اروپایی به دلیل فساد محکوم شده‌اند، چرا قوه قضاییه ما در رسیدگی به این پرونده اینقدر تعلل کرده و همچنان تعلل می‌کند؟!   عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تصریح کرد: در قرارداد گازی کرسنت فقط مفاسد مالی وجود ندارد و حتی ردپای مفاسد سیاسی و امنیتی نیز دیده می‌شود؛ با این توضیح که در این قرارداد به بهانه یک معاهده نفتی و گازی، به دنبال جابجایی مرزهای آبی و حدود جزایر سه گانه‌ ما بودند که هرچند جلوی آن گرفته شد، اما باید به پرونده افراد دخیل در این توطئه سیاسی و امنیتی نیز رسیدگی شود.   ابوترابی گفت: قوه قضاییه تا این لحظه، نه به نامه نمایندگان جواب داده و نه توضیح داده که پرونده به کجا رسیده و نه علت تأخیرهای صورت گرفته در رسیدگی به پرونده را اعلام کرده است.   * اگر قوه قضاییه اقدام قاطع نکند، محکومیت‌های بعدی در راه است   وی با بیان اینکه ابعاد فساد پرونده کرسنت بسیار پیچیده است، اظهار داشت: ما در گام اول محکوم شده‌ایم و پرونده خسارت عدم‌النفع آن هم علیه ما باز است و اگر دیر بجنبیم و قوه قضاییه ما اقدام قاطع نکند، محکومیت‌های بعدی نیز در راه است.   نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان  اینکه زنگنه در دوره وزارت مجدد خود در دولت روحانی برخی متهمان محکوم شده کرسنت را مجدداً بر سر کار آورد، تصریح کرد: قوه قضاییه باید هرچه سریع‌تر با رسیدگی به پرونده متهمان فساد در قرارداد کرسنت، جلوی خسارت بیشتر به منافع ملی را بگیرد و به افکار عمومی هم اطلاع‌رسانی کند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۷۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی جدید از پرونده چای دبش

اولین نشست خبری اصغر جهانگیر، به‌عنوان سخنگوی قوه قضاییه امروز، سه شنبه ( ۱۱ اردیبهشت‌ماه) با حضور خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش میزان، سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده چای دبش گفت: از ابتدا پرونده قضایی تشکیل شده بازپرس پرونده تحقیقات جامع و مفصلی انجام داد. بعضی افراد در این ارتباط از جمله صاحب اصلی چای بازداشت شد.

جهانگیر افزود: برخی با قرار‌های لازم آزاد شدند. پرونده پس از طی مراحل در حال صدور قرار نهایی بود که جرم جدید کشف شد. تعدادی مهر مربوط به شرکت‌های داخلی و خارجی در محلی کشف شد که لازم شد در این خصوص از متهمان تحقیقات به عمل آید.

دیگر خبرها

  • پرونده ب_ز بسته شد؛ حالا نوبت به کرسنت است
  • آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل در قوه قضاییه
  • جزئیاتی جدید از پرونده چای دبش
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم بابک زنجانی چرا نقض شد؟
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم جدید بابک زنجانی چیست؟
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • محکومیت بیش از ۵ میلیارد ریالی متصدی لوازم آرایش بهداشتی در رشت
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • «گشت ارشاد مدیران»؛ یک وعده شبه احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی /فسادها و تخلفات در سکوت فراموش می‌شوند؟