Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@13:00:31 GMT

سرما و یخبندان در بیشتر مناطق کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۶۷۷۶۱

درحالی که بارش برف و باران در برخی مناطق کشور متوقف شده، سازمان هواشناسی ادامه کاهش محسوس دما، ماندگاری هوای سرد، یخبندان و کولاک برف در جاده‌های کوهستانی و افزایش سرعت باد را تا پایان هفته پیش بینی کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سرمای هوا از فردا به مرکز و نیمه جنوبی کشور می‌رسد.

کارشناسان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، این روز‌ها هموطنان را به پرهیز از سفر‌های غیرضرور توصیه و تاکید کرده اند در صورت لزوم سفر، تجهیزات مناسب و ایمن زمستانی همراه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان‌های متاثر از بارش‌ها در چند روز گذشته، نیرو‌های امداد و نجات و دستگاه‌های مرتبط در آماده باش کامل هستند و تلاش آن‌ها برای امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

در استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل، تلاش راهداران برای بازگشایی حدود ۱۲۰۰ راه بسته‌ی روستایی ادامه دارد. بیش از هزار راه روستایی استان آذربایجان شرقی برف روبی شده و تلاش برای بازگشایی سایر راه‌ها در مناطق کوهستانی و سخت عبور، ادامه دارد.

در استان البرز هم، به علت سرمای هوا، بارش برف و یخبندان، همه مدارس استان تعطیل شدند. صبح امروز براثر سقوط بهمن در محدوده پیچ سرهنگ در جاده کرج - چالوس، یک نفر کشته و ۲ نفر مصدوم شدند.

در فیروزکوه، اما، بارش رحمت الهی شادی و شکرگزاری مردم به ویژه کشاورزان را درپی داشته است.

فرماندار کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری هم از مسدود شدن گردنه‌های شاه‌منصوری و چری در این شهرستان خبر داد و گفت: با مسدودشدن این دو گردنه، راه ارتباطی ۱۲۰ روستا با مرکز شهرستان قطع شده است. به گفته زمانپور، ارتفاع برف در گردنه‌ها به ۷۰ سانتی‌متر می‌رسد.
جنوب و شرق استان کرمان هم از ۲ روز پیش درگیر سیلاب شدید است. به گفته فرماندار ریگان، ۷۵ روستا در محاصره سیل هستند که امکان امدادرسانی بیشتر به آن‌ها نیست. آب، برق و تلفن مناطق کوهستانی ریگان هم قطع است. برچسب ها: سرما ، برف ، غرب ، مرکز ، 28 دی ، اردجین ، آذربایجان ، البرز ، کوهرنگ

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سرما برف غرب مرکز 28 دی اردجین آذربایجان البرز کوهرنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۷۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟

به گزارش همشهری آنلاین، مدت‌ها تصور می‌شد که زنان بیشتر از مردان سرما را احساس می‌کنند اما یک پژوهش جدید با این ایده مخالفت کرده و نشان داده است که مکانیسم‌های حفظ گرما در بدن خانم‌ها در مقایسه با همسالان مرد آنها در دمای پایین‌تری کار می‌کنند.

به نقل از دیلی‌میل، پژوهشگران «مؤسسه ملی سلامت آمریکا» ۲۸ داوطلب جوان، سالم و لاغر را برای پژوهش خود انتخاب کردند که از این تعداد، ۱۶ نفر زن و ۱۲ نفر مرد بودند.

در حالی که شرکت‌کنندگان در معرض دمای بین ۱۷ تا ۳۱ درجه سلسیوس قرار داشتند، اقدامات گسترده‌ای روی آنها انجام شد. به عنوان بخشی از این پژوهش، دمای بحرانی پایین هر شخص نیز محاسبه شد. دمای بحرانی پایین، حداقل دمایی است که یک شخص پیش از واکنش نشان دادن بدن برای گرم ماندن می‌تواند تحمل کند.

تحلیل‌ها نشان دادند که مردان مصرف انرژی را برای گرم نگه داشتن خود در حدود ۲۳ درجه سلسیوس آغاز کردند اما این واکنش در زنان نزدیک به ۲۲ درجه سلسیوس رخ داد. همچنین، پژوهشگران دریافتند که زنان با خنک‌تر شدن محیط، بهتر می‌توانند دمای بدن خود را حفظ کنند و عایق بهتری در برابر سرما دارند.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که زنان ممکن است محافظت بیشتری در برابر سرما داشته باشند زیرا چربی بدن آنها بیشتر از مردان است. آنها گفتند: به طور متعارف احساس می‌شود که زنان سرما را بیشتر از مردان احساس می‌کنند اما مقایسه‌های کنترل‌شده کمیاب هستند. ما متوجه شدیم زنان دمای بحرانی پایین‌تری دارند که عمدتا ناشی از چربی بدن بیشتر در مقایسه با مردان بود.

با وجود این نتایج، تفاوت معنی‌داری بین سردترین دمای قابل تحمل گزارش‌شده برای مردان و زنان این پژوهش وجود نداشت. تفاوت معنی‌داری نیز در میزان لرز یا آسایش گرمایی گزارش‌شده با کاهش دما مشاهده نشد.

این پژوهش در مجله «PNAS» به چاپ رسید.

کد خبر 848545 منبع: ایسنا برچسب‌ها پژوهش مردان خبر مهم زنان

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/
  • تداوم بارش در ۲۴ استان
  • پیش بینی هواشناسی کشور 12 و 13 اردیبهشت 1403 / بارش باران در بیشتر استان‌ها
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/ از سفر به این مناطق خودداری کنید
  • بارش باران در بیشتر استان‌ها
  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان مثبت شد
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد